Niet gepiest en toch nat….

Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 4 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #195487
     Anoniem
    Inactief

    “NAHEFFING EU € 133 MILJOEN HOGER!

    Nederland heeft wéér extra geld betaald aan de EU. Vandaag werd bekend dat Nederland nog eens € 133 miljoen naheffing aan de EU heeft overgemaakt bovenop de € 1,1 miljard die Dijsselbloem al in december 2014 naar Brussel overmaakte. Het Kabinet besloot om deze extra € 133 miljoen ook meteen maar in december 2014 te betalen zonder daarover het parlement vooraf te informeren.

    De wet die deze betaling achteraf moest goedkeuren werd pas vorige week ingediend door het Kabinet. Een schoffering van de democratie.

    Bovendien: Nederland heeft als enige Europese land al zijn naheffingen direct betaald. Hiermee hebben we onze onderhandelingspositie feitelijk opgegeven. Juist op het moment dat er door de overwinning van Cameron in het Verenigd Koninkrijk nieuw elan ontstaat om verregaande hervormingen van de EU te realiseren, stelt Nederland zich op als grote steunpilaar van de Brusselse machtsmachine.
    Vanmiddag om 16:30 vindt over deze kwestie een debat plaats tijdens het Verantwoordingsdebat over het jaar 2014 in de Tweede Kamer. ”

    Zonder veel verder commentaar. Nog wat knabbelen op de zorg, de AOW leeftijd nog een beetje omhoog, of de BTW (dat merkt toch niemand)…

    Heeft het wat met Frankrijk te maken ?

    Ja denk ik wel – heden ik morgen Gij.

    #195492
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Toch niet denk ik. Dit forum is voor Nederlanders die wonen of willen wonen in Frankrijk. Wat de Nederlandse politiek doet zal mij worst wezen. Het is net zo erg als de Franse politiek. Dit forum is vooral belangrijk om landgenoten te helpen, ervaringen in Frankrijk te delen.
    Ingrid

    #195493
     Noë
    Sleutelbeheerder

    En gelijk heb je Prinsesje

    #195488
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als een land tegen negatieve rente kan lenen, dan kun je het beste je rekeningen zo snel mogelijk voldoen, dat levert het meeste op.

    De Britten blaten alleen en Cameron mag straks ‘niets’ als een overwinning presenteren.

    Hollande en Merkel hebben juist in Riga al een akkoord bereikt voor verdere fiscale en politieke integratie zonder verdragswijziging. Cameron had een verdragswijziging juist willen aangrijpen om nog meer eisen te stellen door met een veto te dreigen. Feitelijk heeft hij in Riga zijn antwoord al gekregen, maar dat durft niemand hardop te zeggen.

    #195489
     Anoniem
    Inactief

    Ja ik schat dat anders in.
    Als David Cameron niet krijgt wat hij nodig heeft – namelijk het terugbrengen van het Britse lidmaatschap tot de kern van een vrijhandelsverdrag – dan kan hij de kiezers helemaal niet adviseren om in het komende referendum voor te stemmen. Krijgt hij wel wat hij nodig heeft dan zal het YES kamp nog een kans hebben. Krijgt hij het niet dan is er nauwelijks nog een YES kamp want dan staat hij inderdaad met lege handen en voor schut bij zijn electoraat. En vooral bij zijn partij die een grote eurosceptische vleugel heeft.
    Merkel en Hollande kunnen niet het kunstje flikken dat de EU al decennia lang flikt namelijk gezoon door gaan met de integratie alsof er niets aan de hand is en dan hopen dat het dan als voldongen feit door de bevolking wordt geaccepteerd. Dat is met de Euro nog gelukt en daar plukken we dan ook helaas allemaal de wrange vruchten van.

    De rest van de EU heeft dus ook helemaal geen keuze als ze de Britten er bij willen houden. Cameron heeft geen speelruimte – het is of de macht voor het VK terug uit Brussel en het Britse lidmaatschap terug tot wat ooit de bedoeling was van de EU – de gemeenschappelijke markt -OF ze zijn weg.

    Anders smaken hebben we niet.

    En Hollande is eigenlijk sowieso een ‘lame duck’ president. Zelfs de PS heeft hem afgeschreven. 78 % van de Fransen vindt dat hij niet eens meer kandidaat mag zijn bij de volgende verkiezingen. Ze laten hem maar zitten en Manuel Valls zal het stokje moeten overnemen.

    Ach laten we er geen ruzie om maken – de tijd zal het leren – en ‘what will be will be’…

    #195490
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Er zitten wat verkeerde aannames in het betoog die zo uit de Britse hoed komen.

    -de EU/EEG/EGKS is helemaal nooit slechts een vrijhandelsverdrag geweest. De Britten is destijds door Britse politici wijsgemaakt dat ze voor een vrijhandelsverdrag moesten stemmen. Dat de Britten maar liefst 3 keer moesten smeken, en twee keer zijn afgewezen, om toegelaten te worden zijn ze ook vergeten.

    ‘Ever closer union’ staat al opgenomen in het oprichtingsverdrag waar Nederland en Frankrijk aan meededen. De Britten waren toen nog in geen velden of wegen te bekennen, die wilden pas aansluiting nadat de Britse economie hopeloos achterliep bij Europa. Kort na ondertekening kwam Thatcher al met eisen “I want my money back”, geheel in lijn met de voorspelling van De Gaulle die tegen Britse deelname was. Sindsdien geven de Britse politici bij eigen falen de schuld aan de EU en Britse kiezers, die uitsluitend naar de eigen media kijken, nemen dat voor zoete koek aan.

    De EU heeft maar een gering belang bij deelname van de Britten. Ze doen met veel verdragen helemaal niet mee en op de overige verdragen hebben ze opt-outs. Ruim 50% van de Britse export gaat naar de EU, omgekeerd is dat slechts 10%. De Britten kunnen dus helemaal niet zonder de EU, omgekeerd wel.

    De Euro heeft voorkomen dat tijdens de crisis een handelsoorlog uitbrak, de Britten hebben gewoon, als vanouds en tegen de verdragen in, de munt gedevalueerd, monetaire financiering toegepast en via de aloude ‘beggar thy neighbour’ politiek de eigen problemen naar de EU geschoven. De Europese politici en topambtenaren zijn ook dit verraad van de Britten nog lang niet vergeten.

    De City van London is door de gunstige verdragen, destijds verkregen door de leugen dat het VK op termijn alsnog de Euro zou invoeren, in staat om de EU als melkkoe te gebruiken. Dat geld kan de EU zich besparen door de Britten uit de EU te werken waarna Parijs en Frankfurt die functie kunnen overnemen.

    Veel Franse politici steunen een Brexit openlijk, de meeste overige landen doen dat alleen binnenskamers.

    Cameron heeft in het geheel geen onderhandelingskracht over, hij wordt al jaren buiten alle belangrijke besprekingen gehouden, niemand in Europa neemt hem meer serieus. Alleen beleefdheid voorkomt nog dat dit publiekelijk geopenbaard wordt.

    #195491
     Anoniem
    Inactief

    Beste Jako,

    Bedankt voor uw inhoudelijke reactie.
    Ik zou er graag verder met u over discussiëren maar ik heb er gezien een aantal negatieve reacties die helemaal niets met het onderwerp te maken geen zin in om dat verder hier te doen.
    Ik zal u dus binnenkort uitnodigen dat elders te doen.
    Ik houd het hier verder voor gezien ongetwijfeld tot groot genoegen van het “old boy network”. Zij hebben dus het rijk alleen hier en ik wens ze verder het allerbeste.

    Elke website krijgt het publiek dat het verdient.
    Hartelijke groet en misschien tot ziens.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?