Dit onderwerp bevat 26 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 11 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #189157
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Sinds gisteravond heb ik een invasie van nano mieren in huis met verstand van techniek. Ultra kleine bewegelijke miertjes die langs de muur buiten omhoog marcheren en via een haarscheurtje bij het raam naar binnen gaan. Dat scheurtje heb ik meteen gedicht met een beetje kalk. Maar ze zijn niet gestopt.

    Op internet kwam ik adviezen tegen als: verse knoflook persen, kruidnagels, kaneel, koffiedrab, peper, en de hele kruiderij ligt nu voor het raam. Met water heb ik de muur buiten nat gemaakt, azijn gespoten, koperen eurocenten neergelegd (helpt wel, een mier die er op komt komt er niet meer af!) maar ze passeren alle hindernissen met speels gemak, er langs, via het plafond, een andere ingang etc.

    Ze zitten in de espressomachine, op de vloer, in mijn kleren, op mijn etensbord, ze zijn er. In een wanhoopsoffensief begon in deze nano mieren op te zuigen, je moet wat!
    Binnen een minuut hadden ze de stofzuiger van binnenuit ontregelt en met technisch vernuft uitgeschakeld. Sabotage! Hij stopte ermee! Kan ook aan de temperatuur liggen, net als de mieren, het is al twee weken boven de dertig graden.

    Ik ben uitgeprobeerd met huis tuin middeltjes, in lange colonnes marcheren ze over mijn keukenblad, en ze zijn zo klein dat ze overal een plekje hebben. Ben bang dat ik naar de winkel moet voor een lokdoosje.

    #189168
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Tja wij hebben ze ook in de Correze, gif, lokdoos, opzuigen enz hielp ook niet want daarna kwamen ze door het raam…

    #189169
     Anoniem
    Inactief

    Tsja,
    Ik leef met je mee hoor ratatouille, maar een vers doosje anti-mieren wil denk ik wel eens helpen! Ik zag die mieren ook langs het anti-doosje binnen marcheren in het gehuurde huis.
    M<aar goed ze zaten nog niet in het eten, enne ik heb mijn dochters niet verteld wat ik gezien had. Oh ja in de Creuse had ik soms ook zo’n mierenplaag, ik werd er beroerd van en verse lokdoosjes hielpen ook niet meer, maar ja dan ga je slapen in vers opgemaakt bed.
    Dat hielp kennelijk, want daar had ik last van hun…ramen dicht houden, want in die oude huizen zoals voormalig de mijne blijft ook nog koeler bij deze temperaturen!
    Dat was het weer voort goed gemeende raad.
    MHG,
    Erik.

    #189170
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik strooi ruim met keukenzout op plekken met veel mieren. Met de restanten van de mieren ruim ik het zout op en strooi daarna weer stevig. Het helpt! Ik zet ook een schoteltje zout aan de voet van oleanders met dopluis. Even weghalen bij het sproeien en daarna terugzetten, geregeld verversen. Super!

    #189171
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb twee lokdoosjes geplaatst. Bij het aanrecht, waar een kier zit omdat ik nog moet kitten. Ik heb er extra jam in gedaan, want de nano mieren lopen er arrogant voorbij. Ik heb wel op de capsule met gel/gif gedrukt, daar kan het niet aan liggen.

    Jammer, want het zijn leuke beestjes. Ze geeuwen als ze wakker worden, ze rekken zich uit, ze delen informatie met elkaar, er zijn afspraken en taakverdelingen. Het zijn moderne groepsdiertjes. Alleen moet ik ze niet door mijn hele huis hebben. Omdat het blotebenenweer is, zitten ze ook continue te kriebelen op je lijf, ben ik ook niet zo fan van.

    Of het gif mij helpt weet ik nog niet, zout Mimi, had ik nog niet geprobeerd, maar mijn venster ligt vol koffie, kaneel, peper en kruidnagels. Buiten liggen centen te glimmen, citroensap te drogen, ze lopen er zonder enige aarzeling voorbij. Het zijn dan ook nano mieren! Ultra klein; ik heb een blik suikerklontjes -een gesloten blik-, even kijken… ja hoor minuscule krioelende mieren. Hoe ze erin zijn gekomen?

    #189172
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik kreeg net een tip van een kok in een Frans ziekenhuis.
    Stoomreiniger doorlopend on hand!

    #189173
     Anoniem
    Inactief

    Wat zijn eigenlijk Nano-mieren ratatouille ?
    Ik ken een paar mierensoorten, maar die U noemt ken ik niet hoor!
    MVG, van Erik.

    #189174
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Formicidae nanus is een specifieke soort die alleen in mijn keuken voorkomt maar enige verwantschap heeft met de Orectognathus nanus. Hij is alleen kleiner.
    (nano komt van het latijnse nanus) Dwerg mier.

    #189161
     Anoniem
    Inactief

    Ja, ja Relmuis, je hoeft het allemaal niet in potjeslatijn uit te leggen, want tsja ik heb slechts HBS gedaan, grijns!
    Maar Relmuis je doet je voor als vrouw en bovendien voel je je ver verheven boven het zg. plebs. Voilà je bent een man, je kan mij niet luchten of zien…daarom heb ik besloten om vanaf vandaag geen commentaren meer te plaatsen.
    Bij sommige Hollandais bespeur ik eenmaal in LBF, plus Français te zijn, dan Nederlander!
    Voilà, daar had ik na een 14-daags bezoek aan LBF nu juist geen behoefte aan.
    Mille excuses que j’ai vous dérangé.

    Erik.

    #189162
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Je kreeg prima antwoord op je vraag, maar je behoefte om dingen te verpesten -zoals dit draadje- nemen hier de overhand. Waar je je overige kronkels vandaan haalt is mij een raadsel, maar met je conclusie om vanaf vandaag weer weg te blijven bij het forum (forum latijns fora), kan ik helemaal mee leven.

    #189163
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Een relmuis is een hartstikke leuk beestje, mooi ook om te zien met die pluim, maar lijkt geheel niet op mijn avatar. Enig nadenken later, ik denk dat ik je kronkel plat kan leggen: je ziet een ratje met een stukje pollepel, en je associeert dat naar vrouw toe, niet wetende dat de meeste koks mannen zijn. Dat verklaart ook je warrige visie op vrouwen in het algemeen. Een bekrompen beeld.

    Waarom open je niet onder Entre Bavards een nieuw draadje met de titel: terug van LBF, en vertel je ons daar al je verhalen over de terugkomst naar Nederland en je herinneringen aan Frankrijk. En blijf je ook exclusief in dat draadje.

    relmuis

    #189164
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ehm Ratatouille is in elk geval wel een mannetje, dus het gaat hier alleen om de pollepel…
    En inderdaad, relmuizen zijn heel leuke beestjes maar ook kleine slopertjes. Daar weet ik alles van

    #189165
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mijn buurman heeft er een gevangen met een doos waar een stukje fruit in zat, met een touwtje. Toen de relmuis het fruit pakte viel de doos dicht, heel simpel, heel vernuftig. Ik dacht niet dat het zou werken en eenmaal klapte de val dicht zonder beest, maar laatst had hij hem!

    Uitgezet bij een onbewoond huis vol openingen, kan hij daar verder rellen. Een exclusief domeintje, een goede oplossing voor die slopers.

    #189166
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Relmuis of zevenslaper. Ik heb er indertijd ook een aantal gevangen maar mocht ze van de kinderen niet doodmaken. Dus elke keer in het nabijgelegen bos uitgezet. De eigenaresse van het huis schoot in de lach toen ze het hoorde want, zo zei ze, ze zijn dan waarschijnlijk eerder terug in huis dan jij. Ze zijn erg leuk om te zien en ze zijn ook best wel brutaal. Soms worden ze ook wel als huisdier in een kooi gehouden.

    #189167
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Loir, kunnen goed klimmen! 6ctje op zijn kop, traverseren, het zijn erg lenige klimmertjes. Veel woningeigenaren vinden ze lastig, -eigenlijk- toch wel leuk en typisch horen bij de oudere huizen in Frankrijk. loir

    #189160
     Anoniem
    Inactief

    Ratatouille,
    Deze quote schoot me helemaal in het verkeerde keelgat!:

    Je kreeg prima antwoord op je vraag, maar je behoefte om dingen te verpesten -zoals dit draadje- nemen hier de overhand. Waar je je overige kronkels vandaan haalt is mij een raadsel, maar met je conclusie om vanaf vandaag weer weg te blijven bij het forum (forum latijns fora), kan ik helemaal mee leven.

    Ja eerst liet ik me door jou Rat(a) etc. in de luren leggen, maar nu niet MEER.
    En ja ik zal je een waar verhaal vertellen;
    Ik kocht mijn huis voor 13 jaar eind 1999..bijna 2000 dus …het millennium jaar.
    Ja ik was blij met dit huis…het waren vele zaken waar ik toch aandacht aan moest besteden, o.a. de meterkast met van die ouderwetse zekeringen. Ik had mijn vriend de elektricien: Michael Hill uitgenodigd om anderdaags langs te komen na passeren van de l’acte authentique bij de notaris.

    Hij kwam en zei dat het een ‘bordelle’ was, en het was dus ook zo.
    Wij naar een grote supermarkt voor die producten…Le Grand of zoiets.
    Bon, hij kocht voor mijn rekening alles wat nodig was om dat voor EDF ‘au normes’ te brengen. Hij had in die brei van de rotzooi voor elektrische installaties al een ongelofelijke puinzooi gezien.
    Tsja, ik voelde me verplicht als Heer van Stand, om hem volledig te compenseren voor z’n nijvere arbeid, maar had nog steeds geen elektra van EDF.
    Vroeg gaan slapen dus en de volgende dag naar Boussac gereden waar er een EDF vestiging was. Buurvrouw Marguerite kan ik nog steeds niet genoeg bedanken, voor haar geduld en goede raad voor die Hollandais, die af toe heel eigenwijs was!
    Bon, ik vond de vestiging van EDF in BOUSSAC (23600) al snel en ja vond daar gewillig oor van ja hoe kan het anders…de vr. werknemers daar. Een van die beloofde me dat EDF de volgende dag de elektrische installatie zou komen keuren en gelijk aansluiten als die in orde was.
    Dat bleek de andere dag dus ook, want deze leuke Française bleek woord gehouden te hebben…misschien had ze de hele ploeg EDF monteurs wel in haar zak.
    Ik lette nooit zo op namen van die kaartjes die die ‘desk top’ medewerker(st)s lieten zien, maar toen ik van EDF die andere dag ‘feu vert’ kreeg heb ik op m’n NL-mobieltje en hun dus hartstikke bedankt voor de service en klant vriendelijkheid.
    Kom daar nu eens in NL om, MAAR het bestaat nog steeds!
    MVG,
    Erik.

    #189175
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Erik: Wil je je aan het onderwerp houden, en de boel niet verpesten in alle draadjes?
    Je bent al een paar keer gewaarschuwd en eerder van het forum verwijderd. Dat het je niet zint dat er aanmerkingen zijn op je gedrag, interesseert me geheel niet. Je stoort, en je hebt het zelf niet in de gaten, en bent niet bij machte het te veranderen. Het ging hier over mieren, en kijk wat je met dit leuke onderwerp doet.

    #189176
     Anoniem
    Inactief

    Het is goed. Ja dat wil ik, maar ja sorry dan, maar ja het gaat dan over Nano mieren…ik wil best geloven dat jij van die mieren houdt.
    Maar ik dus totaal NIET.
    Het kan me dus geen zak schelen wat jij vindt…Dit ging over MIEREN…dat jij het leuk vindt is niet m’n ergernis, leuk onderwerp?
    Hé kom op nou, ga dan maar eens in mierennest liggen, of termietenheuvel…ik denk dan dat je al heel lang lek gestoken was en/of overleden aan teveel mierenzuur!
    Dag en fijne dagen nog en verder hoop ik voor jou op een ongestoord leven joh, hier op dit forum of elders!..
    MVG,
    Erik.

    #189179
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Erik:
    Je bent al een paar keer gewaarschuwd en eerder van het forum verwijderd, vanwege precies het zelfde gedrag. Het moet nu duidelijk zijn.

    #189181
     Anoniem
    Inactief

    Ben jij dan de moderator?
    Of een sleutelbewaarder?
    Nee, dat is een vrouw en mogelijk ook nog een man.
    En zolang ik hier niet verbannen wordt zal ik doorgaan met postings waar iemand toch wat aan heeft.
    Groeten,
    Erik.

    #189182
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Erik,
    Niemand heeft wat aan je postings zoals jij nu bezig bent, je wijkt af van het onderwerp, je toon is conflictueus en je schrijfstijl is nogal lastig te bevatten.

    #189177
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Erik ik verzoek je vriendelijk om bij te dragen aan een goede sfeer op het forum en je aan het onderwerp houden in plaats van als een ongeleid projectiel tekeer te gaan. Tot voor kort was die sfeer uitstekend, afgezien van wat vervelende anonieme spammers, waar Theo momenteel de strijd tegen aanbindt.
    Kijk eerst even waar het in de draad over gaat voordat je een bijdrage post en niemand probeert elkaar hier in de luren te leggen.

    #189178
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja, Erik, ik vrees dat je Marietta’s raad ter harte moet nemen.

    Peter.

    #189180
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik vind dat gentleman Erik – vader van vele dochters – het niet verdient om zo onbeleefd behandeld te worden op dit forum! Er staat zelfs een standbeeld voor Erik op IJsland.
    Echte mannen hebben trouwens zoons, ik heb er vier.
    Om bij het onderwerp te blijven, gelezen op het internet: Een mier en een duizendpoot hebben een afspraak om 7uur, komt de mier om 7uur en 2uur later komt de duizendpoot, zegt de mier: “Waarom ben je zo laat?” Zegt de duizendpoot: “ER STOND EEN BORDJE VOETEN VEGEN.”

    #189183
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Gentleman Gentle= kindly; amiable:
    1. a gentle manner. 2. not severe, rough, or violent; mild:

    Nou nee, dat past in het geheel niet bij zijn teksten.

    De Nano miertjes, zijn er om niet meer weg te gaan. De twee anti-fourmis lokdoosjes -met extra klodder jam- heeft ze dodelijke gelonkt, en hun stralende pootjes moeten ergens achter het keukenkastje hun giftige werking hebben doorgegeven aan moeder de Queen.

    Maar toch zijn ze niet weg. Een kleine maar dappere of resistente groep, is gewoon doorgegaan met het onderzoeken van de keukenkastjes. De knokgroep van het mierenleger.

    Ze zijn zo klein dat ik zelfs een miertje aan de binnenkant van de limonadeflesdop aantrof. De guerrilla groep verdwijnt zo nu en dan achter een microscheurtje in de kit, tussen aanrecht en wand. Ik heb er een stukje plakband opgeplakt, maar ze zijn gewoon een stukje opgeschoven.

    Deze Franse zomer, met vier weken geen regen, geeft de natuur mogelijkheden die er anders niet zijn, en de nano’s profiteren er van. Het is vakantietijd, ook voor hen. Quatorze Juillet ligt al weer achter ons.

    #189158
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Is ’t ’n idee om de hele boel onder water te zetten, of wegen de nadelen hiervan te zwaar ?
    ‘Kartonnen’ keukenkastjes dienen natuurlijk vervangen te worden.

    Peter.

    #189159
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Den Hollandsche methode? Dijken doorsteken en laten verzuipen? Ik denk toch liever nano mieren in de keuken te hebben dan kikkers. Ze gaan vanzelf wel weg, of snoepen toch in het aanlokkelijke doosje.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?