onverdeeldheid enz…

Dit onderwerp bevat 29 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 10 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #202429
     Noë
    Sleutelbeheerder

    in 2006 zijn ik ( ben trans en nu officieel vrouw ) en men vriendin ( dus niet gehuwd ) in Frankrijk komen wonen en hebben een woning gekocht (Bretagne) beiden vrijwillig dus de aankoopakte getekend bij de Franse notaris .
    september 2009 ben ik erg open met haar ( mijn vriendin dus ) en leg haar uit dat ik me eigenlijk meer vrouw dan man voel en een transitie tot vrouw wil beginnen .
    Nog dezelfde dag (25 september 2009) verlaat ze hier de woning , en ze verklaarde me omwille van men transitie me het leven zo zuur mogelijk te maken ?
    Nu wil ze dit huis hier verkopen en vroeg me om de toestemming ?
    Ik heb echter niet zoveel pensioen en ook geen andere financiële mogelijkheden , ik zou hier graag willen blijven wonen ?
    kan ze zomaar dit huis gaan verkopen ??
    graag meer hierover aub

    #202441
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Een heel gevaarlijke situatie.
    In de meeste gevallen komt het er op neer wie de eerste is die bij het tribunaal aanklopt.
    In jouw geval zou ik zorgen dat jij dat bent, maar garantie dat je wint geef ik niet.
    In de meeste gevallen heeft de partner het recht het huis te verkopen, en vaak als de andere helft weigert wordt er door het tribunaal beslist dat de weigerende partij zich maar aan moet passen.
    In jouw geval zou je je kunnen beroepen op je onmacht/onvermogen, maar nogmaals, ik zou die bal aan het rollen brengen.
    Praat niet over je privé-leven, ik weet niet in jouw buurt maar Frankrijk kan behoorlijk ouderwets zijn in sommige denkwijzen.
    Overleg uitsluitend de financiele situatie, en het feit dat jouw ex heeft beloofd wraak te nemen.
    Vaak neemt een rechter in dit soort zaken een besluit op basis van morele zaken.
    Als jouw ex eerder is dan jij en aantoont dat ze het geld hard nodig heeft kan dus de rechter haar kant kiezen.

    Cees.

    #202442
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Leonie,

    Een advocaat kan je beter voorlichten, maar mijn gevoel zegt, dat jouw transitie etc. er niet zoveel toe doen. Als jullie geregistreerd of getrouwd zouden zijn, dan zou dat deel van het recht van toepassing zijn. Maar nu zijn het gewoon twee mensen, die samen een huis hebben gekocht en waarvan er nu om ontbinding via verkoop wordt verzocht. Dat is een heldere zaak

    Een andere kwestie is, dat jij daar woont en jouw vriendin niet, en op straat zetten gaat in Frankrijk niet zomaar. Ik denk dat jij zo snel mogelijk naar een juridisch loket moet gaan om via die weg te proberen daar te kunnen blijven wonen door je te beroepen op een vorm van ‘huurbescherming. In Frankrijk is dat erg geregeld in het voordeel van degene die er woont.

    Duidelijk moet zijn, dat er veel haken en ogen aan dit probleem zitten. Ik ben het geheel met Cees eens, dat jouw uitleg van jouw situatie niet veel zal helpen. In Frankrijk zijn nog lang niet zover.
    De kans, dat dit allemaal goed afloopt is klein, daarom zou ik er over nadenken, of je niet beter een klein huisje kan huren en inderdaad de zaak gewoon moet verkopen. Een punt achter het verleden. Ik kan dat echter niet beoordelen.

    #202434
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Inderdaad, Leonie, ik volg HansPiets gedachte. Dat hele verhaal over transities, samenlevingsvormen &c. doen er in feite ook niet toe.

    Houd ’t zakelijk, strikt zakelijk, dat maakt de oplossing voor eventuele advocaten en rechters veel gemakkelijker.

    Peter.

    #202443
     Noë
    Sleutelbeheerder

    nu heb ik dit alles aan men broer vertelt , hij woont ook hier in frankrijk , maar meer naar het zuiden toe , en hij zei me , dat men ex-vriendin onmogelijk uit de onverdeeldheid kan gaan zonder mijn toelating ook onmogelijk de woning kan verkopen zonder mijn toelating ??
    Ik zou wel een advocaat willen nemen hier , mochten ze niet zoveel kosten , of kom ik in aanmerking voor een pro-deo advocaat ? en waar moet ik daarvoor zijn ?? ( heb een pensioen van 952€ )
    Ik spreek redelijk goed frans , maar om nu een conversatie te beginnen met al die vaktermen met een franse advocaat ??? dat kan ik niet , vrees ik

    #202444
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Misschien dat iemand bij Raad & Daad (zie boven, in ’t menu “Diensten en Oproepen”) iets voor u kan betekenen ?

    Peter.

    #202445
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Je broer gokt, ik zou daar niet op vertrouwen.
    Het is geen eenvoudige zaak waarin je zit, menig advocaat zal flink zweten.
    Het is eigenlijk ronduit aan de rechter of je mag blijven zitten of er uit moet.
    Hans zegt dat je niemand uit huis mag zetten in frankrijk, daar heeft hij een heel klein puntje, maar jij bent géén huurder en het “uit huis zetten” gaat op voor huurders die niet meer betalen en geen geld meer hebben.
    Jij bent mede-eigenaar van dat huis, met de verkoop ervan wel of niet gedwongen door je ex, wordt jij er niet slechter op, je kunt iets anders terug kopen of huren.
    Als ik je ex was zou ik hetzelfde doen, wat heb ik aan een huis waar m’n ex gratis in zit?
    De rechter zal jou vragen waarom je het deel van je ex niet koopt.
    T’ja, als jij geen geld hebt, waarom zou jouw ex daarvoor op moeten draaien?

    Ook al ben je bang dat de conversatie moeilijk wordt in het frans, doe het toch maar, en die advocaten zijn de beroerdste niet.
    Er zijn gratis advocaten, kijk bijvoorbeeld naar deze link:
    https://www.service-public.fr/particuliers/vosdroits/F20706
    Je kunt ook zelf naar avocat gratuit (en dan de naam van je woonplaats) goegelen.

    Cees.

    #202446
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik betaal wel elke maand 350€ aan haar tengevolge een uitspraak van een belgische rechter dat noemt men een bezettingsvergoeding ???
    dus in feite huur ik toch de helft ???
    Ik heb een engelse vriend welke bereid is om haat deel over te kopen , dus ben ik naar een immo kantoor gegaan ( AVIS ) dat kost me niets , en deze hebben de woning geschat op 110.000 € , ik heb dan een voorstel aan die advocaat van men vriendin gedaan om daar de helft van te nemen ( dus 55.000 € ) en haar dan uit te kopen ??
    Maar sindsdien ( brief verstuurd op 12-04-2016 ) hoor ik niets meer , ook na 2 mails aan die advocaat geen antwoord meer ??

    #202447
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik betaal wel elke maand 350€ aan haar tengevolge een uitspraak van een belgische rechter dat noemt men een bezettingsvergoeding ???
    dus in feite huur ik toch de helft ???
    Ik heb een engelse vriend welke bereid is om haar deel over te kopen , dus ben ik naar een immo kantoor gegaan ( AVIS ) dat kost me niets , en deze hebben de woning geschat op 110.000 € , ik heb dan een voorstel aan die advocaat van men vriendin gedaan om daar de helft van te nemen ( dus 55.000 € ) en haar dan uit te kopen ??
    Maar sindsdien ( brief verstuurd op 12-04-2016 ) hoor ik niets meer , ook na 2 mails aan die advocaat geen antwoord meer ??

    #202448
     Noë
    Sleutelbeheerder

    ik heb inmiddels een berichtje verstuurt op raad & daad
    bedankt voor deze tip , want ik wil graag uit deze benarde situatie komen

    #202449
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Leonie,

    Als je om raad vraagt, dan moet je wel met de billen bloot. Niet steeds een klein stukje van de sluier oplichten, waardoor iedere reactie zinloos is. Zoals jij het nu speelt, zeg ik “bekijk het maar lekker zelf” Harde wereld, wen er maar vast aan.

    #202450
     Noë
    Sleutelbeheerder

    excuseer me

    #202451
     Noë
    Sleutelbeheerder

    excuseer me , ik dacht er goed aan te doen het bericht wat in te korten gewoon , maar ik kan mischien beter idd. dan alles plaatsten ? ik heb daar geen enkel probleem mee hoor
    Ik kom hier nu pas als nieuweling en wou het enkel niet te lang maken , ik heb geen enkel geheim hoor en zal proberen alles in 1 bericht te schrijven

    #202452
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Leonie, het heeft geen enkele zin om hier al of niet je hele verhaal te vertellen, je hebt een advocaat nog, punt.
    Ok je betaald je ex 350 euros, nog steeds blijft het aan de rechter of je mag blijven zitten of je er uit moet, niet deze site of de bezoekers ervan.
    Ok je vriend wil 55000 neertellen en je ex reageerd niet, nog steeds heb je een advocaat nodig en niet een Ceesn een HP, of wie dan ook op deze site.
    Dat je ex nu niet reageerd verbaasd me niets, beetje dom dat jij dat niet ziet.
    Kijk, jouw ex wil jou het leven zuur maken, jouw ex is helemaal niet gebaat bij dat huis noch bij een engelse vriend met 55000 euros in de Pocket.
    Jouw ex wil jou verbrijzelen.
    Als jouw engelse vriend 55000 euros op tafel legt heb jij gewonnen, en niet je ex.
    Natuurlijk wreageerd ze niet, dat wil ze namelijk niet.
    Wat gaat jouw ex nou doen?
    Dat is de grote hamvraag die alleen jij zou kunnen inschatten.
    Wat moet jij dus doen beste Leonie…….. Naar een advocaat stappen en die streken van je ex stoppen voor ze je voor tientallen jaren aan je nek hangen.
    Mijn broertje beloofde zijn ex ook ene zuur leven, nou dat kreeg ze.
    Mijn lieve broertje presteerd het al 15 jaar zo’n beetje alles juridisch te ondermijnen zodat mijn exschoonzus een wrak is.
    Hij meld zich gewoon ziek als de rechter hem oproept, hij is vergeetachtig en betaald de alimentatie niet, hij weigerde 7 jaar te tekenen voor de verkoop van zijn huis en woonde zelf in een bouwkeet.
    Laat het zover niet komen, stap naar een advocaat en los het op, zo snelmogelijk.
    Heb je een brief of een mail waarmee je kunt bewijzen dat jouw ex om jouw toestemming vroeg voor de verkoop van het huis?
    Direct aan de advocaat geven.
    Jouw hele sexuele leven of wat er ook tussen de lakens gebeurt lekker voor jezelf houden, dit heeft namelijk niets met de zaak te maken.

    Cees.

    #202453
     Noë
    Sleutelbeheerder

    dank u vriendelijk Cees

    ik was nu wel niet van plan heel men seksueel leven te gaan uitleggen

    Ik heb idd. de brief van de advocaat van tegenpartij waarin deze mij vroeg om de toelating tot verkoop te geven .
    Ik was juist klaar met een volledige lange uitleg van men situatie , niks seksueel hoor
    als iemand dat hier wil inzien , ok , zend dan een berichtje met je mail of zo .

    Maar ik vind je raadgevingen prachtig en ja ik ga een advocaat opzoeken , weet alleen nog niet welke ?
    vriendelijk bedankt hoor en wat erg van je broer

    #202432
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik wil toch nog even vermelden dat transseksualiteit totaal niets met seks te maken heeft maar alles met sekse , dus man of vrouw , daarom spreken we tegenwoordig liever over transgender personen .

    #202433
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Leonie, ik zou me volledig richten op uw kwestie, die is al ingewikkeld genoeg. Al ’t overige is ballast en leidt alleen maar af.

    Peter.

    #202430
     Noë
    Sleutelbeheerder

    in 2006 ga ik op pensioen en woon samen met een vriendin .
    Ik verkoop het huis in antwerpen dat van mij was in belgie en koop hiervoor een huis in bretagne hier.
    men huis was in 2150-borsbeek jozef reusenslei 79 , en volkomen mijn eigendom .
    Bij de notaris hier in bretagne zeg ik tegen men vriendin , bij aankoop van deze woning in moreac ,
    teken mee , als me iets overkomt heb je nog steeds de helft .
    we leven hier enkele jaren rustig , tot ik op 25 september 2009 tegen men vriendin zeg dat ik me
    meer vrouw dan man voel en dat ik er erg lang over nagedacht heb ( mischien wat laat ? ik was toen
    65 jaar ) en dat ik met een transitie wou beginnen , MTF = male to female
    Diezelfde dag heeft ze haar valies genomen en is terug naar antwerpen gegaan .
    ik neem een advocaat en die gaf me men mogelijkheden wat betreft deze woning , ik nam een
    van die mogelijkheden , en starte in antwerpen een gerechtsprocedure tegen men ex-vriendin
    en ik kreeg volledig gelijk van de rechter , ze veroordeelde men ex tot het betalen van een kleine
    80.000 € enz…
    maar ze ging in beroep en won dat beroep , alles van de vorige uitspraak was nietig verklaard en ik
    moest haar een “bezettingsvergoeding” betalen van 350 € en de helft van de woning .
    Deze uitspraak was er op 30 novmeber 2013.
    Voor mij was deze uitspraak gewoon diefstal en oplichting , en 100´% gebaseerd op het feit dat ik
    een transgender vrouw ben ( dus een zuivere vorm van transfobie welke haast niet te bewijzen is maar sterk aanvoelt )

    Zo wou ik aan de advocaat van men ex een vraag stellen en ik zend die een mail , op 11 augustus 2015
    dus in die tijd was ik officieel 100% vrouw , nieuwe ID kaart , nieuwe belgische rijksregister , ik zend een mailtje
    naar die advocaat en kreeg dit antwoord
    Geachte Heer,
    Ik ben niet langer de raadsman van Mevr. Dyckmans
    Ik hield er aan U dit te melden.
    Met hoogachting,
    M. Govaerts

    hij antwoord gewoon GEACHTE HEER , ik antwoord dat ik Mevrouw ben n geen reaktie meer , dit is een
    van de zuivere vormen van transfobie
    Indien gewenst , ik heb hier al de mails nog van dit personage

    Ik dacht dat dit bedrag van 350 € bezettingsvergoeding wel afgerekend moest worden bij verkoop van deze woning .
    tot ik zonder enige waarschuwing bezoek kreeg van een franse deurwaarder ( een erg vriendelijke man)
    met het verzoek direkt 22.573,46 € . Ik had dat geld niet , maar inmiddels was men transitie
    naar MTF gedaan ( welke me erg veel koste ) en had ik een vriend gevonden ( een engelsman )
    hij betaalde mij die deurwaarder .
    Mijn ex wou ook nog foto’s en zo meer die hier lagen , ik heb die foto’s dan genomen ( 2 tassen vol )
    en afspraak met de franse deurwaarder en ze daar afgegeven .
    Er waren intussen ook al 3 maanden verder en die antwerpse advocaat van men ex vriendin zond
    nogmaals naar de franse gerechtsdeurwaarder een aanmaning om 1.680 € te betalen .
    De franse deurwaarder vroeg me op een moment of ik die belgische advocaat wel kende , maar het
    was voor het eerst dat ik die naam hoorde .Toen kwam pas aan het licht dat die advocaat eerst
    mij een aangetekend schrijven moest richten voor betaling en dan pas naar een franse deurwaarder
    mocht stappen ( aldus de woorden van de deurwaarder aan me ) die deurwaarder heeft dan op
    zijn beurt aan die belgische advocaat een voor hem erg vervelend mailtje geschreven , en ineens
    moest ik de komende 5 maanden niks meer betalen , ben dan ook pas in april terug beginnen te
    betalen .
    Op 31-03-2016 kreeg ik een brief van die deurwaarder met de vraag om teruggave van een aantal
    dingen zoals foto’s ( die intussen terug gegeven zijn ) en met melding dat zijn kliente ( mijn ex dus )
    deze woning wou verkopen , en hij zou vernomen hebben dat ik dat ook wilde ( wat absoluut niet
    waar is ) en dat dus een snelle construktieve verkoop mogelijk zou zijn , en dat hij vernomen had
    ( van wie weet ik niet ) dat ik reeds een schatting zou hebben laten maken ?? hetgeen ik dus niet had .
    Ik moest die advocaat dan binnen de korst mogelijke tijd melden wanneer de verkoop kon
    plaats vinden , zodat het dossier voor beide partijen goed zou aflopen .
    Ik heb daarop die advocaat geantwoord dat ik verwonderd was pas nu iets te vernemen van hem
    daar de uitspraak in beroep 20 november 2013 was en hij nu pas zich aanmelde als advocaat van men ex.
    ( toen was het 31 maart 2016 )
    Verder mailde ik dat de foto’s van ex.aan de deurwaarder waren gegeven , en intussen had ik naar
    immo AVIS geweest voor een schatting en het bleek 110.000 € te zijn ( in 2006 had ik ervoor 150.000 €
    voor betaald , was voor de crisis ) dus voor de ex 55.000 €
    en ik stelde dan voor de helft van dit bedrag aan men ex te betalen ( ik heb dat geld niet maar men
    vriend kan wat geven en men broer wil ook wat geven )
    Deze brief heb ik verzonden naar die advocaat op 12-04-2016 en sindsdien niets meer gehoord ???
    Heb intussen naar die advocaat van men ex 2 mails nog verstuurt ter herinnering maar niets meer ?
    Dus vermoed ik dat ze bezig nu zijn met die verkoop via een rechtbank af te dwingen of zo iets

    #202435
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Volstrekt off topic, maar wat me zojuist werd voorgeschoteld deed me denken aan dit draadje.

    Onlangs ’n nieuwe iPhone gekocht, Apple vroeg me wat vragen te beantwoorden vanwege zo’n marktonderzoek. Aan ’t einde daarvan enkele vragen omtrent mijn persoon, zoals leeftijd en zo.
    En : m’n sexe. Ik kon kiezen uit male, female en other.
    Nu acht ik mijzelf ’n ruimdenkend mens, maar gekker moet ’t toch niet worden. Iemand is toch ’n man of ’n vrouw, al dan niet getransformeerd ?
    Of heb ik iets gemist ?

    Peter.

    #202436
     Noë
    Sleutelbeheerder
    #202438
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Aha, dat kan natuurlijk ook ! Dat bedoelde Friedrich Torberg vast toen hij dichtte “(…) ich möchte gern zwei kleine Hunde sein / und miteinander spielen.

    🙂

    #202439
     Noë
    Sleutelbeheerder

    er zijn mannen – er zijn vrouwen – er zijn interseksuelen ( personen met een mannelijk orgaan en een vagina ) en er zijn mensen zonder enig geslachtsorgaan
    Dit is lichamelijk mogelijk
    Wettelijk was er steeds man of vrouw

    Nu in sommige landen is men begonnen met “other” erbij te nemen , dit is gedaan voor al de mensen die zich anders voelen , waarom , er zijn ook mensen die zich geen van beiden voelen , en er de voorkeur aan geven als other of anders genoemd te worden .

    #202440
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Begrepen, Leonie, begrepen. Maar ’t maakt inzake juridische kwesties natuurlijk weinig uit van welk of geen geslacht de betrokken partijen zijn.
    En zelfs dan : ’n vennootschap is vrouwelijk en association en societé óók, dus daar kan ’t niet aan liggen.

    Neen, die geslachtelijke omstandigheden in uw geval zijn van nul en generlei belang in ’t onderhavig geding.

    Overigens ga ik voortaan waar me dat gevraagd wordt ook “other” aankruisen. Want fysiek mannelijk, maar geestelijk…

    Peter.

    #202454
     Noë
    Sleutelbeheerder

    wat bedoel je juist met dit

    Neen, die geslachtelijke omstandigheden in uw geval zijn van nul en generlei belang in ’t onderhavig geding.

    #202455
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Niet meer en niet minder dan wat ik typte, Leonie, niet meer en niet minder dan wat er staat (in z’n context, want u citeert selectief).

    Peter.

    #202456
     Noë
    Sleutelbeheerder

    ik ben naar het gemeentehuis in men dorp geweest met de vraag naar een gratis advocaat
    ze zegden me naar deze hier te gaan
    http://www.centre-acces-droit.com/
    soms iemand met deze ervaring ?
    Ik ben nog niet geweest naar een van deze mogelijkheden , omdat ik wachtte op iemand van raad & daad , die als bemiddelaar wil optreden .
    Hij heeft uitgebreid zijn diensten aangeboden aan de Belgische advocaat van tegenpartij maar na 3 weken nog steeds niets gehoord .
    Ook heb ik een franse notaris gevraagd om een schatting van deze woning ( kost me 200€)
    Ik wacht nu al 2 weken achter het resultaat ??

    #202431
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Leonie, laat nog eens weten hoe het afgelopen is? Mogelijk kun je naar Narloes Mohr gaan, spreekt NL en is franse advocate. met Google goed te vinden.

    #202457
     Noë
    Sleutelbeheerder

    is nog steeds niet opgelost , maar mischien komt er een oplossing aan .
    die advocaat Narloes Mohr kost die veel ??

    #202458
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Leonie, u hebt ’n goed en grondig onderbouwd advies van ’n toegewijd jurist nodig. De kwaliteit lijkt me belangrijker dan de prijs.
    Start ’n crowdfunding en ik draag ’n steentje bij.

    Peter.

    #202459
     Noë
    Sleutelbeheerder

    dank u erg goed idee

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?