IP adres en VPN netwerk.

Dit onderwerp bevat 11 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 3 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187204
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Weet iemand iets over deze materie ?

    Het gaat om het volgende.

    Op grond van je IP adres wordt je vaak toegang ontzegt tot bijvoorbeeld “uitzending gemist” of tot het bekijken van programmas via de computer op de BBC.
    Ook hebben booking sites voor bijvoorbeeld hotels en airlines een handigheidje ingebouwd waarbij zij monitoren van welk ip adres een navraag komt en als je dan de volgende keer inlogt dan gaat gelijk de prijs omhoog.

    Om dit te voorkomen zou je gebruik kunnen maken van een vpn netwerk zodat je met een verschillend ip adres kunt inloggen.

    Een kennis zei mij dat dit een fluitje van een cent was met “hide me” of zo en dan hopla – vrij acces voor uitzending gemist en pech voor de booking sites met hun automatische prijsverhogingen.

    Ik heb dat geprobeerd en meteen een smerig virus op mijn computer gekregen Binkiland of zoiets waarna ik mijn computer bij de dichstbijzijnde IT shop heb moeten laten schoonmaken.

    Weet iemand of er een betrouwbare site is die men kan gebruiken om zich in te schrijven zodat men een ander ip adres kan gebruiken als men dat wenst ?

    Bij voorbaat dank
    Lucien

    #187205
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Probeer Hola (https://hola.org), dat werkt goed (maar niet met Safari op ’n Macintosh 🙁 , wel met Chrome maar dat is van Goochel).

    Peter.

    #187206
     Theo Sacourieu
    Sleutelbeheerder

    Beste Lucien, er is al veel over geschreven. Probeer eens ‘Nederlands IP’ in het venstertje ‘Zoek forums’….

    #187207
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Inderdaad is de meest eenvoudige oplossing het gebruik van hola, bij voorkeur de extensie voor de Chrome browser..

    #187208
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Volgens mij is vragen naar een betrouwbare site om de regels van het dataverkeer te ontlopen een paradox in de trant van: wie weet of er een eerlijke dief is?
    Je kunt het misschien niet eens zijn met de regels, maar die worden nu eenmaal bepaald door degene die de informatie beschikbaar stelt, vaak zelfs afgedwongen door degene van wie hij voor geld de informatie koopt, bijvoorbeeld de UEFA.
    Ik wil echt niet roomscher zijn dan de paus, maar stelen is, ook als het veel gebeurt, nog steeds niet goed te praten. De gezochte informatie is NIET van jou.
    Zolang we min of meer onafhankelijke landen (willen) hebben, heeft dat inherente gevolgen, onder andere voor het dataverkeer.
    Het is vervelend, geef ik toe, maar van twee walletjes eten is soms niet mogelijk, althans niet legaal.
    Frans

    #187209
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hè ? Ik ben ’t vaak met Frans eens maar deze keer volg ik z’n gedachten slecht.

    Hoezo “van twee walletjes eten” ? Je hebt er die gewoon hun CD-abonnement hebben – en betaald hebben -, maar de uitzendingen willen volgen vanaf hun boot op de Rijn of in de camper langs de RN 7.
    En ik, als legaal doch ‘gratis’ CD-kaarthouder, zou diefstal plegen wanneer ik via “uitzending gemist” ’n uitzending wil bekijken, omdat ik die heb gemist via m’n schotel en decoder omdat ik ten tijde van de uitzending iets anders belangrijker vond ?

    Neen, Frans, in dit geval ben je inderdaad roomser dan de paap waar ik je alle royalties gun die jou dienen toe te komen.

    Peter.

    #187210
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dag Peter,
    ‘Uitzending gemist’ is niet van CD. Je kunt als je in het buitenland zit er wel uitzendingen op terugzien als dat door de eigenaar van het programma is toegestaan. CD heeft er niets over te zeggen. Dus de meeste vaderlandse producties zijn op ‘uitzending gemist’ te zien, want die doen daar niet moeilijk over. Voor de andere programma’s geldt dat daar de rechten per land anders zijn verkocht. Zoals ik al schreef is dat het gevolg van het feit dat we de wereld (en dus ook Europa) in landen hebben verdeeld. Een zender die voor meer dan één land de uitzendrechten wil hebben, zal daar voor moeten betalen.En dat gebeurt dus niet. Wie de gevolgen van deze schemerige wereld van rechtenverdeling wil ontduiken, zal meestal tegen duistere oplossingen aanlopen. Dat was mijn eerste punt. Met de twee walletjes (het tweede punt) bedoelde ik dat je niet én in het mooie Frankrijk kunt wonen, én kunt doen of je in het even mooie Nederland woont om iets te pakken te krijgen waar je letterlijk geen recht op hebt.
    Overigens zal ik niemand lelijk aankijken die wel deze weg wil bewandelen, maar het is toch iets nemen wat niet van jou is, ook al is het kruimelwerk.
    Frans

    #187211
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja, Frans, nu snap ik je wel en ik denk dat je formeel gelijk hebt. Inderdaad klein bier, er zijn ergere wegen die mensen bewandelen om van vele walletjes te eten.
    Neem nu …, neen, we kunnen ’t allemaal zelf invullen want we zien ’t allemaal om ons heen.

    Misschien speelt ook wel mee dat er weinig waarde wordt gehecht aan de kwaliteit van ’n hoop televisieprogramma’s. Maar dat is weer ’n andere discussie.

    Peter.

    #187212
     Noë
    Sleutelbeheerder
    #187213
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bedankt voor de tip betreffende HOLA. Het werkt prima en ik heb gisteravond een gemist programma van de BBC kunnen bekijken.
    Ik voel me ook geen dief. Ik denk dat het vrije nieuwsgaring is en in zoverre dat het niet is zou het dat moeten zijn.
    Instanties die mogen bepalen waar wij al dan niet naar mogen kijken ?
    Ik vind dat bedenkelijk. Als ze het niet publiek willen maken dan zenden ze het maar niet uit.
    En blokkeren via het IP adres is een achterhoedegevecht.
    Héla HOLA.

    #187214
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Gefeliciteerd, Lucien. Grondwetten en auteursrechten strijden kennelijk soms, maar de EU blijkt z’n voordelen te hebben.

    Hup hup hup, vooruitgang.

    Peter.

    #187215
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het zou mij ook zeer uitkomen als geoblocking niet meer zou bestaan. Maar dat heeft wel consequenties. Er zijn meerdere scenario’s denkbaar, maar de meest waarschijnlijke is dat alleen de allergrootste omroepen van de grote landen nog programma’s op internet kunnen zetten. Voor de rest wordt het domweg te duur, want het is bepaald geen onwil. Integendeel zelfs, hoe meer kijkers hoe liever. Vandaar dat ze nooit erg actief zijn met het opsporen van kijkers die buiten hun rechtenpakket zitten. Op het moment dat in het buitenland laten zien van programma’s officieel wordt, hangt er voor de omroepen voor bepaalde programma’s een hoger prijskaartje aan.
    Het zou me dus niet verbazen als de huidige situatie nog even zal duren. Zo gaat de politiek altijd met de hete brij om.

    Frans

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?