Opstal- en Inboedelverzekering

Dit onderwerp bevat 9 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 5 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #196667
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo leden,

    Ik ben op zoek naar een goede en betrouwbare verzekeraar voor ons huis in France. Ik heb al gemerkt dat men slordig en onvolledig te werk gaat. Een huis zonder kachels bijvoorbeeld, wat natuurlijk niet mogelijk is! Voor ons belangrijk is ook een opstal verzekering net als dat in Nederland ook verplicht is. Ik heb info gevraagd bij Aviva die in de middenmoot zit las ik elders op het forum. Wie heeft goede ervaring met een verzekeraar voor dit soort zaken. De inboedel lijkt redelijk oké bij Aviva.

    Alvast dank,
    Margriet

    #196671
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik vind dat altijd een moeilijke vraag. Zelf hebben wij uitstekende ervaringen met allerlei verzekeringen bij Axa, maar dat komt hoofdzakelijk door de plaatselijke agent, die meedenkt en in voorkomende gevallen bereid is alles te doen om zaken in ons belang af te wikkelen. Ik wil dus zeggen dat het niet alleen afhankelijk is van de maatschappij, doch zeer zeker ook van de agent.

    Wat bedoelt u overigens met “Ik heb al gemerkt dat men slordig en onvolledig te werk gaat. Een huis zonder kachels bijvoorbeeld, wat natuurlijk niet mogelijk is!”
    Wij hebben een huis zonder kachels. Het is hier aan de Côte d’Azur zo weinig nodig extra te verwarmen, dat we ervoor gekozen hebben de muren vrij te houden en slechts wanneer nodig zetten we even een “chaufferie mobile” in de vorm van een klein kacheltje dat brandt op combustible liquide.

    #196670
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Margriet,

    U kunt Franse verzekeringen gemakkelijk vergelijken op Assurland, een soort Franse “kieskeurig” voor verzekeringen.

    Overigens lopen mijn verzekeringen bij Groupama. Niet de allergoedkoopste uit de vergelijking. De ondersteuning door de lokale tussenpersoon is daarentegen geweldig. Dat is veel waard.

    Ik zou persoonlijk niet zonder meer voor de allergoedkoopste kiezen, maar ook kijken met wat voor tussenpersoon u te maken krijgt en of u daar een goed gevoel bij hebt. Een goede tussenpersoon is goud waard als u vragen heeft over de verzekering of gewoon maar wilt weten of een bepaald voorval gedekt is en zo ja op welke condities. Dat is in Frankrijk niet altijd direct even duidelijk.

    Salutations, Jos

    EDIT: Na plaatsing van mijn reactie zag ik de reactie van Krelis. Wij zijn het ongezien duidelijk met elkaar eens over de rol van de agent/tussenpersoon. Doe er uw voordeel mee.

    #196668
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Margriet, probeer ’n echte courtier te vinden die met verschillende verzekeraars werkt. Ze zijn er nog, ze werken voor hun klant en niet voor de verzekeraar waarvan ze agent zijn.

    Peter.

    #196672
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour,

    Vorig jaar ben ik van Groupama overgestapt naar Aviva. Vertrokken bij Groupama vanwege de jaarlijkse exorbitante prijsverhogingen en vanwege onvrede met de lokale vertegenwoordiger.
    Assurland geraadpleegd, maar internetverzekeraars boden voor mijn situatie (Woning + verbouwde Grange) slechts standaard oplossingen met 2 verzekeringen.
    De lokale verzekeraar van Aviva kwam bij mij thuis kijken, ging zeer coulant om met de aanwezige ruimtes (sou sols, greniers en Grange) en vatte alles in één verzekering samen die – voorzien van zijn beschrijving – door Aviva werd geaccepteerd.
    Totale nieuwe kosten: 50% van mijn verzekering bij Groupama die alleen mijn woning omvatte waarbij de Grange dan nog opgeteld moest worden!
    Ik sluit mij dan ook van harte aan bij de vorige meldingen: een lokale agent of courtier waar je een goed gevoel bij krijgt vind ik van het grootste belang om tot een bevredigend resultaat te komen.

    Jan Joost

    #196674
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour,

    @Krelis, Dank voor je toelichting en moet nog afwachten hoe de agent is van de verzekering. In ieder geval heb ik na gister niets vernomen terwijl men om meer info vroeg. Juist vanwege de kachels. Het gebied van ons is kan niet zonder kachels zoals de Côte d’Azur dat wel kan.

    @Jos, Dank voor je advies over de tarieven en afweging maken daarin. het gaat ons ook niet om goedkoop en dan achteraf met lege handen staan. Dus zoeken we eea nog uit.

    @Petrus, van een courtier had ik nog niet eerder gehoord, voor ons zeker de moeite waard om in te verdiepen.

    @Mereltjes, Goed om te horen dat Aviva met de lokale agent goed zijn werk doet. Heb je bij deze verzekering ook de opstal gedekt?

    Dat is een vraag die ik aan alle stel omdat je niet zonder kunt.
    Alvast bedankt voor jullie tips 🙂
    Margriet

    #196675
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Margriet,
    Mijn verzekering is een Assurance Multirisque Habitation met de formule “Confort”. Deze omvat opstal (oude gebouwen met dikke muren etc.) en heel beperkt inboedel (géén rééquipement à neuf).

    Groet, Jan Joost

    #196676
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb meerdere slechte ervaringen met de door google Jos genoemde site ASSURLAND, deze site voor vergelijkingen maakt veel fouten. Is niet te vergelijken met het kieskeurig NL zusje Independer.

    Dit is een intermediair met een eigen agenda. Zo heb ik daar alle gegevens ingevuld en kwam uiteindelijk niet verder dan dat ik een mail van de verzekeraar kreeg met de vraag of ik ze wou bellen… Dus ook na het invullen van al je gegevens, kom je bij de verzekeraar uit die alles weer opnieuw wil weten, en een andere prijs geeft dan op de site vermeld.

    Of je krijgt bij assurland een prijsindicatie van het mini pakket bij de gegevens van het maxi pakket, en blijkt dat je bij de verzekeraar zelf, veel meer moet betalen. Ondertussen verzamelt de site wel al je data die je invult. Kortom; niet geheel onnuttig, maar niet de functionaliteit die ze voorspiegelen en die je verwacht.

    #196669
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In Beaune zit een courtier Benoit Assurances, met ook nl medewerkers, heel practisch, ik ben er al 15 jaar verzekerd. 03 80 24 75 80. Zij werken over heel Frankrijk.

    Joost Kubbe

    #196673
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hier heel goede ervaringen met CreditMutuelle. medewerker die werkelijk alles uitzocht om aan de juiste (prijs, dekking, sevice) assurantie te komen voor huis, inboedel, auto en nog wat zaken. Het was geen punt dat ik bij hun geen klant van hun Bank ben.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?