Macron lekker daadkrachtig

Dit onderwerp bevat 21 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 5 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #204308
     Noë
    Sleutelbeheerder
    #204309
     bosbess
    Deelnemer

    Fijn zulk ultrarechts commentaar van een mede-forumlid.

    Dat walgelijke artikel in dat extreem-rechtse, racistische blaadje is een schande voor de voorpagina van deze website. Sinds wanneer worden hier artikelen uit een Wilders-partijblad op de voorpagina geplaatst? Als dat normaal wordt verlaat ik deze website voorgoed.

    Macron heeft het juist verwoord: tegen onvoorspelbare gekken valt niet te strijden. We moeten ermee leren leven. Maar extreem-rechtse idioten willen valse beloftes horen: “Moi président ga er iets tegen ondernemen, Moi Président zal het kwaad met wortel en tak uitroeien, Moi Président zal alle vreemdelingen eruit gooien en vervolgens alle grenzen sluiten.” Met de simpele zielen die dat geloven moet je intens veel medelijden hebben.

    Terecht wordt LePen en Fillon verweten dat zij met hun zogenaamd krachtdadige taal uit de aanslag een slaatje willen slaan tot eigen voordeel. Velen prijzen juist Macron en Mélenchon voor hun waardige, realistische en koelbloedige houding als reactie op de aanslag. Van hen geen valse beloftes die ze niet kunnen waarmaken.

    Tot morgen.

    #204310
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Inderdaad Krelis, wen er maar aan want je zult inderdaad met het terrorisme moeten leren leven d ekomende tijd.
    Diegene die denken dat te kunnen stoppen dromen.

    Verder helemaal met Bosbess eens.
    De dagelijkse standaard is een blogg (niet eens een nieuwsblad) wat artikelen van uit kranten plukt en er een rechts fantasie verhaal omheen breien.
    Goed bezig.

    Cees.

    #204311
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het ging mij niet zo zeer om waar het nieuwsfeit vandaan kwam, maar meer om de slappe reactie van Macron.

    Maar het is in de politiek gebruikelijk dan ogenblikkelijk de aandacht naar elders te verleggen en dat hebben jullie knap gedaan.

    Terrorisme is een groot probleem, maar er omheen draaien en er niets aan doen is naar mijn mening niet de juiste houding.Maar jullie mogen daar best anders over denken, waarschijnlijk tot er iets in jullie directe omgeving gebeurt.

    #204312
     bosbess
    Deelnemer

    Niets doen? Ben je soms de staat van beleg vergeten? Duurt al ruim twee jaar. Dus ook toen Macron nog minister was. Voortdurend worden terroristen vervolgd en opgespoord, worden er grenscontroles gehouden en huiszoekingen verricht, maar zolang er (wereldwijd) niets wordt gedaan aan de oorzaken van terrorisme blijft het dweilen met de kraan open. Overal kan het ieder moment opnieuw toeslaan, wat populisten ook roepen.

    Knap gedaan? Ik heb mijn verontwaardiging uitgesproken, en nog gemotiveerd ook. Dat afdoen als politieke afleidingsmanoeuvre, dát is pas een politieke afleidingsmanoeuvre!

    Doet het er niet toe waar een bericht vandaan komt? Dat is wel het stompzinnigste wat je kunt opmerken. Van alle kanten werd zowel Macron als Mélenchon geprezen om hun présidentiële houding, ook al namen ze tegengestelde besluiten wat hun campagne betreft. Maar dat ultrarechtse blaadje van jou moest Macron natuurlijk een slapjanus noemen, want o wee hij is de gevaarlijkste concurrent voor LePen.

    Man, ga vissen.

    #204313
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Krelis ik denk dat je teveel van dit soort flutblaadjes leest.
    Macron wil meer politie en beter inzet daarvan.
    Hij wil ook samenwerken om een einde te maken aan Daech.
    Er spelen echter veel meer zaken mee dan zomaar even wat doen.

    Natuurlijk hebben Marine Le Pen en Wilders de juiste oplossing, grenzen dicht, moskeen dicht, alle moslims het land uit.

    Diegene die beweert dat je terrorisme kunt stoppen is een dromer.
    Terrorisme is de meest ingewikkelde vijand die er bestaat, en is nauwelijks te stoppen.
    Het enige wat je kunt doe is je te beschermen tegen ze, en dat is juist wat Macron (en ook anderen) willen doen.
    Hoe ?
    Ik ben het er niet mee eens.

    Ik heb 11 jaar in Israel gewoond, een land met metershoge electronische grenzen waar je als je er 10 meter vanaf bent er vijf helicopters opstijgen en je terugbrengen zoniet je kop van je romp schieten.
    En toch hebben we terroristen in Israel.
    Hiermee boren we dus de redenatie van Le Pen de grond in.

    Wij werken samen met europa in adviezen, we leggen uit hoe wij dat doen en hoe wij optreden.
    In Israel wordt een verdachte in de gaten gehouden.
    We weten wat hij eet, met wie ze het bed delen, waneer hij naar de wc en gaat hoeveel velletjes papier ze gebruiken om hun kont af te vegen.
    Dat kost duizenden manuren.
    Als er een aanslag is gepleegd wordt zijn huis verwoest, en alles wat hij heeft vernietigd, en hij gaat achter de tralies en komt nooit meer vrij.
    Dat kost ons veel kritiek, zeker uit Europa.
    Het is echter de enige manier.
    Mensen die als beesten moorden moet je niet als mensen zien.
    Alle aanslagen de laatste tijd waarbij tegen de driehonderd doden zijn gevallen zijn gepleegd door mensen die bij de politie bekend waren.
    Wij adviseren daar meer werk van te maken en die lakse houding te stoppen.
    Duizenden mensen werken vrijwillig aan de beveiliging van Israel een land waarvan ze houden.
    ‘T ja, vraag eens een paar fransen of ze een training willen doen om voor de lol op straat te gaan surveileren;-)
    Ik zit over een paar weken weer in Parijs en Brussel, ik krijg er geen cent voor, ik moet zelfs m’n eigen diesel betalen, maar we doen dit omdat we europa willen benadrukken dat « ons » systeem echt het enige is wat helpt.
    Het zijn ratten, die moet je als ratten uitroeien.

    Cees.

    #204314
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Bosbess

    Je noemt me ultra rechts en stompzinnig. Dat laatste zou je best eens gelijk in kunnen hebben , maar wat het eerste betreft kan ik je verzekeren dat je je vergist. Ik heb een gruwelijke hekel aan zowel ultra rechts als ultra links, dus Le Pen en Mélenchon zullen mijn steun niet krijgen.

    Je gevolgtrekkingen zijn, overigens niet voor het eerst, weer eens te snel en niet goed doordacht.

    Ik ben overigens niet boos op je hoor, je bent nu eenmaal wie je bent.

    #204315
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het zijn ratten, die moet je als ratten uitroeien.

    Tja, als Macron dat nu eens gezegd zou hebben.

    #204316
     bosbess
    Deelnemer

    Krelis, ik verdenk je niet van stompzinnigheid noch van ultrarechtse sympathieën. Maar het blaadje dat jij hier zonodig (en vol sympathie voor het artikel) onder de aandacht moest brengen heeft die eigenschappen wel. En je opmerking over dat het er niet toe doet waar informatie vandaan komt vind ik nog steeds stompzinnig. Misschien is het boek “No place to hide” van Glen Greenwald, dat Jos mij aanraadde en dat ik nu aan het lezen ben, ook iets voor jou.

    Dat je je intellectueel ver boven mij verheven voelt wist ik al van een vorige gelegenheid, waarbij ik trouwens volkomen gelijk bleek te hebben. Of jij wel of niet boos op me bent laat me trouwens siberisch.

    Cees, met je uitspraak “Het zijn ratten…..” ben ik het volledig oneens. Alles heeft een oorzaak. Het zijn medemensen, gestoorde en gevaarlijke medemensen weliswaar, maar wel mensen zoals jij en ik. Bovendien is het onmogelijk om alle terroristen uit te roeien, want ieder krachtdadig optreden kweekt nieuwe terroristen. Wel ben ik het ermee eens dat veroordeelden wegens terrorisme nooit meer vrij mogen komen en nooit meer de gelegenheid moeten krijgen om anderen te infecteren. Dat laatste gebeurt nu te vaak in de overvolle gevangenissen, waarin vooral gekleurde armelui zitten. Witte mensen met witte boorden krijgen immers gevangenisstraffen “avec sursis” en een boete.

    Ik geloof in het wegnemen van de oorzaken, maar misschien is het daarvoor al veel te laat. Dan kunnen we alleen nog hopen op de tijd, al zullen wij die niet meer meemaken. De meeste mensen in Zuid-Frankrijk en Spanje zijn afstammelingen van wat wij “de Moren” noemen.

    Over 100 jaar zijn we allemaal dood.

    #204317
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Krelis, ik (mag) dat zeggen, Macron niet, zelfs Le Pen en Wilders niet, dat is het probleem.
    Een grote meerderheid heeft nog steeds een ander inzicht op de zaak dan diegene die er mee geconfronteerd worden en werden.
    Al dertig jaar geleden zei mijn goede vriend wijlen Teddy Kollek: “wacht maar tot jullie ermee geconfronteerd worden”.
    Ik was opgegroeid met “zielig die mensen”, en kon de aanpak niet waarderen.
    Tot ik zelf 6 maanden in een rolstoel terecht kwam door een bomaanslag in TA.
    Waarom, vroeg ik mezelf af, wat beweegt deze mensen, en heeft het echt zoals van Agt surgereert met Israel te maken?
    We zien stammen elkaar uitmoorden in Afrika, in de hooglanden van Afganistan en Irak, nu in Syrie.
    Deze mensen zijn (en daar ben ik het met wilders eens) een achtelijk volk.
    Kun je daar wat aan veranderen?
    Ja dat kan, ik geloof in educatie, in ontwikkeling, maar dat duurt heel lang.
    Het meerendeel van deze mensen die hier wonen willen gewoon vrede, gewoon net als iedereen naar school, gewoon eten en drinken, gewoon zeggen wat ze willen.
    Het is een klein groepje wat de fakkel steeds weer ergens op een droge stapel gooit en er de boel in lichterlaaie zet.
    We hadden nooit Sadam moeten verjagen, en nooit Syrie aan moeten vallen.
    Dit zijn stammen die een leider nodig hebben die de zaak onder de knoet houd, democratie past daar niet.
    Nog niet.
    Ik heb in de jaren negentig veel mensen uit Etiopie opgeleid in het bedrijf, en we kregen soms bezoek van mensen die we niet wenste.
    Dat gaven we door aan de verantwoordelijke, en die zat er met z’n neus bovenop.
    Aan het einde van de straat werd de man opgepakt en op het vliegtuig gezet.
    Dat zou hier kunnen, maar men doet het niet.

    Cees.

    #204318
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mensen die kinderen een bom omknopen en een supermarkt in sturen met de boodschap trek aan het touwtje, zijn geen mensen Bosbess, dat zijn ratten.
    Dit zijn gestoorde imbecielen die opgroeien in niemandsland ver in de bergen en nog de mentaliteit hebben van de oermens met de knots.
    Ik had vroeger een buurjochie wat voor de lol mussen doodschoot, ze voor een tractor wiel legde en er dan op wachtte tot zijn vader er niets vermoedend overheen reed.
    Waar zit die oorzaak Bosbess?
    Een sadist was het, is het, en blijft het.
    Goddank houd de kerk hem in’t gareel, maar stel je voor als die in Afrika zou wonen.

    Cees.

    #204319
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik ga vanavond met een kopje sterke koffie in huis voor de buis zitten. Want ik geloof niet dat het om acht uur vanavond, ‘als vanouds’ duidelijk is wie er naar de tweede ronde gaan.

    Wij -de niet stemmers- kunnen hier discussiëren tot we een ons wegen, maar we moeten passief afwachten wat onze Franse buurtgenoten gaan beslissen. Politiek waarvan we wel de gevolgen gaan meemaken. Ik krijg er hoofdpijn van.

    #204320
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Op deze manier met elkaar discusieren helpt niet. Iedereen is min of meer in de war over de oorzaak en de oplossing van het probleem. Krelis niet meer of minder dan Bosbess en Cees. Eigenlijk is de ontwikkeling van dit draadje precies een voorbeeld waarom het in de echte wereld niet lukt. Komende week komen er een paar joden logeren die ik al 50 jaar goed ken. De situatie van Israel komt dan zeker uitgebreid ter sprake, vooral omdat een broer een bekende rabbijn uit TA is. Ik zie daar nu al tegenop omdat een oud gezegde is “waar er twee vechten hebben er twee schuld”
    Ik heb van de week ook een interview gezien met Papa Le Pen, waarin hij zijn opmerkingen over de holocaust herhaalde. Je kunt daar bovenop springen en Le Pen verketteren, maar je kunt aan de andere kant er ook over nadenken en vinden dat hij gelijk heeft. Mijn ervaring is dat veel kwaads wat gezegd wordt erin wordt gelegd of eruit wordt gezeefd door kwaadwilligen met een andere mening. Hij Zegt bijvoorbeeld, dat de holocaust een detail van de tweede wereldoorlog is. De ondervraagster barstte daarna meteen in een ’tut tut’ gereutel uit. Je had ook kunnen zeggen, ‘ja dat is zo, maar wel een gruwelijk detail’ Dan had je de kanalen open gehouden en waarschijnlijk de waarheid boven tafel gekregen en mede voorkomen dat LePen het etiket Jodenhater kreeg opgeplakt. Ik kon dat echt niet opmaken uit zijn woorden.
    Die ondervraagster lijkt in haar reactie een beetje op bosbess, die in haar groen linkse verontwaardiging de discussie in dit draadje een kant opstuurt die niemands bedoeling was en die jan en alleman de gelegenheid geven met nog gruwelijker voorbeelden te komen Daar zijn we erg goed in hier op deze site!

    #204321
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Precies Hans, en daar schieten we niets mee op.
    Afwachten voor de buis maar zonder koffie.
    Ik neem een wijntje 🙂

    Cees.

    #204322
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dit forum wordt niet in Frankijk gehost toch? Vooralsnog heeft Macron de leiding in de exitpolls met 24%. Le Pen volgt met 22%, Fillon 20%, Mélanchon 18%.

    Bron: RTBF

    #204323
     Noë
    Sleutelbeheerder

    La France a l’heure du choix.
    Men telt gewoon af, nog 3 minuten te gaan. Zijn we toch meteen om acht uur klaar? Dan kan het Champagne worden, want dan is ronde twee: Macron.

    #204324
     Noë
    Sleutelbeheerder

    ‘T ziet er inderdaad uit dat Macron gaat winnen.
    Yess.

    Cees.

    #204325
     Noë
    Sleutelbeheerder

    TF1 en France2 presenteerden andere cijfers om 20:00 uur, maar zijn het eens over wie doorgaan: Macron en Le Pen.
    Dat zou appeltje-eitje moeten worden voor Macron in de 2e ronde.

    #204326
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De eerste antisemitische bagger is al over Macron uitgestort door het Le Pen-kamp als zijn korte carrière bij de Banque Rothschild genoemd wordt.
    Zal nog erger worden. Le Pen weet dat de de 2e tour niet kan winnen.

    Rechts en links zullen voortaan wel 2 x nadenken voordat ze weer “primaires” gaan organiseren.

    #204327
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Steven,

    Verklaar je nader: “eerste antisemitische bagger is al over Macron uitgestort door het Le Pen-kamp”
    Je uit een verdachtmaking zonder onderbouwing of quote, zoals een meeuw – om maar eens een vogel te noemen – op jouw autoruit poept.
    Zoals jij het zegt, begrijp ik dat hetzelfde is gezegd over diverse ex ministers als Gerrit Zalm die voor de DSB bank werkte. Dat was altijd ook een sneer, maar niet anti antisemitisch of anti giechelende kaalkopjes. Toon mij aan in dit geval niet sprake is van een sneer, maar van wat jij noemt anti-semiscche bagger.
    In het verleden noemde jij ook iedereen – naar het jouw uitkwam – schijtende meeuwen.

    #204328
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De Britten beginnen zich al zorgen te maken omdat Macron zich heeft uitgesproken voor een harde lijn tegen de Britten en voorstander is van het opzeggen van het grensverdrag van Calais. Dan gaat Engelse grens weer terug naar Dover en zal de jungle van Calais zich ook automatisch verplaatsen naar de andere kant van het kanaal.

    #204329
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dat het Le Pen-kamp Macron uitmaakt voor Rothschild-vriendje is niet van nu.
    Die “bagger” heeft hij al aan het begin over zich heen gehad.
    Ik denk niet dat het met antisemitisme te maken heeft maar ze zullen er wel alles aan gaan doen Macron te laten verzuipen, dat is duidelijk.
    In de nieuwsbrief van de Vries die Bosbess elders op de site heeft gezet staat dat Marine Le Pen bij verlies hard zal gaan werken aan een comeback voor 2022, maar dat zal een hele dobber worden ben ik bang.
    Ze heeft er dus alles voor over om Macron uit te schakelen.
    Reken er maar op dat het tot 7 mei heel onbeschoft gaat worden, daar gaat Trump van blozen.

    Cees.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?