Maat van de gasslag NL-FR

Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 3 maanden geleden door Anoniem.

  • Auteur
    Berichten
  • #199048
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Aansluiting van de BBQ

    Wij hebben onze gas BBQ meegenomen uit Nederland. Op zoek naar een slag om deze aan te sluiten kwamen wij er achter dat Frankrijk alleen 20 mm aansluitingen heeft. Controle van de Nederlandse aansluiting is lastig maar is ongeveer 12 mm.
    Op zoek naar een verloopstuk of ben ik zeker 5 brico achtige zaken langs geweest. Overal hetzelfde, wij hebben alles voor de aansluitingen en dan als ze echt kijken is het uitsluitend 20 mm.
    De leverancier in Nederland gevraagd omdat ons model ook in Frankrijk verkocht wordt. Nog geen reactie ontvangen.
    Het is gas dus wil ik geen risico nemen. Ik durf de gasslang niet over het aansluitdeel (schroefdraad) te bevestigen met een klem.

    Het enige waar ik op kwam is in Nederland een gasslang kopen die op de schroefdraad kan en dan de Franse kant bevestigen met een verloopstuk (één kan schroefdraad 20 mm en andere kant voor een klem.

    Maar wellicht denk ik veel te moeilijk en heeft iemand, want dit zal vaker voorkomen, een veel betere oplossing gevonden.

    Willem – Orniac

    #199049
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Willem, waar komt het gas vandaan? Een gasfles buiten of in de barbecue of komt het gas uit het huis via een leiding?

    Steven

    #199050
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het wordt een gasfles (mag butane en propaan)
    Willem Orniac

    #199051
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik had hetzelfde probleem.
    Slang die op de barbecue past in Nederland gekocht. In Frankrijk een wartel en geribbelde slangtule gekocht en die met een slangklem op het andere uiteinde van de slang gezet, in plaats van de oude. Als je geen geschikte tang voor de slangklem hebt neem je een klem met schroefbevestiging, of laat deze bevestiging in de winkel doen.
    Ik begrijp niet waar je de slang op een schroefdraad zou moeten bevestigen.
    Bij gas zou ik met zo min mogelijk verloopstukken werken, alles weer lekkagemogelijkheden.

    #199052
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Christian
    Wat jij (beter) beschrijft is wat ik bedoel. De NL BBQ heeft een schroefdraad en daar wil ik iever geen klem op zetten (bang voor lekkage) en de het koppelstuk voor de gastank kan ik wel een koppeling op schroeven waar een slang op geklemd kan worden.
    Hartelijk dank voor het meedenken.
    Willem

    #199053
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Willem, bij mijn in Frankrijk gekochte gasbarbecue zaten twee verschillende nippels. De dikke was woor de Franse 20mm slang; de dunne zal dus wel voor een 12mm zijn.
    Overigens niet zoveel lekkagezorgen: de gasdruk is bijzonder laag en als het geheel buiten staat is er weinig risico.
    Butaan werkt niet met lage buitentemperaturen, wellicht beter propaan als je ook in het voorjaar (?!) hem wilt gebruiken…

    Steven

    #199054
     Anoniem
    Inactief

    Slangen in Frankrijk hebben aan een kant m20x1.5 en aan andere kant 1/2 gasdraad verloop naar 3/8 erop en klaar

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?