Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 6 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #189303
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ben nieuw op dit forum.

    Wil binnen een jaar of twee naar de Franse Pyreneeën verhuizen en koeien houden (een vijftal ?). Het is de bedoeling om in het levensonderhoud te voorzien hiermee.

    Heeft iemand hier ervaring mee ? Zijn er bepaalde regels voor beperkte veeteelt ?

    Alvast bedankt.

    #189304
     bosbess
    Deelnemer

    Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden Brechtl, dat wanneer je je vraag stelt op http://www.nederlanders.fr je meer respons zult krijgen. Daar zullen ongetwijfeld ook niet terzake doende en minder deskundige antwoorden tussen zitten, maar waarschijnlijk ook reacties die je verder kunnen helpen. Succes.

    #189305
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Goeie middag,
    Het houden van koeien in frankrijk is aan europese regels gebonden. Deze kun je opvragen bij de G.D.M.A. Succes ermee.

    #189306
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb geen ervaring met koeien, wel met schapen, pony’s, kippen en konijnen.
    Maar koeien zijn niet heel makkelijk om te houden heb ik begrepen.
    Houd er in ieder geval rekening mee dat je als je ze voor de melk houdt dat je dan ook 5 kalfjes per jaar hebt waar je iets mee moet.
    Verkopen of opeten dus…
    Schijnbaar zijn Jerseys een goed ras om mee te beginnen, erg rustig en niet te groot.
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Jersey_(runderras)

    Overigens met 5 Jerseys kom je dan op iets rond de 15 ton melk per jaar uit.. Dat is 40 liter / 4 kg kaas per dag.

    In een aantal boeken over zelfvoorzienend leven staan aardig intro’s over koeien, zoals “Level van het Land” van John Seymour.

    #189307
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ben nieuw op dit forum.

    Wil binnen een jaar of twee naar de Franse Pyreneeën verhuizen en koeien houden (een vijftal ?). Het is de bedoeling om in het levensonderhoud te voorzien hiermee.

    Heeft iemand hier ervaring mee ? Zijn er bepaalde regels voor beperkte veeteelt ?

    Alvast bedankt.

    Hmm, ik zie nu dat je misschien meer naar het legale deel van koeien houden vraagt? In dat geval kun je mijn vorige post negeren. 🙂

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?