nederlandse caravan in frankrijk verzekeren

Dit onderwerp bevat 9 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 2 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #192499
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mijn caravan heeft een nederlands kenteken, een frans kenteken aanvragen lukt me niet, kan geen certificat de conformite krijgen omdat fabrikant niet meer bestaat.Het probleem is nu dat ik onverzekerd met mijn caravan op stap ga. In nederland is de caravan wa verzekerd op het trekkend voertuig.In frankrijk moet je hem wa verzekeren, dit heb ik geprobeerd in nederland( is onmogelijk) en in frankrijk wil men geen nederlands kenteken verzekeren.
    Weet iemand een oplossing hiervoor ?

    #192500
     Noë
    Sleutelbeheerder

    U kunt de caravan wel op ’n F kenteken krijgen, maar dat is inderdaad ’n beetje ’n gedoe. Via de DREAL, voorheen de DRIRE. Zie ’t archief van dit forum.

    U zit in de Allier ? In Montluçon zit Camac, ’n echte verzekeringstussenpersson (courtier d’assurances). Van harte aanbevolen.

    andere Peter.

    #192501
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hier kunt u het proberen, er werken daar twee NL sprekende dames. Heb daar een caravan op NL kenteken verzekerd gehad, heb nu een aanhanger op NL kenteken daar verzekerd.

    https://www.generali.fr/agence/assurances-benoit-beaune/bourgogne/assurance/#equipe

    #192502
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Peter03,

    Ik heb (om dezelfde reden als U) twee zware aanhangers op NL kenteken succesvol verzekerd in FR, dus nu met een eigen FR groene kaart. In mijn geval bij Groupama waar ik al mijn verzekeringen heb. Het kán dus wel. Echter, niet alle FR verzekeraars willen dit, zelfs niet eens alle Groupama vestigingen is mij verteld.
    De tip van andere Peter lijkt me waardevol, een echte tussenpersoon zal wellicht voor u een FR verzekeraar kunnen vinden die hier aan wél wil meewerken.

    Indien dit allemaal niet wil lukken, en de caravan is ouder dan 30 jaar, kunt u nog kijken of een Carte Grise de Collection tot de mogelijkheden behoort. Dat heb ik meerdere malen gedaan voor oude auto’s. Met de procedure voor aanhangers en caravans heb ik echter geen ervaring.

    Salutations, Jos

    #192503
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik zou proberen alsnog aan een conformiteitsverklaring te komen , door te vragen aan leden van de Nederlandse caravan club of de leden van de caravan kampioen van de anwb die dezelfde caravan hebben, of men zo’ n verklaring heeft en deze niet meer nodig heeft en voor uw doel wil afstaan, danwel kopieren.
    Voor dezelfde caravan is de conformiteitsverklaring gelijk.
    Bij schade is het anders een heel gedoe, zeker in Fr. Om eea af te wikkelen bij twee verschillende maatschappijen omdat de vraag beantwoord moet worden of de auto danwel de caravan aansprakelijk is.

    #192504
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Peter03, uw caravan is toevallig geen Kip 37K ?

    andere Peter.

    #192505
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het is een Hylander 430 Provence, het is eigenlijk van de zotte , een conformiteits verklaring hoeft nergens meer , alleen in Belgie en frankrijk. Deze landen behoren schijnbaar niet bij europa.

    #192506
     Noë
    Sleutelbeheerder

    U kunt eens informerem bij de hylanderclub.nl

    #192507
     Noë
    Sleutelbeheerder

    blijkt dat de Fransen, arrogantie ten top uitvoeren!! ze weten echt ALLES beter, hebben de grootste bek van Europa en hebben echt schijt aan iedereen.mag ook wel eens worden gezegd??

    #192508
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb 10 jaar lang mijn kampeerauto gestald gehad op mijn Franse bouwlocatie, in Nederland geschorst op kenteken en casco verzekerd bij generali, zelfs een nieuwe voorruit compleet vergoed gekregen zonder eigen risico! nadeel was dat er een gedeelte z.g. wegenbelasting in was opgenomen maar per saldo goedkoper was dan in Nederland, zelfs zonder de Nederlandse houderschapsbelasting. vorig jaar deze heb verkocht aan een Nederlands stel, die hem met een auto ambulance hebben opgehaald en momenteel daar lekker mee aan het verbouwen zijn

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?