Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 4 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #186863
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Goedemorgen, zijn er forumleden die ervaring hebben met Mifi?
    Ik ben me aan het verdiepen in de mogelijkheden en onmogelijkheden voor Wifi in ons vakantiehuis. Wij zijn daar alleen in de schoolvakanties en we willen dus niet maandelijks een bedrag betalen. We willen Wifi als we er zijn en geen Wifi als we er niet zijn. Ook willen we op voorhand de kosten weten en niet achteraf voor verrassingen komen te staan. Op internet kwamen we Mifi tegen. Klinkt allemaal ideaal en er staan veel goede ervaringen op van mensen die op vakantie zijn gegaan en een Mifi gehuurd hebben. Echter geen ervaringen van mensen die een Mifi gekocht hebben voor een vakantiehuis.
    Ik hoop dat onze vraag duidelijk is en dat er ervaringen zijn.

    Groetjes van Marijke.

    #186864
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Je kunt hetzelfde bereiken via tethering van de eigen smartphone. Op die manier wordt je eigen smartphone een lokale Wifi hotspot met als voordeel dat je geen extra apparatuur, simkaart en databundel hoeft aan te schaffen of te huren.

    zie: http://computertotaal.nl/smartphone/tethering-hoe-doe-je-dat-61935

    #186865
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja, hier zit er één.
    Ik zou eerst kijken hoe sterk het signaal is van de aanbieders op je vakantie adres en waar het signaal vandaan komt. Dat kan je op deze site / app onderzoeken:
    http://www.antennesmobiles.fr/
    Als je alleen 2G kan ontvangen zou ik die mifi maar vergeten.
    Bij mij in het bos krijg ik 2G van Orange en 3G tot H+ van SFR.
    Als je alleen met je eigen wifi-iPad het internet op wil kan je beter tetheren zoals jako beschrijft.
    Als er meer gezinsleden zijn die tegelijk online willen is een mifi handiger.

    #186866
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hartelijk dank voor de reacties. Het verhaal van Jako is mij bekend maar dan moet ik internet hebben op mn telefoon. Daar ligt het probleem. Ik had een abbo met 60 dagen internet in buitenland, ideaal. Dit abonnement stopt volgende maand en dit biedt Vodafone niet meer aan helaas. Nu kan ik voor. 2 euro per dag buitenland bundels kopen. Dat klinkt niet duur, 2 euro per dag, maar op jaarbasis is dit voor mij toch best veel. Ik heb gekeken op de site die Les Tourins noemt. Volgens mij zit het dan wel goed. We zitten in Vimoutiers en daar staan 3 gekleurde bolletjes op. Ben jij tevreden met Mifi, Les Tourins? Heb jij het ook gekocht of huur je? Ik vind het zo lastig allemaal. Ik snap dat het geld kost en ik wil gewoon kunnen internetten en ook dat anderen die op bezoek komen er gebruik van kunnen maken, maar ik wil ook dat het werkt en niet voor de hoofdprijs. Vodafone bood me iets aan waarbij ik onbeperkt internet zou hebben maar dan ben ik 100 euro per maand kwijt! Ik wil Vodafone niet kopen!

    #186867
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Marijke,
    Ja hoor, ik ben wel tevreden met mijn mifi.
    Behalve de display, die overdag moeilijk is af te lezen, vind ik het erg gemakkelijk in gebruik, vooral als de stroom uitvalt en dat komt hier nog al eens voor.
    De mijne is al een oudje, een Domino van Orange als onderdeel van een Livebox Zen met Let’s go pakket.
    Ik dacht iets van éenmalig €60 voor de aanschaf van de mifi en €10 voor de simkaart plus €5 pm voor 100MB. Geen idee wat het nu los kost en of er goedkopere deals zijn bij Orange. Je kan beter een winkel binnen lopen.
    SFR heeft ook mifis:
    http://www.sfr.fr/mobile/cle-pc-tablette/Web-Trotter-21MB-LS?vue=000mg0
    Succes
    Les Tourins

    #186868
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb ook lang gezocht en er heel wat berekeningen op losgelaten. Bij mij ging het eveneens om de Nederlandse vakantieperiodes. Ik heb internet nodig, niet eens elke dag, maar toch zeker twee keer per week om wat bestanden op te kunnen halen of te versturen. Ik heb weliswaar mobiel internet (Nederlandse provider)en ook nog goed bereik, maar zo bleek, een garantie van nul dat de verbinding ook stand houdt en de kosten zijn bijzonder hoog. Ik heb nog een apart Frans abonnement overwogen, maar het ongemakkelijke gebruik en de toch nog hoge maandelijkse kosten, deden mij verder zoeken. Allereerst heb ik een gewone telefoonlijn genomen en een 512 K-modem. Daarmee kon ik een keertje per dag een half uur inbellen, de boel ophalen en versturen. Het werkte goed, al was Skypen of een andere beeldverbinding natuurlijk niet mogelijk. De kosten waren overzichtelijk: 17 euro per maand en je kon relatief eenvoudig de boel een maand stilleggen. Daarnaast betaalde je enkele centen per minuut voor de internetverbinding. Al met al kostte het met een dikke 200 euro per jaar (want opzeggen deed ik niet). En ik kon tijdens het downloaden van een beetje bestand mijn hele tuin maaien (en dat is echt een groot en sterk hellend voetbalveld). Ik heb toen besloten voor het gemak te gaan en me ook wat luxe te veroorloven. Ik nam een ADSL-internetverbinding (bij Orange), heb nu wifi (rond de 30 Mb, meer lukt niet, maar wel geschikt voor bewegend beeld, Skype), gratis telefoon naar andere nummers in Europa (wordt zeer veel gebruikt) en als bonus satelliet-tv (nooit nodig gehad, maar op koude dagen en tijdens de Tour de France zeer welkom). Dat pakket kost me het dubbele van wat ik had, namelijk iets meer dan 450 euro per jaar, maar het gemak van voortdurend een internetverbinding, kosteloos telefoneren en tv voor de koude dagen wegen daar ruimschoots tegen op.
    Ik heb overigens vrienden, die niet alle vakanties in hun Franse huis zitten, die de goedkoopste oplossing hebben: zij maken met toestemming gebruik van het wifi-netwerk van kennissen aan de andere kant van hun dorp. Het is een dagelijks wandelingetje van 10 minuten heen en weer terug; die kennissen hebben zelfs speciaal een overkapte bank in de tuin gezet.

    Groet en sterkte met het kiezen,

    Frans

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?