Dit onderwerp bevat 7 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 1 maand geleden door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
29 mei 2015 om 11:47 #188143NoëSleutelbeheerder
Bonjour Leden,
Ben net terug van een maand klussen in ons huis. We hebben veel administratieve zaken geregeld om eea voor elkaar te krijgen. Een ging soepel en bij de ander tot de helft. De live-box Orange aansluiting is dus helaas voor de helft gerealiseerd. Eerst in de winkel een afspraak gepland die op de dag zelf door werd geschoven naar de volgende dag. Ook die ging niet door en daarna werd het weer de volgende dag. Toen kwam de monteur die heel erg goed moest zoeken naar een telefoonpijp (de speciale naam heeft tule weet niet hoe ik dit moet schrijven). Een grijze pijp met een trekdraad die gewoon bij de voordeur zat. De monteur deed ingewikkeld en zei dat ik de burgemeester om het telefoonplan moest vragen. De goede man/maire is met mij gaan kijken waarom het niet lukte een telefoonlijn aan te sluiten. Hij vond meteen de ’tule’ of zoiets. Gewoon bij de entree en niets aan de hand. De putten van Frans telecom/Orange duidelijk aanwezig in de straat. Omdat ik dagen voor niets had zitten wachten en steeds ben gaan bellen waarom de monteur niet kwam werd mijn gemoedsrust enigszins verstoord. Uiteindelijk is het niet voor vertrek naar Nederland gelukt en heeft de service afdeling mijn dossier weer terug naar de winkel gestuurd?! Eenmaal thuis ben ik de Orange site gaan afpellen om mijn klacht in te dienen. Dat is niet mogelijk en heb dus mijn klacht gekopieerd en naar e-mail adressen op de site van Orange geplakt en verstuurd. Daar kwam wel respons op maar zij konden mij niet verder helpen. Daarop ben ik blijven reageren en heb foto’s meegestuurd. Ook heb ik schriftelijk mijn klacht naar de winkel gestuurd/per post dus! Uiteindelijk kwam er een e-mail adres/link waar ik mijn klacht opnieuw heb geplakt en wacht op antwoord en heb een code van verzenden. En men begreep mijn boosheid. Men vindt dit heel vervelend omdat Orange probeert goede service te geven en de klanten tevreden te houden. Ik ben nu wachtende bij terugkeer naar LDF hoe men opnieuw een telefoonlijn gaat aansluiten. Ik vind dit niet normaal en wie van jullie heeft zoiets meegemaakt?
De telefoonkosten ga ik ook terug vragen dit alles staat in mijn brief. De gratis servicenummer voor particulieren geldt niet voor een Nederlands mobielabonnement, dus dat tikte lekker door en kwam geen steek verder. De monteur keek met zijn ogen in zijn zak en de burgemeester begreep niet waarom hij dit niet heeft gezien!
Heel verhaal maar ben benieuwd wat voor tips etc. jullie hebben. Ik heb in ieder geval een link/e-mail adres van Orange om je gal te spuwen. Er is van alles mogelijk op de website maar gewoon een mail-adres kaal zonder allerlei door vink toestanden hebben ze niet. Ik wil een foto meesturen maar weet niet hoe dit op dit forum werkt.
Groeten,
Margriet30 mei 2015 om 00:00 #188147NoëSleutelbeheerderBeste Margriet,
je bent nog steeds boos en wel zo boos dat ik erg geen woord van snap.
Probeer nu morgen nog eens stap voor stap uit te leggen wat het probleem is.
En ook waar je zit. Er is een Raad en Daad groep uit dit forum gegroeid die je wellicht verder kunnen helpen…Opgewekt Albert 87
30 mei 2015 om 00:12 #188148Sinds de Bell Telephone Company in 1877 werd opgericht is er de nodige ervaring opgedaan met het aanleggen van koperdraadjes zou je zeggen. Orange zelf heeft overigens uitstekende informatie op de website staan, over de raccordement, die ze het liefst ondergronds zien, en ook nog wel als une desserte aérienne tolereren, mits voldoende hoog. Handig als spiekbriefje voor het te gebruiken telefoon jargon.
De ervaringen met het onderhoud en de vakbekwaamheid van de telefoonmonteurs, tegenwoordig vaak externen (uurtje/factuuurje), laten een wisselend beeld zien. Soms razendsnel en iedereen stom verbaasd over de uitstekende service, dat lukt ze bij KPN of British Telecom niet, of hopelijk een enkeling om andere redenen verbaasd.
Het versturen van een mail naar Franse organisaties – het wordt langzamerhand
beter – is overigens niet iets waarvan je moet verwachten dat er altijd een adequate respons op komt. Medewerkers die op eigen houtje met de buitenwereld gaan communiceren namens de firma lijkt nog steeds een soort schrikbeeld te zijn in het centralistische Frankrijk waar de baas nog een echte baas is. Stevige cultuurverschillen tussen de nordics en de mediterranen.Wanneer je nog steeds geen werkende telefoonverbinding zou hebben: blijven proberen zou ik zeggen en eventueel melden dat je anders naar le médiateur telecom stapt. Of lid worden van een consumentenorganisatie als QueChoisir en via die weg druk uitoefenen. Nog beter in een land waar ook monsieur le maire een stevige machtsfactor is: leg het nog een keer aan hem voor en vraag hem beleefd of hij niet een keer wil bellen. Zo kun je toch niet omgaan met inwoners van mijn gemeente. Dat helpt soms. De cultuurverschillen dan maar gebruiken om schot in de zaak te krijgen.
30 mei 2015 om 00:55 #188149NoëSleutelbeheerder@ Hallo opgewekt Albert 87. Dank voor je reactie. Ik boos, klopt. Wanneer je een dag afspreekt in de winkel notabene en er niemand komt (onduidelijk waarom niet als je belt) zo ook de dag erna niet terwijl dit via sms werd beloofd en de derde dag eindelijk iemand komt van het technische bedrijf wat voor Orange werkt en die de pijp met trekdraad niet kan vinden en de burgemeester wel ’tout suite’. Wel dan klopt er iets niet. Ook als ik dan op de vijfde nog eens bel naar de service dienst en begrijp dat mijn dossier terug is gegaan en ik nooit meer werd teruggebeld, althans mijn buurvrouw met een Frans mobiel nummer, ja dan wordt je echt boos en kotsmisselijk van dit gebeuren. Ik rijd geen 60 km naar een Orange winkel om daar alles in orde te maken tot de RIB van de bank toe om voor joppie te zitten wachten. Mijn klacht zal wel aangekomen zijn zo ook naar de winkel en wordt vervolgd bij terugkeer over een paar weken. Ik zit in de Haute Marne en met EDF en de bank heb ik toch hele andere prettige ervaringen en goede service. Wellicht weet iemand nog een ingang. Op internet met googlen heb ik een e-mail adres gevonden en gebruikt wat mij dan na heen en weer schrijven weer verder heeft gebracht. Nu maar afwachten!
@ Hallo Rob ook jij bedankt voor je advies. De brievenbus hangt (dit even terzijde) en op advies van le maire op een goede plek. Wat ik heb gemerkt van een afdeling Orange is dat zij zeker hun best hebben gedaan en met een link kwamen waar ik kon plakken en invullen van gegevens. Zoals de burgemeester heeft uitgelegd kan de monteur zeker met de trekdraad onder de grond naar mijn voordeur. Daar was en zit hij duidelijk, de pijp. Waarom dat monteurtje hem niet kon vinden was de burgemeester ook een raadsel. Die kwam na zijn werk kijken bij mij. Ik heb het de burgemeester gevraagd wat ik het beste kon doen. Orange bellen omdat de monteur zei: bel maar 1014 van Frans telecom. Dit leek de burgemeester geen goed idee daar Orange de opdracht geeft of gaf om de lijn aan te leggen. Ik zal bij terugkeer en wanneer er nog geen reactie etc is zeker de burgemeester aanspreken. De cultuurverschillen zijn nu ook niet weer al te groot, maar luie monteurtjes heb je zeker ook daar! Liever naar huis, als je werk doen kreeg ik de indruk.
Mijn boosheid is wel gezakt ondertussen maar de boosheid was zeker terecht. Zeker omdat ik in de e-mails lees die het personeel op eigen houtje zonder baas geschreven hebben zij dit erg vervelend vinden en begrijpen dat ik boos was en dat Orange de service wil verbeteren en geen boze klanten willen.
Groeten,
Margriet.14 juli 2015 om 15:57 #188150AnoniemInactiefHoi Margriet,
Ik zou en ben even boos geweest op Orange als jij…totdat ik ontdekte in de overgang van Free.fr, die boel ook besodermieterd had, dat mijn huishoudelijke hulp ook opgelicht werd door die zelfde Orange. Bij mij was het overigens wel anders. Niks met een pijp die zat in die huurbungalow in de garage. En ja voor TV had je die schotel had aansluitingen in de woonkamer, zowel voor telefoon als TV.
Om een lang verhaal kort te maken, ik had alleen TV, geen tel. en geen Internet.
Na 2 weken was ik het zat! Ik ben er toen ingedoken zei tegen Adillia (mijn huishoudelijke hulp), kom op we gaan naar Orange shop in Bressuire …4 uur wachten zonder nummertjes trekken automaat.
Toen we eindelijk aan de beurt waren heb ik eerst kopieën overlegd van de rekeningen van haar gezin…ze werden al wat zenuwachtig…maar toen ik losbrandde over het gebrek aan service en GEEN AANSLUITING via totaal abo en daar de bewijzen voor had toen was het paniek in dat winkeltje daar.
Het was toen ineens binnen één dag geregeld en kreeg nog gratis maand abo aangeboden van Orange.
Ik hoop dat je wat er aan hebt Margriet, maar ik was in tegenstelling met (jullie?) een Frans ingezetene…dan ligt het toch even anders, want ik kwam de burgemeester tegen in Rorthais bij de vuilnisbakken achter de Mairie. En ja mijn auto met nummer 23 (La Creuse) zag hij ook wel hoor en vroeg me waarom ik bij hun in provincie Les deux Sèvres was komen wonen. Ik antwoordde hem toen, dat die (huur)bungalow m’n 2e huis was en dat ik het leuk vond! Maar ook economisch gezien, kon ik m’n eigen huis in de Creuse betalen en bovendien die bungalow.
Dat is hier wel ff anders, m’n huurflatje uit het jaar kruik, samen met sky-hoge belastingen maken het dat ik dit nog een paar jaar kan volhouden en dan is het over, kan ik verdorie de bijstand in!~
Wees blij Margriet dat je een 2e huis hebt in LDF.
MVG,
Erik.20 juli 2015 om 20:49 #188146NoëSleutelbeheerderHallo Margriet,
Het is hier gewoon anders, en ik denk -naar mijn ervaring- minder consumentvriendelijk. Ik probeer al maanden mijn niet werkende telefoon op te zeggen. Via een geleende telefoon bij de buren, via het contact formulier en -geheel volgens de voorwaarden van mijn provider- middels een brief.Ik kan niet bellen. Vanaf maart 2015 tot eind juli, worden er elke maand gewoon abonnementskosten afgeschreven, dus nu ook maar een aangetekende brief: lettre recommande avec avis de reception, maar ook voor augustus is de service telephonie weer afgeschreven. Resilation, onmogelijk. Nu lees je wel eens verhalen in Nederland, dat mensen zitten met hun service en geen gehoor krijgen, maar bij mij is het iedere keer raak.
Postpakket komt niet aan, telefonie werkt niet (maar beëindigen lukt niet), EDF geeft geen sjoege, internet werkt niet, bestelde en betaalde producten komen maar voor de helft aan, en niemand die reageert, of je in het gelijk stelt.
En dan lees ik op dit forum verhalen van mensen die heel tevreden zijn, waarom gaat het bij ons zo vaak mis? Ik heb een hele lijst van dingen die mis gaan, en waarbij ik als consument moet vechten en alsnog geen gehoor krijg. Is mij in NL nooit overkomen. Dus, mijn conclusie; als vaste bewoner hier, de consumentenbelangen zijn hier slecht, en je hebt geluk als het goed gaat.
17 augustus 2015 om 13:12 #188144NoëSleutelbeheerder@ Hallo Erik,
Dank voor je schrijven. Het duurde even maar kan nu pas reageren. Wij hebben ondertussen telefoon en internet. Weliswaar werkt men nu aan de snelheid in de omgeving waar de kasten staan. Dat is bar en boos en protest van de Nederlanders aldaar heeft niets uitgehaald begreep ik. Jouw verhaal is ook een tenentrekker zeg! De service van Orange zelf is niets mis mee. Maar de monteur van 1410 France Telecom is bar en boos en onbeschoft. Hij zegt doodleuk dat de telefoonpijp er niet zat toen hij de laatste keer was komen kijken. Eenmaal de beruchte doos geïnstalleerd vertrok hij zonder boe of ba te zeggen. Mijn franse buurman vond het niet normaal dat hij weg is gegaan zonder te vertellen dat hij klaar was. De rotzooi lag in de tuin. Korte tenen en lange ziel waarschijnlijk bij deze man. Ons TV abonnement satelliet hebben we opgezegd. Dat is toch niet wat we dachten. Nou ja in ieder geval een compensatie gekregen voor al deze problemen. Omdat de burgemeester zelf is gaan bellen is het toch gelukt. Ik hoop voor je dat je het nog kunt rekken om langer LDF te blijven wonen. Veel plezier.
Groeten Margriet17 augustus 2015 om 13:20 #188145NoëSleutelbeheerder@ Hallo Ratatouille,
Dank voor je reactie. En kon niet eerder reageren. Jouw verhaal van abonnementen opzeggen is ook een ware ramp. Ik heb via contact Orange ons net afgesloten TV abonnement weer opgezegd. Het was niet wat we dachten. En krijg net een bericht dat dit geannuleerd wordt. De compensatie was ook redelijk voor alle misstanden van hun kant. Ook mijn franse buren en de burgemeester hebben zich er mee bemoeid. Gelukkig heeft de laatste doorslag gegeven.Niemand vond dit normaal! Bij de EDF ging alles heel soepel en beleefd. Soms kan een mens op een pad terecht komen waarvan je dacht dat het elders minder zou worden of niet! Over het algemeen zijn mensen wel tevreden maar niet met de snelheid van het internet in LDF. Orange was voor mij de enige teckel tot nu toe. Verder geen verzoeking doen of goden verzoeken en meteen afkloppen. Mijn eega mag van mij geen negatieve opmerkingen meer maken over de lengte van installeren of anders. Dat doet hij nu ook niet meer. haha. Ik heb geen ervaring als vaste inwoner van Frankrijk. Ik kan mij voorstellen dat er molens gaan draaien die veel grootser zijn als een tweede huis bewoner. Hoop dat er licht in de tunnel is en je minder hoeft te strijden.
Groeten Margriet. -
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.