orange replay werkt niet

Dit onderwerp bevat 12 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 8 maanden geleden door Anoniem.

  • Auteur
    Berichten
  • #187932
     Anoniem
    Inactief

    Hallo forumisten.

    Dit thema is geloof ik nog niet opgedoken, ik vind niets onder “orange, replay” en zo.

    Wij hebben een contract met Orange, internet, telefoon en tv zonder verdere toeters en bellen (geen canal+ of zo).
    De tv komt via een satellitschotel over een livebox “binnen”. De livebox is met liveplugs met de tv decodeur verbonden (ik wilde geen 10 meter ethernet kabel door de kamer). Volgens mijn contract moet het mogelijk zijn kostenloos de functie “replay” en -uiteraard tegen vergoeding- VOD te gebruiken.
    Helaas. Ondanks vele aanvragen bij orange en vele tips (uitschakelen, weer inschakelen, zeer origineel…) en het gebruik van een nieuwe tv-kaart (na langdurig gedram in een orange-forum) komt steeds de zelfde foutmelding: “Désolés! Un problème technique ….blablabla”. VOD: zelfde verhaal. Orange heeft een soort on-line controle doorgevoerd en niets gevonden.
    De tv ontvangst zou via de kabel moeten kunnen lopen, het “debit” is hoog/groot genoeg (17Mbps), “mijn” orange-site vermeldt echter, dat de tv niet aan de livebox is aangesloten (ondanks de verbinding via de liveplugs)… na het onderbreken van de satellitverbinding vindt de tv-box helemaal geen zenders meer.
    Nog wat: ik kan via de tv op de cloud van orange komen. Dus toch met het i-net verbonden??
    Het is me een groot raadsel wat hier fout loopt.
    Orange meldt, dat ik een dossier heb en dat het probleem bij de “specialisten ligt” (jaaaaja, sinds een maand) en dat ik geduld moet hebben…een blik in het orange-forum toont aan dat ik beslist niet de enige ben waarbij replay niet werkt.

    Vraag: heeft er iemand een idee?

    Alvast bedankt 😉

    Pieter

    #187934
     Noë
    Sleutelbeheerder

    ““mijn” orange-site vermeldt echter, dat de tv niet aan de livebox is aangesloten ”
    Dat zal de reden zijn, het zoeken is naar de oorzaak.

    Ik snap dat je geen 10 meter ethernetkabel door de kamer wilt, maar heb je dat al eens geprobeerd als test om problemen met de liveplugs uit te sluiten?

    #187935
     Anoniem
    Inactief

    Dat was snel, bedankt 😉

    Ja, ik heb de plugs uit het stopcontact getrokken en een kabel gebruikt: geen verschil: geen zenders gevonden en “niet aangesloten”

    –> services: internet: disponible, téléphonie: disponible (no 02XXXXXX), télévision: indisponible.

    vreemd …

    groet

    Pieter

    #187936
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Op internet staan inderdaad veel vergelijkbare meldingen met allemaal dezelfde route naar een oplossing:
    1 alles uit- en weer aanzetten
    2 Livebox vervangen
    3 Tv box vervangen

    Het lijkt mij dat er softwarematig iets fout gaat en de gebruiker heeft daar geen invloed op.

    #187937
     Anoniem
    Inactief

    Dat denk ik ook.
    Dan wachten we het maar af.
    De volgende stap is waarschijnlijk het vervangen van de box(en). Daarna komt er iemand langs die dan zegt dat hij niets vindt …
    Bedankt voor de reactie.
    Groet
    Pieter

    #187938
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als je 17 Mbps hebt zou je prima TV moeten ontvangen zonder een satelliet schotel. Ik heb zelf Orange Sosh met Franse TV over de Livebox. Heb je al eens geprobeerd of je met de apps van Orange TV kan kijken. Er is een app voor TV op de smartphone/ipad/etc en een app voor een afstands bediening van een Clé TV die je in de HDMI poort van je TV stopt. Misschien moet je het wifi signaal versterken met een extender als de clé de livebox niet kan vinden; maar ik zou eerst proberen of dat TV signaal op je smartphone misschien wel werkt.

    #187939
     Anoniem
    Inactief

    Bedankt voor de tip maar ik heb geen smartphone.
    Groet
    Pieter

    #187940
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ook geen Tab of iPad (zonder simm kaart)? Nodig anders iemand uit die Orange met TV heeft om te testen..
    Groet Les

    #187941
     Anoniem
    Inactief

    Gewone tv op de laptop krijg ik met Debian niet aan de praat. Een kennis van me met een Windows-geval ontvangt gewoon tv bij mij thuis (via mijn wifi). Het ligt niet aan het net.
    groet
    Pieter

    #187942

    OK, we hebben het dus over een LINUX operating system blijkt nu. En dat gaat volgens Orange niet zomaar lukken, lees deze info op dit Franse forum. Misschien denk ik er te simpel over, maar wie weet levert het zoeken op dedicated Linux websites nog een Linux/Debian vervanger voor Silverlight van Microsoft op. Misschien hier. Voor Linux die-hards en voor mensen met enige programmeer ervaring een fluitje van een cent, voor anderen misschien even slikken. Maar goed, daar heb je dan ook Linux voor, om verlost te zijn van Windows of Apple gemak….

    #187943
     Anoniem
    Inactief

    Nee, we hebben het niet over een linux probleem, het gaat niet om mijn laptop.
    Replay werkt niet op mijn normale tv via een orange decoder en een orange livebox en orange liveplugs.
    Groet
    Pieter

    #187944
     Anoniem
    Inactief

    Orange stuurt me een nieuwe box … of het een livebox wordt of een decodeur wachten we maar af. En of het daarna werkt? We zullen zien.
    Groet
    Pieter

    #187933
     Anoniem
    Inactief

    Update:

    Vandaag een nieuwe lifebox gekregen en aangesloten.
    Drie keer nieuw gestart. Resultaat: niets veranderd, replay werkt niet en VOD ook niet.
    Volgende stap: klacht bij de zg. “klanten service”.
    We zullen dòòrgaan ….

    Groet

    Pieter

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?