Opgepast uw email account kan worden gehackt!!

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door Noë.

• Auteur
     Noë
    Sleutelbeheerder

Het is mogelijk, dat u het navolgende emailbericht ontvangt;

“I uploaded a very important document for you . SIGN IN HERE click on the sign in here icon and sign in with your respectively email to view

Thanks”

De afzender is bij u bekend en daarom klikt u op “SIGN IN HERE”.
    U ziet dan het inlogscherm zoals op de foto hierna.

Als u inlogt met bijvoorbeeld uw Gmailaccount dan wordt op dat moment uw account gehackt en wordt namens het bovenstaande bericht verstuurd aan alle personen die in uw adresboek voorkomen.

Volgt u wél het advies op het scherm en logt u in om het zogenaamde document te bekijken, dan komt u op deze site http://www.remax.com.

Niet inloggen dus en wijzig het wachtwoord van uw emailaccount !! !!
    v955i-ScreenHunter_10-Sep.-03-21.53.jpg

Noë
    Sleutelbeheerder

Alleen al het feit, dat je zou inloggen als je zulk een boodschap krijgt is vragen om problemen.
    NOOIT NOOIT NOOIT op reageren….hoe ‘goed’ je de afzender ook denkt te kennen.
    Wel jammer, dat dit maar niet stopt. NOOIT.

Noë
    Sleutelbeheerder

Ik denk dat ik per jaar een stuk of 10 mails krijg waarin “phishing” aan de orde is. Een paar keer van de Rabobank (heb niet eens een rekening) idem EDF, Visa. Bijna allemaal met faalfouten en slecht lopende zinnen. Soms in “pidgin english”. En ook nog wat Afrikaanse weduwen van rijke ministers die je moet helpen om de erfenis vlot te krijgen.

Op het Journaal was het al een item: de fraude neemt af want mensen trappen er niet of steeds minder in.

Steven

Noë
    Sleutelbeheerder

Haha ik win elke maand wel enkele keren een reis in Duitslandterwijl ik nergens in meespeel 😉
    Willem

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?