Moeilijkheden auto invoeren

Dit onderwerp bevat 29 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 12 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #192442
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik ben inmiddels ten einde raad….Hopelijk is er hier iemand die nog een idee heeft.
    Ik ben al sinds twee weken bezig om mijn in Nederland gekochte volkswagen golf op Frans kenteken te krijgen.
    Ik heb alle benodigde papieren, dat is het probleem niet. Toen de dame bij de prefecture de auto in het systeem wilde voeren haperde het bij het type variant nummer. Dit werd niet door het systeem herkend. Ik moest naar Volkswagen zodat ze het typenummer konden registreren. Leek mij dat als dit op het kentekenbewijs staat het al geregistreerd is….Inderdaad bij Volkswagen is het een bekend typenummer.
    Terug naar de Prefectuur, dit keer moest ik dan maar naar de UTAC.
    Om een lang verhaal kort te maken, ik heb alle instantie gehad, DRIRE, DREAL, UTAC, Volkswagen Nederland, Volkswagen Frankrijk, RDW en het VWE en niemand weet wat er aan de hand is.
    Volkswagen houdt vol dat dit nou eenmaal het typenummer is van dit model, de prefectuur houdt vol dat zij dit niet in het systeem kunnen voeren.
    Wat moet ik nou nog doen? Na morgen mag ik niet meer met mijn auto rijden want dan verlopen de export platen en ik weet het gewoon echt niet meer!
    Help!

    #192446
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Rare zaak. Zou ’t aan de betreffende préfecture liggen ?

    Er is ’n instantie die zich buigt over administratieve beknellende kwesties in ’t Europese, “Solvic” of zoiets. Ik ga ernaar zoeken.

    Peter.

    *** Correctie : Solvic moet zijn Solvit, http://ec.europa.eu/solvit/index_fr.htm

    P.S. Misschien te voor de hand liggend, maar toch :
    staan er O’s (Ooo’s) of 0’s (nullen) in ’t typenummer ? Dan leidt ’n typfout natuurlijk tot verwarring.

    #192447
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Lberghoef,

    Toen de dame bij de prefecture de auto in het systeem wilde voeren haperde het bij het type variant nummer. Dit werd niet door het systeem herkend.

    Indien het gaat om het type/variant veld D.2 op de Carte Grise is het van belang te weten dat dit niet verplicht lijkt te moeten worden ingevuld. Zie de beschrijvingen hier. De tekst stelt letterlijk “Champ D.2 — Type, variante (si disponible), version (si disponible)“.

    Ik heb al té veel rare dingen met fonctionnaires bij de Préfecture meegemaakt om hier nog vreemd van op te kijken. Mijn advies, ga met de afdruk uit bovenstaande link naar de préfecture en leg dit uit. Mocht dit niet helpen (en dat is heel waarschijnlijk want dan moet een fonctionnaire zijn ongelijk toegeven en dat gebeurt nooit) ga dan gewoon naar een andere préfecture. Sinds de invoering van het nieuwe kentekensysteem (SIV) hoeft u niet meer noodzakelijkerwijs naar de Préfecture van uw woon-departement. Succes!

    Salutations, Jos

    #192448
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bedankt! Ik ga hier weer even mee aan de slag.
    Er staat inderdaad O’s en nullen in maar ik heb meegekeken en gezien dat ze alle combinaties geprobeerd hebben.

    #192444
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonsoir,

    Is het inmiddels gelukt met het kenteken?

    Salutations, Jos

    #192445
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Een andere prefecture nemen. De Tarn is heel soepel. Neem dan de sous-prefecture in Castres, daar is men zeer behulpzaam. Ga niet naar de prefecture in Albi, dat is weer een ramp.

    #192458
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal,

    Na een week heen en weer rennen omdat ik een andere auto ter beschikking had…is het vandaag dan eindelijk gelukt met veel hulp van de dame bij de prefecture.
    Er bleek een letter en een cijfer te missen op alle papieren. Blijkbaar kan dat ook nog….
    Ik ben ontzettend blij want leven in een minidorpje zonder super of wat dan ook vind ik al niks…maar zonder auto was het echt afzien!
    Bedankt voor jullie adviezen!

    Linda

    #192463
     Anoniem
    Inactief

    Sjah,
    Wat zal ik er van schrijven?
    Nou ja het is hoe dan ook een crime!
    Ik heb dat na 1/2 jaar wonen in LBF ook meegemaakt.
    In mijn geval betrof het een Opel Omega…daarvan zeiden de Fransen dat die plus kostelijk was dan Frans merk.
    Het helpt je bij de prefecture in 1e instantie ook niks, want daar zitten alleen maar vrouwen (les fonctioinaires) die iets tegen hebben op les gros cilendrés.
    Rijden dan zelf in een Renault Clio(torus) hahaha!
    Wat mij nu opvalt is, dat vrouwen heel vaak aan het stuur zitten van zo’n SUV.
    Een inhaalslag van nu tov. die mannen die hun hele leven na de bruiloft bepaalden?
    Ik weet het niet echt, maar vermoedelijk wél.
    MHG, Erik

    #192464
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Tja, je zou ook niets kunnen schrijven. Je bijdrage is vrouw onvriendelijk en heeft ook verder geen enkele informatieve waarde.

    #192465
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Die Opel Omega overtuigt me : Erik is terug !

    En nog steeds maakt-ie er ’n potje van, al mocht ik ‘m graag.

    Peter.

    #192466
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Even off-topic:
    Geef Erik (Bruintje, de Noorman) een eerlijke kans zich te re-integreren!
    Niet iedereen moet op dit forum dezelfde mening hebben als de andere bijdragers.
    En Erik, uit je misstappen geleerd?

    #192467
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Eens met Christian, en ik ben oprecht benieuwd naar hoe ’t met Erik gaat.

    Peter.

    #192468
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Re-integreren begint dan met moeite…
    Inderdaad, als over een paar weken niet elke rubriek op Entre Bavards lijkt, en er nog steeds vrouwen op het forum zijn, en -de specialiteit- niet alle mensen tegen elkaar opgezet zijn, ja dan heeft ie inderdaad geleerd.

    #192457
     Anoniem
    Inactief

    Bien Ratalouille,
    Wat allegaartje betekend…maar toch gek genoeg vind ik jou een leuk forumlid!
    Peter: Ik ben rolstoel afhankelijk geworden. Voor het eerst en laatst hebben we mijn voormalige buren bezocht. Zij vonden de huidige eigenaren, te weten de man en zijn dochter echt schatten. De vrouw is zo’n pretentieuze kunsten maakster en bij hun helemaal niet gelieft.
    Dat hoor je dus alleen maar met eerlijke communicatie vis a vis en niet via briefwisseling.
    Ja Cristian ik kijk hier in Schiedam op een andere huurflat uit, maar ik had nooit na de dood van Speedy mijn geliefde poes niet weg moeten gaan uit LBF.
    MAAR, ik heb nu al 3 jaar een jonge katten tweeling uit het asiel Vlaardingen-Maassluis.
    Dit zijn mijn echte schatjes en zijn bovendien dol op mij! Raar hé?
    dus…Je suis content. En bovendien ze zijn uit logeren geweest bij een kattenpension in Krimpen a/d Lek bij bezoek in LBF.
    Het was maar goed dat mijn schoonzoon zag dat heel Capelle én de Algera brug dicht zat vanwege de Tour de France…dus Patrique en mij zijn m’n schatjes op zaterdag kort na aankomst daar gaan ophalen. Op zondag was dat dus niet gelukt!
    Maar een buitenlandse auto invoeren in LBF…blijft een crime.
    MHG,
    Erik

    #192460
     Anoniem
    Inactief

    Hoe komt het nou dat Ik mijn standpunt moet wijzigen Ratatouille.?
    Hoe kon ik denken dat je vrouw was!
    Het is helemaal niet zo…je bent een MAN en de Relmuis van het forum.
    Ik lach me rot en als ik naar de Tour de France kijk ik op TV, want er gaat teveel geld in om…ik hoop dat die minister Schippers van oa. Welzijn ook nog kijkt en wat ze zou moeten veranderen!
    Terug invoeren van Opel Omega was minstens ook zo’n crime!
    Ik heb het allemaal meegemaakt bij keuringstation hier in Schiedam.
    Het was alsof ik een andere eeuw leefde…die trouwe vrouw ( c ést la voiture) was én is trouw ze heeft me altijd gebracht waar ik heen wilde! Zij is nu ook met pensioen. Dus Relmuis blijf je stukjes schrijven…ik zal maar beperkt meedoen, want mijn erfgoed ligt nog steeds (hoewel ik daar niet meer in Frankrijk woon)..nog steeds aan dat land gehecht. En verder doe ik maar het zwijgen er toe.

    Mhg Erik.

    #192461
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Je gaat van stroop smeren in je ene bericht naadloos over naar ruzie zoeken en namen noemen in je volgende bericht. Ik denk dat je niet zo veel bent opgeschoten, en we zullen zien hoe lang het duurt.

    #192462
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Erik, je bent geen steek veranderd, vliegt van hot naar hur, associeert je suf, en dat leidt dus tot misverstanden en irritaties.
    Houd je bij de leest, zeker in meer of minder serieuze draadjes.

    Peter.

    #192443
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ahum… kunnen we het bij het onderwerp houden?

    #192449
     Anoniem
    Inactief

    Maar Clio(torus) mag wel?

    #192450
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Pourquoi pas ?

    Peter.

    #192451
     Anoniem
    Inactief

    Omdat het, vergeleken met wat U en Ratatouille schrijven behoorlijk plat is. En na Uw terecht kritische bijdrage meldt zich plotsklaps een mod. C’est pour cela.

    #192452
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hoor eens, 22740, ik poog Erik bij de les te houden en ’n Clio blijft ’n Renault dus daarover mogen van mij allerlei grappen gemaakt worden.

    Lijken me appels en peren, maar in de vrije fruitruimte is alles geoorloofd.

    Went u maar even aan Erik, au fond valt-ie wel mee.

    Peter.

    #192453
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Tja, als de Noormannen waren zoals hij , waren ze nooit verder gekomen dan de havenmonding. Moet wij wennen aan warrige Erik of moet Erik zich aanpassen aan de rest?
    En die vrouwonvriendelijke clio opmerking; kunnen Duitsers vast hard om lachen, maar past geheel in de beschrijving van deze gast die ooit met een gezamenlijke diepe zucht van verlichting door Wim is heengezonden.

    #192454
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Moet wij wennen aan warrige Erik of moet Erik zich aanpassen aan de rest?

    Ik denk beide, Ratatouille. Net als in ’t dagelijks leven.

    Laat ons hopen dat alles ’n beetje in ’t redelijke blijft en dat Erik dat ook wil. Dan hoeven we straks niet te zuchten van verlichting.

    Peter.

    #192455
     Anoniem
    Inactief

    Beste Relmuis,
    Erik de noodgedwongen Noorman, maar niet in mijn hart!
    Dat relmuis mij kennelijk NIET mag was nu, als ik me goed herinner al een punt.
    Marietta Kenkel een goedlachse schoonheid probeert het nogmaals.
    Sleutelbewaarder…zij doet het goed met haar oproep bij het onderwerp te blijven!
    En ja ik had het over de RDW en hoe dat probleem opgelost werd door vrouwelijke charme.
    Wel te verstaan door mijn jongste dochter (Dunya), want als ik alleen was geweest had ik die zg. keurmeester waarschijnlijk bewusteloos of doodgeslagen, ik heb nl een erge hekel aan ambtenaren die hun werk NIET goed doen. Of dat in FR is of NL.
    Voilà de verklaring mijnerzijds, dat ik soms een heel kort lontje heb en ook zonder humor.
    Ben in FR nog NOOIT gediscrimineerd op grond van mijn handicap…wél in NL, want denken veel mensen dat als je lichamelijk gehandicapt bent, dat ook wel geestelijk zult zijn.
    Daarom noem ik sommige NL’ers ronduit STUPIDE. Ik krijg steeds meer gelijk…een Marc Rutte, prima debater, maar als premier niet goed voor NL!
    Met VG van,
    Erik.

    #192456
     Noë
    Sleutelbeheerder

    q

    #192469
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Marietta Kenkel een goedlachse schoonheid

    Hartelijk dank voor het compliment.
    Maar wilt u zich bij het onderwerp houden? En probeer s.v.p. beschaafd te blijven (lijken).
    Overigens wordt dat vrouwelijke onderdeel niet gespeld met ‘-rus’ maar met ‘-ris’, maar dit terzijde.

    #192459
     Anoniem
    Inactief

    Beste Marietta,
    Ik was te kort terug om me hier en daar (of verleden!) te realiseren, dat je hier (NL) en daar (LDF dus) soms in een wespennest trapt.
    Bedankt voor je correctie van mijn spellingsfout!
    Toch komt die grap rechtstreeks uit FR. Sommige Franse mannen vinden die Renault Clio met hun verhoogd mannelijk gehalte helemaal niets!
    Daarom zal La Poste er wel in rijden, maar overwegend is het een dames vehicule.

    Waar ik door getriggerd werd was de passage van ‘relmuis’:
    En die vrouwonvriendelijke clio opmerking; kunnen Duitsers vast hard om lachen, maar past geheel in de beschrijving van deze gast die ooit met een gezamenlijke diepe zucht van verlichting door Wim is heengezonden.

    Maar genoeg gezeurd; eigenlijk ben ik over Franse Keuringsstations heel tevreden, ze werken in ieder geval ONAFHANKELIJK en het meeste is elektronisch gestandaardiseerd.
    Gelukkig heb ik in NL een goeie garage waar de oude Duitse dame met liefde wordt behandeld!
    Overigens heb ik genoeg Renaults gehad, om te weten dat Duitse merken vaak betrouwbaarder zijn en de meeste Fransen zijn dat met me eens.
    MHG van,
    Erik.

    #192470
     Anoniem
    Inactief

    Dank je Peter,
    Och ja het valt hier vooral in NL me niet mee hoor! Maar ja in heb bij elkaar 15 jaar in LDF geleefd…ook veel zaken gezien die in NL ogen of mind niet kunnen.
    Maar misschien komt de tijd ooit, dat wij onze superioriteitswaan overwinnen.
    MHG van,
    Erik

    #192471
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het ging over auto’s invoeren.
    Iemand daar nog een zinnige opmerking over?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?