Dit onderwerp bevat 9 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 6 maanden geleden door Noë.
-
AuteurBerichten
-
12 februari 2014 om 19:53 #190778NoëSleutelbeheerder
Dat ik nog geen flard video van de Olympische spelen via internet kan (lees: mag) bekijken, daar baal ik stevig van. Meteen die hinderlijke ‘Uw lokatie rechten blablabla’ bah, belasting betalen voor de NOS mag, maar hun beelden via internet bekijken niet. Zelfs een interview mag al niet.
Als er ook maar een minuscule logo in beeld komt, hebben ze al geen rechten meer over verspreiding via internet.
12 februari 2014 om 20:49 #190782NoëSleutelbeheerderSatellietje met mini-HDdecoder en mini-CanalDigitaal abonnement voor samen een paar honderd € en je bent voor jààren onder de pannen.
Steven
13 februari 2014 om 01:06 #190781NoëSleutelbeheerderRata,
Het is juist het probleem dat het NIET de beelden van de NOS zijn. Als dat namelijk wel het geval was, had je ze kunnen zien. De NOS heeft de rechten van de beelden van de winterspelen alleen voor Nederland en kan, in dit geval, niet eens de rechten voor andere landen kopen. En als het kon, zou het je zoveel belastingcenten kosten dat je er bezwaar tegen zou maken. Ik zou het ook graag anders zien (ook letterlijk dus), maar dan moet de hele mondiale mediawereld anders geregeld worden. En daar gaat een enkele speler in het grote veld als de NOS niet over.Frans
13 februari 2014 om 14:09 #190785NoëSleutelbeheerderIk heb canaldigitaal en een schotel, maar dan moet je live kijken want er is geen uitzending gemist via de satelliet. Dus kijk ik graag via internet. Maar ik begrijp via Fransco dat de rechten niet bij de NS liggen, ook niet het interview na afloop door een Ned camerateam? Maar het is niet alleen de Olympische Spelen, het is veel vaker met sport. Niet via internet want ´uw huidige locatie geen rechten verhaal. `
Grappig ± als ik een vraagteken typ krijg ik een isgelijk teken, en dubbele punt is een plusminus.
Zelfs leestekens typen mag niet van de NOS… Het wonderlijke leven in France.13 februari 2014 om 14:36 #190786NoëSleutelbeheerderDat laatste is gemakkelijk te verklaren.Je gebruikt softwarematige een QWERTY toetsenbord met Nederlandse indeling, terwijl op je fysieke toetsenbord de Amerikaanse indeling staat (die is overigens ook softwarematig aan te bevelen, dus verander dat maar gauw bij je toetsenbordinstellingen). Wellicht dat je vindt dat de NOS je daar ook mee moet helpen.
Frans
13 februari 2014 om 15:49 #190779NoëSleutelbeheerder@Ratatouille: In tegenstelling tot de Nederlandse kabelaars stuurt CanalDigitaal juist wel het HbbTv signaal mee met Ned1-3 waarmee o.a. uitzending gemist beschikbaar is. Kwestie van de juiste satellietontvanger of SmartTV met DVBS2 tuner gebruiken en natuurlijk een aansluiting op internet.
Uiteraard blijft het ‘geen rechten’ probleem, maar daar is een andere oplossing voor. Daarnaast kun je met de juiste ontvanger zo’n 16 HD satelliet zenders tegelijk opnemen, waarbij CanalDigitaal helaas onlangs het opnemen van HD zenders heeft gemaximeerd tot 4 per smartcard.
Met de juiste apparatuur is het dus geen enkel probleem om uitzendingen later of vertraagd te kijken.
De Nederlandse kabelaars bieden een eigen betaalde ‘gemist’ versie en blokkeren daarom de gratis service van de NPO. De mediawet verplicht de kabelaars tot doorgifte, maar ze doen het niet.
13 februari 2014 om 17:04 #190780NoëSleutelbeheerderGeen idee hoe snel je internet verbinding is maar ik kijk nu ook met normaal 5Mbps naar de NOS olympische streams op een Windows7 PC met Firefox browser en een maandje de Anonimox VPN Premium plugin.
Dan kan je ook naar de BBC streams kijken die er commentaar bij geven, iets wat ik mis bij de NOS streams.13 februari 2014 om 17:21 #190783NoëSleutelbeheerderNee, nee Frans,mis.
Ik kon gewoon alle tekens gebruiken met mijn laptop in elk softwareprogramma, alleen hier, in het reageervenster ging het mis. Maar ik zie dat het nu is opgelost, het werkt weer naar behoren.Dus geen hulp nodig.Ergernis die ik vaker heb, de vanzelfsprekendheid waarmee je in NL even via internet een interview bekijkt of een sport fragment,of de herhaling van Nieuwsuur (daar moet je altijd op wachten want de uitzending is dan nog niet geschikt gemaakt voor uw locatie) Gaan ze eerst alle sport er uit slopen. De vanzelfsprekendheid van internet in NL en dat het niet werkt in Frankrijk. Is gewoon irritant,en het gebeurt vaak. En de bizarre ontwikkeling van sport en rechten in het algemeen.
@Jako, Mijn sat ontvanger kan niet op internet aangesloten worden, maar wellicht ga ik dat nog eens nader bekijken, bedankt.
13 februari 2014 om 17:27 #190784NoëSleutelbeheerderIk had het natuurlijk al geprobeerd met een NL proxy, maar die laten bijna nooit Flash door, zelfs niet als je dat -javascript- aanvinkt, dus wel NL IP adres, geen video. Ik zal die anonymoX 2.1.1 plugin voor Firefox eens proberen. Goede tip.
19 maart 2014 om 11:50 #190787NoëSleutelbeheerderMisschien een beetje mosterd naar de maaltijd maar je kunt in het vervolg proberen met een vpn verbinding. Ik gebruik altijd http://nlfreevpn.com/ dat werkt prima.
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.