Dit onderwerp bevat 15 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 8 maanden geleden door Noë.
-
AuteurBerichten
-
22 december 2012 om 00:47 #190724NoëSleutelbeheerder
Laatste tijd een aantal links toegevoegd, o.a. uit het archief van het oude forum
Geoportail IGN topogtafische kaart, Cassini kaart, Kadaster kaart. en nog veel meer.
Geowiki Wiki over geologie
Geoforum en bijbehorend forum
Le Conjugueur Vervoegingen Frans. (Een van de vele)
Bison Futé Verkeersinformatie
Comprendre-Choisir.com Praktische raad op alle gebied
Meteo France Weersvoorspelling
Cadastre.gouv.fr Kadaster (Frans- Engels- Spaanstalig)
Vide-greniers, Brocante, Marché aux puces Waar zijn de rommelmarkten
Brocabrac Waar zijn de rommelmarkten
Emmaüs France Houdt de zwervers van de straat. Een pdf met locaties
Que Choisir Service voor de consument
Donnons.org Gratis ophalen
LeBonCoin Advertenties, de Franse Marktplaats
Musée de lÓpinel Dat handige zakmes.
Nausicaá Prachtig aquarium in Boulogne-sur-Mer (62)
Zoo d’Amnéville Prachtige dierentuin in Amnéville (57)
Les Oiseaux Alles over vogels
Cartes de pollution lumineuse de France Kaart van de lichtvervuiling
Le Figaro Krantje
Windfinder Voor surfers en paragliders
VNF Voies navigable de France Over de Franse vaarwegen
Marée Info Eb en vloed Atlantische kust
Listes et livres rouges de la flore et de la faune menacées Lijsten van bedreigde soorten
Muséum national d’histoire naturelle Natuurhistorisch museum
Les Champignons Paddestoelengids
Memento des Champignons Paddestoelengids
Plus-value immobilière Uitrekenen van de plus-value op huizen (en meer)
PRIM Prevention Risque Majeurs Over rampen en risico’s
Infobel Internationaal Telefoonboek
Pages Jaunes Gele gids
Kalkminnende planten, bomen en struiken
Plantes pour jardin sec Planten voor de droge tuin
Jardin! L’Encyclopédie Tuin encyclopedie
e-phy Le catalogue des produits phytopharmaceutiques Bestrijdingsmiddelen
Velowire Wielrennen
de Merck Manuals Online medisch handboek
ViaMichelin Routeplanner
Casper Flight tracking
Live Ship Maps Ship tracking
VPN Book Free OpenVPN and PPTP VPN
PICR.DE Plaatsen van afbeeldingen en documenten.
France Vue sur Mer Luchtfoto’s van de Franse kust.
Cassini 18e eeuwse kaarten van Frankrijk
Cassini 18e eeuwse kaarten van Frankrijk (kleur)
Impots Particuliers Belastingdienst particulieren
Observation Statistiques Statistieken
Réglementation Thermique Voorschriften voor energie in de bouw
NatuurstenenHuis Traditionele Franse natuurstenen huizen
Faire Construire Forum over bouwen
L’Architecture de pierre sèche Architectuur
Bois Alles over hout
Netprof Video cursus
L’amiante, c’est quoi ? Over Asbest (l’Amiante)
Guide des traitements du bois Behandel hout tegen ongedierte
Petit guide d’instruction des permis de construire Het ABC voor de bouwvergunning (pdf)
L’ANIL – Agence Nationale pour l’Information sur le Logement Informatie over woonruimte
Réforme de la surface de plancher : un correctif est paru le 7 mai 2012! Berekening van SHOB/SHON
CNDB Alles over hout
Hout Info Alles over hout
Bois du monde Exotische houtsoorten in beeld
Bricovideo Instructie video’s voor de bouwer
Bricoleur de Dimanche Instructie voor de bouwer
Bouwmarkten
Point P BouwmarktMr. Bricolage Bouwmarkt
Brico Dépôt Bouwmarkt
Brico Marché Bouwmarkt
Castorama Bouwmarkt
Leroy Merlin Bouwmarkt
Tout Faire Materiaux Bouwmarkt
Is de telefoonlijn geschikt voor ADSL ?Geopolis Over geologie, mooie site, als u eenmaal door heeft hoe het werkt.
InfoTerre Geologische kaarten, waar staat mijn huis op.
Clochers de France Klokketorens in Frankrijk, hier kunt u zelf ook foto’s plaatsen.
Construire sa Maison Heeft u vragen over huisjes bouwen?
Termieten, houtknagers en zwammen.
Xylophages
SERVICE PUBLIC SERVICE PUBLICSafer Société d’Aménagement Foncier et d’Etablissement Rural
Notaires de France Website Franse notarissen.
Directory of Cities and Towns in World Plaatsen van de wereld
Directory of Cities and Towns in World Frankrijk doet ook mee
French and English Royal and Medieval Coins Voor als u eens een muntje in de achtertuin vindt.
Banque Numérique d’Images Lorraine Beeld databank Lorraine
Interglot Even snel een woord vertalen. Ook als searchengine te installeren in Firefox.
Legifrance Zoek hier in de Franse wetten
Codes pour Droit.org Zoek ook hier in de Franse wetten. Mooiere pdf’s + epub + mobi.
Association nationale de défense des consommateurs et usagers Consumentenorganisatie
ma TV pratique Eindeloze lijst instructiefilms, van pole dance tot kettingzaag
Rustica Alles over de tuin
Le Conservatoire numérique des Arts & Métiers Technische boeken, catalogi, tijdschriften uit de 19e en begin 20e eeuw
Musee du Chauffage Oude catalogi, affiches en technische boeken over verwarming.
Calcul d’itinéraire fluvial Google Maps voor de Franse vaarwegen.
Van Duikerken naar Marseille: 11 dagen 14 uur 48 minuten, 312 sluizen.Wat hangt ons nu weer boven het hoofd?
Vliegbewegingen in real-time. Hier kun je zien of je onder een flightlane woont.Tele Botanica Alles over Botanie.
Zadenatlas Hier kun je zaden en vruchten determineren.
Serpents de France Slangen.
Kleurenwaaier Vind hier alle verf de kleuren en kleurcodes!!!
Een nummer bij een departement vinden
Alles over brandhout PDF
Le calendrier scolaire Schoolvakanties per departement
ABC.MACONNERIE Alles over Metselwerk
Que Choisir Hier kun je per gemeente de kwaliteit van het drinkwater zien
Coin des Cartes Anciennes Antieke landkaarten o.a Cartes de France de Cassini
Promotelec Vragen met antwoord over elektriciteit
Deze mag je zeker niet missen: Klussen in Frankrijk Christian, bricoleur par passion, pas par necessité
Toponymie Verklaring van aardrijkskundige namen per departement
Een aantal door Robert du Moulin eerder uitgezochte links – begin –
Piquet de terre Het aardpunt (video)
Hager – Guide normatif et réglementaire Beschrijving van NF C 15-100 Amendement 3
Schneider – L’essentiel de la norme NF C 15-100 Beschrijving van NF C 15-100 Amendement 4 met wijzigingen voor de badkamer
ABB Guide normatif Norme NF C 15-100 Beschrijving van NF C 15-100 Amendement 3, met hoofdstuk over Le diagnostic Électrique Obligatoire (DEO)
L’installation électrique comme un pro HET boek over de franse electrische installatie.
Locaux d’habitation, published by Promotelec € 18,50 Onontbeerlijk geheugensteuntje voor de pro.
AFNOR Boutique De volledig tekst van NFC 15-100 is hier te koop, 347 € HT
La Gaine Technique Logement Over de groepenkast
Een aantal door Robert du Moulin eerder uitgezochte links – einde –
Carte de France Diverse kaarten voor allerlei gebruik
Op de onovertroffen website van David Rumsey met meer dan 43.000 kaartenStartpagina voor 1175 kaarten van Frankrijk
Hoogtepunten
Carte de de France van Cassini familie 1750 – 1790
Carte de la France van Louis Capitaine 1790
30 Franse historische kaarten uit de Wereld atlas van Antoine Phillipe Houze 1844
Atlas National de la France van Victor Lavasseur 1856
janv
wordt vervolgd
24 december 2012 om 01:12 #190725NoëSleutelbeheerderUpdate Linken soep
24 december 2012 om 14:22 #190727NoëSleutelbeheerderElegant gedaan, het omzeilen van de niet-aanwezige EDIT-functie!
Alleen een vraag:
Hoe maak je de URL-linkwoorden paarsrood?24 december 2012 om 14:46 #190728bosbessDeelnemerZó vermoed ik.
Edit: Nee, dat werkt niet. Ik dacht warempel dat Theo mijn verzoek om de links rood te kleuren had ingewilligd (maar dan roze), maar dat blijkt niet het geval. Zelf had ik ook al eens geprobeerd om de link met behulp van Hex Color FF000 rood te kleuren, maar mij lukte het niet. Dus inderdaad Silex, hoe doe je dat? Dat roze vind ik trouwens niet geweldig, ’t vloekt nogal met het Hema-rood (en met mijn roos natuurlijk…).
Ik zag in een artikel op de Homepage trouwens wél een rode link. Nogmaals Theo, kan dat hier ook niet standaard worden?
24 december 2012 om 14:52 #190729NoëSleutelbeheerderBosbess,
je URL-linkwoord Zó is gewoon grijs. Of wordt het zo anders? Misschien een beetje oefenen met hex-colour.24 december 2012 om 14:54 #190730bosbessDeelnemerDag Christian, je was me voor. Zie Edit in mijn vorige reactie. Je portret is ook weer terug, zie ik.
Edit: Ja, zó dus! Heel logisch eigenlijk: je maakt de link en dan klik je tussen de twee vierkante haken in het midden op Hex Color. Na color=# typ je FF0000 en tussen de twee vierkante haken in het midden van de Hex color typ je dan het woord dat je wilt kleuren. Dus even met ronde haakjes als voorbeeld:
(url=https://infofrankrijk.com/)(color=#FF0000)Zo misschien(/color)(/url)?
24 december 2012 om 16:38 #190732NoëSleutelbeheerderIk vind dat rose ook eng, ik heb het veranderd naar ongeveer de kleur van het oude forum
de code voor rose is FF0FF0
de code voor bruin is A23426
de code regel wordt dan
en die ziet er op het scherm zo uit
CNDB Alles over hout
de b en /b zijn voor bold tekst
Ik gebruik notepad om de tekst in te voeren en dan met copy/paste naar de forum editor.
Dit werkt niet feilloos, bij lange regels zet de forum editor er extra returns en spatie bij. ligt aan notepadIk gebruik een wysiwyg-editor om de code te controleren
http://www.shajul.net/software/wysiwyg-bbcode-editor/Je kunt voor de kleur ipv A23426 ook A23456 gebruiken, dit geeft bijna de zelfde kleur maar is beter te onthouden.
Zoeken welke code bij welke kleur hoort, kun je hier bij Colorpicker zien
janv
24 december 2012 om 17:25 #190733bosbessDeelnemerDat bruin is al een stuk beter Jan, maar in een stuk tekst heeft het hetzelfde nadeel als het donkerblauw dat nu standaard is: het valt niet genoeg op en nodigt daardoor niet uit tot klikken. In de praktijk lees je namelijk eerst de hele bijdrage, waarna je de links terugzoekt. Die moeten dus makkelijk terug te vinden zijn. Rood is niet alleen opvallend, maar ik vind het in deze opmaak van de pagina ook mooi. Voor de rest kan ik aan je verhaal geen touw vastknopen, maar dat ligt aan mij. Wel vroeg ik me af of je die rose kleur in alle bovenstaande items ineens hebt vervangen door bruin? Ik kan me niet voorstellen dat je ze allemaal een voor een hebt zitten veranderen. En hoe lang ga je nog door met die lijst? Wordt het niet een totaal onoverzichtelijk overzicht?
Hier vind je trouwens de complete codelijst voor hex colors.
24 december 2012 om 17:46 #190734NoëSleutelbeheerderIk heb in notepad mijn tekst gewijzigd met search/replace en daarna met copy/paste terug gezet.
Ik vind dat rood heel erg, maar ga het toch even proberen
24 december 2012 om 17:50 #190735NoëSleutelbeheerderDe links zijn nu rood en zo dominant, dat je geen zin meer hebt om het blauw te lezen.
Ik vind dat bij het maken van een link de kleur automatisch mee moet komen zo dat het voor het hele forum uniform is
janv
24 december 2012 om 18:57 #190736bosbessDeelnemerDag Jan, het is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Maar wat jouw lijst betreft: hoewel ik altijd alles van het forum lees, heb ik ongeacht de kleur van je links totaal geen zin om er wat dan ook van te lezen. In het begin deed ik dat nog wel, maar het is inmiddels één eindeloze opsomming geworden zonder enig systeem. Wat moeten we daarmee en wat hebben we er aan? Ik heb in m’n Documenten ook zo’n lijst aangemaakt, maar die is ingedeeld in verschillende rubrieken. En als ik eerlijk ben kijk ik er vrijwel nooit in, want googelen is makkelijker en levert veel meer resultaten op.
Inderdaad, al die vette knalrode links onder elkaar is niet mooi, maar dat komt toch nooit voor? In een stuk tekst komt meestal één link voor, een doodenkele keer twee of drie. Rood is geheel in stijl met de rest van de website, waarvan het lettertype is overgenomen in het forum. Kijk maar op de homepage: tekst blauw, koppen en lijsten met artikelen meestal in rood, soms een kop in blauw. Aantrekkelijke opmaak. De hoofdkleur van de Hema-advertentie hier beneden is rood. Ook in het oude forum waren links roodgekleurd. Daar waren ze alleen niet vetgedrukt en dus wél opvallend maar bescheidener. Dat lijkt me ook hier ideaal, maar ik heb geen idee hoe dat te veranderen. Weet jij het?
24 december 2012 om 19:11 #190726NoëSleutelbeheerderZoals je in het voorbeeld ziet heb zowel van de roos als de hema advertentie geen last
Dat een link vet is wordt door de forum-editor bepaald, dat betekent dat er ook een vaste kleur aan gegeven kan worden.
janv
24 december 2012 om 19:56 #190737bosbessDeelnemer’t Was leuk om even te experimenteren, maar ik ben het met je eens dat de linkkleur voor het hele forum gelijk moet zijn en dus een zaak voor de beheerder is. Ik zal weer braaf donkerblauw in de pas lopen in plaats van opstandig rood te demonstreren. Bedankt.
26 december 2012 om 18:25 #190738NoëSleutelbeheerderDe kleur treft goed in ieder geval, ‘hema’ betekent ‘bloed’.
26 december 2012 om 22:21 #190739NoëSleutelbeheerderHEMA betekent Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam.
17 januari 2013 om 00:28 #190731NoëSleutelbeheerderUpdate Linken soep
janv
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.