Meerderheid Fransen ziet Hollande niet meer zitten.

Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 4 maanden geleden door Anoniem.

  • Auteur
    Berichten
  • #195484
     Anoniem
    Inactief

    Binnen twee jaar zijn er in Frankrijk presidentsverkiezingen, maar die horizon ziet er niet zo rooskleurig uit voor de huidige linkse president François Hollande. Dat blijkt uit een vandaag gepubliceerde opiniepeiling.

    Uit de Morgen BE

    “Volgens de enquête voor Le Parisien en i télé ziet 77 procent van de Fransen een kandidatuurstelling van Hollande om zichzelf op te volgen niet zitten.

    Bij de sympathisanten van links staat slechts 44 procent achter dergelijk voornemen, wat toch zestien procentpunt meer is dan in oktober 2014.

    Voor 58 procent van de Fransen heeft Hollande trouwens al zijn campagne ingezet.’

    Het wordt spannend…..

    Wordt het Sarko of Marine ?

    #195485
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De PS kan beter Manuel Valls naar voren schuiven, die maakt wel kans. Anders stemmen de Fransen alleen tégen Hollande en niet voor Le Pen of Sarko.

    Hollande zou zich ook niet verkiesbaar stellen als de werkloosheid niet verbetert.

    #195486
     Anoniem
    Inactief

    Ja die analyse is volgens mij juist. Ik denk dat Manuel Valls een prima job heeft gedaan in het bijsturen van de mammoettanker die op ramkoers lag met de rotsige kust.
    Maar heeft hij het schip nog op tijd gekeerd ?

    Volgens mij staat of valt alles met de uitslag van de eerste ronde. Want of het nu Sarko is of de kandidaat van de PS in de tweede ronde zullen hun kiezers gemene zaak maken tegen Marine Le Pen en haar verslaan. Met de knijper op de neus zullen de UMP ers voor de PS stemmen en omgekeerd de PS ers voor de UMP. Het is dan eigenlijk de UMPS geworden.

    Als ik in het Politburo van de PS zat gebruikte ik Hollande nog een dik jaar als kop van jut om dan in de eindspurt Manuel Valls naar voren te schuiven. Lukt het dan om Sarko in de eerste ronde te kloppen dan ligt de weg naar het Elysée open.

    Maar ja ik zit niet in het Politburo…

    On va voir.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?