Naden tussen gipsplaten afwerken

Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 6 maanden geleden door Rob van der Meulen.

  • Auteur
    Berichten
  • #208449

    Op zijn website heeft Christian al uitvoerig geschreven over het plaatsen van scheidingswandjes met gipskartonnen platen. En het ultieme bewijs van vakmanschap zit’m dan in de naadloze afwerking. Dat moet zijn opgevallen want nu is er een korte “Made in France” handleiding verschenen bij een blad waarvan ik de naam deze keer eens niet zal noemen. Een aardige aanvullende fotoserie bij het stappenplan in paragraaf 8 van hoofdstuk 7.1 op de website Klussen-in-Frankrijk. Waarvan een deel inmiddels ook terug te vinden is in de rubriek “Verbouwen” op deze website.

    #208498
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het bijzondere bij de door Rob v.d.M. genoemde SystèmeD handleiding is dat men de gipslagen op de naden met een verfroller aanbrengt. Heb ik nog nooit gezien. Heeft iemand hiermee ervaring?

    #208504

    Christian, ik zag dat en dacht: zo kan het klaarblijkelijk ook. Laat duizend bloemen bloeien. Maar zelf gebruik ik liever een groot plamuurmes en een plakspaan. En hoe krijg je zo’n verfroller na afloop weer schoon? Uitspoelen in heel veel water en dan de rest door het riool? Dan groeien die buizen nog sneller dicht van binnen. Om over de effecten op een septic tank maar te zwijgen. En buiten op het grasveld levert wel een zwakke afspiegeling van een witte Kerst op maar lijkt niet echt aan te bevelen. De verfroller na gebruik weggooien is dan beter. Ook voor de omzet bij de Brico markten.

    Nieuwsgierig geworden een snelle blik in mijn “Complete DIY Manual” van Collins geworpen. Die ene euro die dit omvangrijke boekwerk me kostte op een vide-greniers komt dan toch nog van pas, geen vergeefse diepte investering. Ook daar de standaard plamuurmes methode. Dat was in 1991.

    Is de verfroller 26 jaar later dan technisch zo ver geëvolueerd dat het een manusje van alles is geworden? Een google rondje langs allerlei Europese bouwmarkten en YouTube filmpjes lijkt dat vermoeden niet te onderbouwen. Bij de Gamma deze korte instructie en hier een uitvoerige demonstratie uit België. Aan de slag zou ik zeggen: met plamuurmes en plakspaan.

    Inderdaad benieuwd of iemand de verfroller methode al een keer life van nabij heeft mogen bewonderen. Zo niet, dan wordt het tijd voor een goed gesprek met de redacteuren van SystèmeD.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?