keuringsrapport elektra

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 1 maand geleden door Rob van der Meulen.

  • Auteur
    Berichten
  • #193184
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zoals op dit forum is te lezen hoort bij een nieuwe koopakte van een huis in frankrijk een keuringsrapport van o.a. de elektrische installatie.

    Ik zou graag willen weten hoe zo’n keuringsrapport van de elektrische installatie eruit ziet. Weet iemand of er ergens op internet een voorbeeld van te downloaden is?

    #193187
    #193185
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ron,

    Dankjewel 🙂

    Zijn dit dus alle punten (niet meer en niet minder) die op het rapport vermeld worden? Hoe wordt dan per punt aangegeven of het OK is? Bestaat dat per punt uit een alinea met tekst of alleen een vinkje cq goedgekeurd/niet goedgekeurd?

    Is er misschien ergens op internet een (geanonimiseerd) echt ingevuld rapport te vinden van een installatie die (deels) is afgekeurd?

    Ik weet wel zeker dat mijn installatie niet zal voldoen aan de norm en ik vraag dit om te weten te komen waar ik aan moet werken om zoveel mogelijke goedgekeurde punten te krijgen. Voor een aantal zaken zijn het misschien maar details, daarom wil ik weten wat er op het rapport komt te staan.

    #193186

    Voor alle duidelijk: deze diagnostic électrique heeft slechts een informerende functie naar de potentiële kopers toe. Dan weten die waar ze aan toe zijn. De keuring op zich is één van de vele verplichte nummers bij de verkoop van een huis. Maar geen verplichting voor de verkoper om alles wat niet klopt avant de verkoop te verbeteren, of voor de koper om binnen x-maanden na aankoop de boel op orde te brengen. Een elektrische installatie in Frankrijk dient te voldoen aan de normen die van kracht waren bij de bouw/aanleg. Deze veiligheidskeuring is dus iets anders dan de attestation de conformité die van de Consuel nodig is voor een geheel nieuwe installatie. De normen zijn niet retro actief, hoe graag de installatiebranche dat ook zou zien. Dan zouden ze het komende jaar voor duizend jaar werk hebben. Wel eens geprobeerd een Franse artisan te interesseren voor een klus bij u in huis? Dat beide aanpakken uitgaan van hetzelfde gedachtegoed, de NF C 15-100 elektranormen spreekt uiteraard voor zich.

    De kopende partij zal uiteraard alles aangrijpen om de vraagprijs omlaag te krijgen. In het verleden werd dat gemakkelijk ondervangen door als verkopende partij met de vraagprijs maar iets hoger te gaan zitten. In de huidige markt gaat dat wat moeilijker. Maar wanneer je nu zelf voor een paar duizend euro zou gaan verspijkeren is het maar de vraag of je daar uiteindelijk iets van terugziet. Een nieuwe eigenaar heeft misschien andere plannen met de indeling, en net zo makkelijk als een bestaande splinternieuwe keuken of badkamer aan de slopershamer ten prooi valt omdat de nieuwe eigenaar een andere smaak heeft, zo kan dat ook opgaan voor delen van een keurig op orde gebrachte elektrische installatie.

    Voorbeelden: wederom iets in oud-archief van dit forum. En iets op Frans Ot en Sien niveau. De hoofdzaken als vermeld door de Franse overheid zelf.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?