Dit onderwerp bevat 11 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 12 maanden geleden door Noë.
-
AuteurBerichten
-
18 oktober 2014 om 17:13 #186502NoëSleutelbeheerder
Dag allemaal,
Wij hebben een livebox van Orange en ik wil graag weten of ik nu het abonnement van de ligne fixe kan opzeggen. Kan iemand mij uitleggen hoe het zit. In Nederland hebben we de KPN niet meer nodig. Sorry als ik iets verkeerd doe maar ik maak voor het eerst gebruik van een forum. Wat leuk dat deze site er is.
Groeten,Nico.
18 oktober 2014 om 22:53 #186504NoëSleutelbeheerderHallo Nico,
Die ligne fixe kan je opzeggen. De telefoon kan je verbinden met de livebox. Voordeel: gratis bellen in Frankrijk en veel EU landen (althans tot nu toe). Het beste is waarschijnlijk om e.e.a. bij een Orange boutique te regelen, maar het kan misschien ook per internet of telefonisch, heb ik zelf niet uitgezocht.
Geen ligne fixe betekent natuurlijk wel: geen internet dan ook geen vaste telefoon. Maar zo vaak valt de livebox niet uit en dan heb je waarschijnlijk nog een mobiel.
Groet, Maxandr19 oktober 2014 om 10:20 #186506NoëSleutelbeheerderDe vraag is minder gemakkelijk te beantwoorden dan het lijkt. Van de huidige abonnementen geldt dat alleen bij découverte 8 mega een vaste lijn hoort. Er zijn echter oude abonnementen waarbij de Livebox een 2e telefoonnummer geeft in aanvulling op de vaste lijn. Die oude abonnementen blijven onder de oude voorwaarden gewoon doorlopen tot de abonnee te kennen geeft iets anders te willen. Je kunt het beste met de helpdesk bellen om het abonnement om te zetten naar de gewenste situatie waarbij het nummer van de vaste lijn wordt omgezet naar Voip op de Livebox en de vaste lijn komt te vervallen.
19 oktober 2014 om 17:06 #186507NoëSleutelbeheerderBedankt Jako en Maxandr voor de snelle reactie.
Ik denk dat ik er uit ben. Het abonnement overzetten naar Livebox Zen zonder Ligne Fixe.
Dat bespaart mij 9,42 euro per maand. Dan hebben we geen telefoon als het internet uit valt maar zoals gezegd er is ook nog mobiel en in noodgevallen onze vriendelijke buren.
Omdat het via mijn espace client te regelen is zie ik eigenlijk geen reden om het niet te doen. Bedankt voor de hulp.Groeten, Nico(las).
19 oktober 2014 om 17:21 #186508NoëSleutelbeheerderEn dan ben ik zover om het abonnement om te zetten naar Livebox Zen schijnt dat niet per internet te kunnen. Daar word ik helemaal Gallisch van. Ik ga even tot 10 tellen.
Groeten, Nicolas.
20 oktober 2014 om 08:12 #186509NoëSleutelbeheerderBeste Nicolas,
Gewoon naar een Orange winkel gaan en even met een verkoper de situatie overleggen. Vaak ben je binnen 10 minuten van je probleem af.
Vis a vis werkt hier gewoon beter.Alors succès
Albert
20 oktober 2014 om 08:13 #186510NoëSleutelbeheerderDubbel geplaatst!
Ik heb onlangs een Open Mini contract genomen, dat is met behoud van je vaste telefoonnummer maar dat word een voip, een mobiele telefoon, televisie via internet en een livebox 2 voor een super prijs 36 euro per maand!Albert
20 oktober 2014 om 08:57 #186511NoëSleutelbeheerderOrange blinkt niet uit in duidelijkheid. Ik heb het vogende abonnement:
Livebox zen 1 ligne + TV (ADSL + Satellite)
tarif : 16,96€ TTC / mois + 28,90€ TTC / mois
Dus dat is inclusief een vaste lijn. Daar bovenop komt nog iedere maand kosten van gesprekken.
Dat zou dus veel goedkoper moeten kunnen, bijvoorbeeld met een Open Mini contract, maar ook, volgens de site, met een Livebox Zen. Vervalt dan het abonnement op de vaste lijn, terwijl ik het zelfde nummer houd? Ik heb overigens al geen 09 nummer meer.
Wie weet het naadje van de kous?René
20 oktober 2014 om 09:15 #186512NoëSleutelbeheerderColombe,
Je vaste lijn nummer wordt de vervanger van je 09 nummer.
Na dat je het open mini contract hebt genomen moet je na ontvangst van een mailtje je telefoon uit de stekkers trekken en die aan je lifebox aansluiten!
Overigens pak ik de televisie via Adsl en niet via de satelliet, mijn franse buurman
gelooft het nog steeds niet!Albert
21 oktober 2014 om 17:20 #186516NoëSleutelbeheerderDank je wel Albert maar ik ben nu weer in Nederland dus voorlopig moet ik het even laten rusten.
Wellicht hebben anderen iets aan de informatie.Groeten, Nicolas.
29 september 2015 om 14:39 #186514NoëSleutelbeheerderInmiddels heb ik het abonnement van Orange veranderd in Découverte zonder TV.
Het goedkoopste abonnement en de Ligne Fixe voor de wintermaanden opgeschort. (suspendre) zodat ik tijdens mijn afwezigheid geen telefoonabonnement betaal.
Tegelijkertijd het Orange abonnement veranderd van principale naar secondaire.
Dit ter informatie voor anderen.Groeten, Nicolas.
29 september 2015 om 14:54 #186515NoëSleutelbeheerderWie permanent in Frankrijk verblijft kan eens kijken naar de abonnementen bij sosh.fr
De dienst wordt geleverd door Orange, inclusief livebox en mobiel bellen, maar zonder TV. Dan is € 30,-/maand inclusief bellen en 2 uur mobiel bellen en zonder extra huur voor de livebox een leuke prijs.
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.