Dit onderwerp bevat 35 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 4 maanden geleden door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
1 juni 2013 om 18:48 #186631NoëSleutelbeheerderQuote:Quote uit Booger op 1/06/2013 18:13
Ik vind e.e.a. verwarrend en snap het nog niet helemaal. Even in JIP&JAnneke taal: ik heb nu een maisonsecudaire abonnement incl. een inbelabonnement voor internet. Maar was er laatst 1 maand en moest vaak op internet, dagelijks pdfén van 3 tot 4 mb binnenhalen waardoor mijn laptop een half uur stond te stampen, en de rekening was bijna 100 euro voor die maand. Ik ben komende zomer 3 maanden in F en blijf doorwerken in Frankrijk dus denk aan een permanenent abonnement maar mijn Hollandse zuinigheidskarakter heeft daar wat moeite mee. Wat kan ik het beste doen om op een prettige niet te dure manier te kunnen internetten. Dank bij voorbaat voor de tips.Oeps, Jip en Janneketaal spreek ik niet, wel 7 andere ……
Het inbelabonnement is langzaam en gaat ook verdwijnen, als er flink aan getrokken wordt ga je de 35 uren voorbij en dan wordt het aardig bijbetalen.
Als er al een telefoonabo is lijkt mij Découverte de beste oplossing, bij langere afwezigheid gewoon opzeggen en vanuit buitenland ruim voor aankomst weer aanmelden.
Prijs 21 € / maand en snelheid tot 8 Mbit.
Dit uiteraard afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de lijn, als deze te slecht is dan gaat de snelheid terug tot 1/2 Mb. en heeft het een andere naam die me even is ontschoten. Deze snelheid is nog altijd 8-10x sneller dan inbellen.
Over dit abonnement doen ze weinig mededelingen aangezien ze liever hebben dat er wordt ingebeld €€€€€€Hou je nog tijd over om in de zon te zitten.
1 juni 2013 om 22:01 #186632NoëSleutelbeheerderIk heb nooit een gratis Frans voip nummer aangevraagd want ik gebruik een vaste lijn en dan wist ik uiteraard de naam van de provider nog wel. Met een beetje zoeken kun je gratis voip-in nummers in vrijwel elk land vinden.
Inbellen is inderdaad niet meer van deze tijd, maar als je geen adsl abonnement wilt kun je toch een 3g/4g mobiel internet databundel kopen? Usb stick in de notebook, sim card er in en gaan met de banaan, mits er dekking is ter plaatse natuurlijk.
2 juni 2013 om 20:52 #186633NoëSleutelbeheerderDe databundel ligt ongebruikt in de kast want er is geen bereik hier, buiten niet en binnen niet. Het wordt denk ik het decouverte en je hebt gelijk ze geven geen informatie op de site van Orange over het decouverte abonnement. Weet misschien iemand het e-mailadres van de NL-vertegenwoordiger bij Orange waarover ik al een paar keer iets heb gelezen op deze site, maar er wordt geen naam of contactmogelijkheid bij vermeld. In ieder geval dank voor jullie reacties hierboven.
3 juni 2013 om 14:13 #186634NoëSleutelbeheerderDat is Thomas en die kan je niet bellen of mailen anders komt hij niet meer aan werken toe.
Overigens heb je hem hier niet nodig, slechts bij technische problemen waar men met Orange helpdesk niet meer uitkomt is dat nuttig.
Gewoon even naar de Orange winkel (vaak bij Leclerc) of via http://www.zoneadsl.com een test op telefoonnummer uitvoeren, daar kan je dan gelijk abonneren. Moet je wel toegang hebben tot internet natuurlijk.
8 juni 2013 om 00:16 #186606NoëSleutelbeheerderIk heb contact gehad met Engels sprekende dame bij orange, erg behulpzaam, maar ga wsl toch voor livebox zen.
4 juli 2013 om 23:07 #186601NoëSleutelbeheerderIn Frankrijk gesproken over mijn internet ‘probleem’. Inmiddels bij orange een klein apparaatje gekoch, Le domino en precairder kaart. Te voilà internet was een feit. Abonnement kan ook, maar eerst eve kijken hoeveel het gebruik is.
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.