(On)mogelijkheden verzekeren van huis in Nederland

Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 5 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #198509
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Forumleden,

    Ik ben op zoek naar ervaringen van Nederlanders gevestigd in Frankrijk en (nog) een huis in Nederland.
    Ik woon permanent in Frankrijk met een recreatiewoning in Nederland. Vanaf het moment dat ik bij mijn Nederlandse verzekeraar meldde dat ik naar Frankrijk zou verhuizen werd de woonhuisverzekering van de recreatiewoning, incl. WA verzekering en Rechtsbijstandverzekering door de verzekeraar beeindigd.
    Nu krijg ik overal nee te horen, als ik mijn huis wil verzekeren. Vrijwel alle verzekeringsvoorwaarden kennen het zinnetje: Als de huis langer dan 2 maanden niet wordt bewoond, dan moet de verzekeringsnemer dit melden. Op het moment dat je dit doet, dan wordt de premie stevig verhoogd, of de verzekering wordt beeindigd. Het niet doorgeven van het feit dat het huis niet wordt bewoond geeft gedonder bij een eventuele schade. Het kan beschouwd worden als verzekeringsfraude. Ik werd hier op gewezen door de verzekeringsmaatschappij.
    Het kan toch niet waar zijn, dat je een belang dat je in Nederland hebt niet kunt verzekeren. Sterker, omgekeerd toen ik nog in Nederland woonde en in Frankrijk het tweede huis had was verzekeren geen enkel probleem.

    Er zijn wellicht Forumleden die in een vergelijkbare situatie verkeren. Hoe hebben zij dit geregeld.

    #198510
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb ook een recreatiewoning in NL en heb mijn huis op normale condities verzekerd bij Interpolis van de Rabobank.
    mvg/peter.

    #198511
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Sorry Gast,

    Ik heb er nog even over nagedacht hoe dat bij ons is gegaan.
    We zijn eerst in de recreatiewoning gaan zitten want ik moest nog wat opdrachten afronden in NL.
    We hadden ons toen in laten schrijven bij onze dochter want je mag in Vierhouten niet permanent wonen in een recreatiewoning. De Rabobank wilde toen deze constructie wel accepteren omdat we die woning feitelijk als hoofdverblijf hadden. Kort daarna zijn we geëmigreerd en hebben de zaak toen gewoon zo gelaten. Wat je nog wel kunt doen is je huis in de verhuur te zetten ook al verhuur je niet echt.
    Je kunt ook je huis anti-kraak door je kinderen laten bewonen.
    Waar het om gaat is dat je een aannemelijk verhaal hebt richting je bank in NL. Als je gewoon op het internet gaat shoppen dan lukt het niet zoals je zelf hebt geconstateerd.
    Overigens vind ik het wel leuker als je als vraagsteller een identiteit aanneemt.

    Veel succes verder/Peter.

    #198512
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Peter, Hartelijk dank voor je reactie en de tip. Ik houd je op de hoogte.
    Met vriendelijke groet,

    #198513
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Identiteit, dat vind ik ook wel plezieriger. Maar, wie weet lezen verzekeringsbedrijven en banken ook wel mee op dit forum, en kan je tekst tegen je gebruikt worden.

    #198514
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dit, je slaat de spijker op z’n kop.
    Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn op het internet. De snelst groeiende afdeling binnen organisaties is de afdeling van waaruit alles wordt gevolgd op twitter, facebook, forums, etc. Zij volgen en verzamelen alle mogelijke informatie die voor de organisatie van belang kan zijn.
    Vandaar.

    #198515
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nou en?
    Laat ze maar meelezen.
    In mijn geval heeft de bank/verzekeraar zelf besloten van de regels af te wijken
    Waarom?, omdat ze weer een contract konden afsluiten.
    Ik begrijp jullie angsten, maar je kunt het ook overdrijven tenzij je bezig bent met criminele activiteiten en dat kan ik me van DIT niet voorstellen.

    Hartelijke groeten/Peter.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?