Macron is boos

Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 6 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #213186
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De Franse nieuwzenders liegen er niet om, ze zijn boos, boos op de hollanders.
    Een paar jaar geleden leek het er op dat Frankrijk haar meerderheid in de grootste scheepswerf van Frankrijk zou gaan verliezen in Italiaanse handen.
    Op een gewiekste manier heeft Macron 1 % van de Italianen afgedongen en heeft Frankrijk een meerderheid van 51 %
    Wopke heeft niets meer gedaan dan hezelfde als Macron, namelijk er voor zorgen dat je grootaandeelhouder bent.
    Ik kan me de woede wel voorstellen, want bij de volgende staking bij Air France zal meneer Smith de oplossing wel binnen zijn eigen gelederen moeten zoeken, KLM zal de knip waarschijnlijk niet weer zo gemakkelijk trekken.

    Cees.

    #213196

    Gespeelde boosheid, want de voorganger van Wopke Hoekstra, Jeroen Dijsselbloem, heeft een paar jaar geleden al overleg gevoerd in Parijs met dezelfde Bruno Lemaire of het wellicht niet een idee zou zijn om wanneer de Franse staat zijn belang in Air-France-KLM zou afbouwen die aandelen te verkopen aan Nederland, une solution à l’amiable. Politiek lag dat waarschijnlijk te gevoelig voor de Franse minister, dus het bleef stil in Parijs. Toen kwam die piloten staking, twee Air France directeuren bijna gelyncht tot lichte verbijstering van de hele wereld, zo zijn onze manieren in het heilige Franse sociale model, en zag Frankrijk af van de verkoop van aandelen. De komende dagen zal wel meer duidelijk worden over deze voorgeschiedenis. Maar de heilige verontwaardiging in Parijs geeft aan hoezeer Frankrijk nog een land is waar over de schouder van iedere grote onderneming de Franse Staat meekijkt en nu en dan het stuur grijpt. De morele verontwaardiging dat het een “Blitzkrieg” actie is vanuit Nederland lijkt op grond van de voorgeschiedenis flinterdun en meten met twee maten: wat wij vanuit Parijs de gewoonste zaak van de wereld vinden, Franse staatsinvloed op het bedrijfsleven, daar mogen anderen ons niet bij voor de voeten lopen. Quod licet Iovi, non licet bovi. Wie in dit gezegde de rol van oppergod vervult en wie het (Bataafse) rund behoeft geen uitleg.

    De ergste kou lijkt inmiddels trouwens uit de lucht te zijn, er is zojuist een korte persconferentie geweest. Samen sterk voor ons eigen Air-France – KLM.

    #213199
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jouw verhaal klopt niet helemaal Rob.
    Parijs wilde helemaal niet onderhandelen met Dijselbloem, ze verkochten zonder dat Nederland het wist de aandelen aan Delta en de chinezen.
    Frankrijk wil helemaal niet dat Nederland ook in de stoel gaat zitten, ze willen zelf kunnen regelen wie en wat.
    Ze weten donders goed dat de vakbonden Air-France in de greep hebben, (net als vele andere bedrijven) en als ze ergens niet op zitten te wachten is een medepartner met veel geld die zegt “je krijgt niks”.
    Tot nu toe konden de vakbonden de zaak op de spits drijven, Air-France kwam toch wel over de brug, KLM heeft geld zat.
    Ik zit te popelen op de eerstvolgende staking, kijken wat Wopke gaat doen.
    Het zal mij niets verbazen als Wopke tegen Bruno heeft gezegd “laat die vakbonden maar aan mij over Bruno, dat doen wij in Nederland anders”.
    Dijselbloem was een watje, die man was dan misschien ene goeie accountant, hij was geen slimme accountant.
    Wopke is een accountant die lef heeft, ik mag die man wel.
    Die man gaat een standbeeld verdienen naast de Ruijter, let op mijn woorden.

    Cees.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?