In- en uitloggen

Dit onderwerp bevat 19 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 7 maanden geleden door bosbess.

  • Auteur
    Berichten
  • #213865
     bosbess
    Deelnemer

    Het onderwerp “Over deze website” is verdwenen, dus dan maar hier.

    Iedere keer als ik uitlog, kan ik niet meer inloggen. Maar ik heb Chrome zodanig ingesteld dat iedere avond als ik m’n browser sluit, ook alle cookies worden verwijderd. Helaas blijkt nu dat ik als ik ben uitgelogd iedere keer de hele procedure weer moet doorlopen van Wachtwoord vergeten, per email een website toegestuurd krijgen, het nieuwe wachtwoord kopiëren (!), wachtwoord resetten en opnieuw inloggen met het gekopieerde wachtwoord.

    Kortom, vreselijk omslachtig.

    #213866
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Geen problemen hier. Ik wis ook alle cookies, behalve hier en nog enkele sites. Vooral bij de krantensites die met die cookies je surfervaring optimaal willen verzieken.

    wimb

    #213867
     bosbess
    Deelnemer

    Dankjewel Wannox, ik zal eens kijken of ik er uitzonderingen op kan maken. Dat zal dan wel morgen worden, want nu is het te laat. Ik laat nog weten of het is gelukt.

    #213868
     bosbess
    Deelnemer

    Wannox, helaas lukt het me van geen kanten. Ik ga in Chrome (3 puntjes rechtsboven) naar Instellingen – Geavanceerd – Site instellingen. Daar staat dan aangevinkt dat bij het sluiten van de browser alle cookies worden gewist. Maar je kunt uit mogelijkheden kiezen. Eerst heb ik onder Blokkeren de site InfoFrankrijk ingevoerd. Werkte niet. Vervolgens dat weggehaald en InfoFrankrijk ingevoerd onder Toestaan. Werkt ook niet.

    Iedere keer moet ik opnieuw inloggen en een een nieuw wachtwoord aanvragen. Wat doe ik verkeerd?

    #213872
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bosbess, de extensie “Cookie Autodelete” zorgt er voor, dat alle cookies na het sluiten van een tab worden verwijderd. Het grote voordeel van deze extensie is, dat je webpagina’s kunt uitsluiten hiervan. En dat is wat je wil. Installeren gaat volgens mij via de menuoptie “Meer hulpprogramma’s” en vervolgens “Extensies”. Maar omdat ikzelf niet Windows (maar Linux) gebruik, weet ik dat laatste niet helemaal zeker. Gewoon even zoeken via de 3 puntjes bovenaan.

    #213873
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Probeer deze link : chrome://settings/content/cookies

    dan helemaal naar beneden scrollen. Dan komt er zoiets tevoorschijn :

    daar dus de site bijzetten.

    wimb

    #213880
     bosbess
    Deelnemer

    Beiden bedankt. Maar door het voorbeeld van Wannox zag ik wat ik misschien verkeerd had gedaan. Ik had onder Toestaan (bij Wannox Autoriser) “www.infofrankrijk.com” ingevuld. Het moet zijn: “https://infofrankrijk.com“. Meteen geprobeerd, en ja hoor, nu blijf ik na het sluiten van Chrome gewoon ingelogd. Prima! Wimb bedankt voor het voorbeeld, waardoor ik mijn fout zag!

    #213883
     bosbess
    Deelnemer

    Helaas heb ik te vroeg gejuicht. Wanneer ik Chrome afsluit, is er niets aan de hand. Maar wanneer ik m’n laptop afsluit, zoals ik iedere avond doe, dan gaat het nog steeds mis. Ook al heb ik een uitzondering gemaakt voor InfoFrankrijk. Het vreemde is dat ik ook bij Instellingen van Chrome na het afsluiten van de laptop steeds opnieuw moet inloggen, terwijl de door mij in Chrome ingestelde startpagina wel gewoon werkt.

    Kan ik nu mijn laptop helemaal niet meer afsluiten, alleen om ingelogd te blijven op InfoFrankrijk? Of moet ik in Chrome nog iets anders (en waar dan) instellen, Wimb?

    #213884
     bosbess
    Deelnemer

    Inmiddels is het nog gekker geworden. Wanneer ik alleen de browser sluit en dan weer inschakel, ben ik toch uitgelogd op InfoFrankrijk. Toch staat er nog steeds onder Toelaten: https://infofrankrijk.com. Kortom, het probleem is allesbehalve opgelost. Wie o wie?

    #213885
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hier hetzelfde probleem, Bosbess. Zou het kunnen, dat de beheerder probeert het actieve gebruik van het forum onmogelijk te maken en alleen raadplegen toe te staan? Natuurlijk, wij weten het niet, alleen de beheerder kan zijn bedoeling met dit forum en deze website verduidelijken. Alleen hij hult zich in stilzwijgen op dit punt, hier en “daar”. Heel apart!

    #213886
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Gisteravond lukte het inloggen met Chrome totaal niet.  Het bleef maar draaien. Vanochtend het zelfde. Klik ik op aanmelden als nieuw lid en weer terug, en toen was ik ingelogd. De browser kan ik nu stoppen en dan ben ik toch weer ingelogd als ik hem opstart. Met Firefox en Pale Moon gaat het ook goed. De wachtwoorden bewaar ik wel in de browser, misschien maakt dat nog wat uit ?

    wimb

    #213888
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Misschien moet chrome ge-update worden, er zijn regelmatig updates.

    #213902
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik had hetzelfde vanaf de forum pagina, vanaf de home page kan ik wel inloggen.

    #213904
     bosbess
    Deelnemer

    Dankjewel Timo, ik heb opnieuw ingelogd via de boven beschreven vreselijk omslachtige methode. Toen mijn wachtwoord gewijzigd op mijn persoonlijke pagina, vervolgens uitgelogd. Daarna via de Startpagina weer ingelogd met m’n nieuwe wachtwoord (gelijk aan het oorspronkelijke) en zie: daar stond rechtsboven Hallo bosbess! Nu moet ik het nog even proberen wanneer ik Google Chrome heb afgesloten, want ik heb daarop ingesteld dat alle cookies worden verwijderd als ik Chrome heb uitgeschakeld.

    #213905
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hoi BosBess,

    Als je verwijderen van cookies bij afsluiten aan hebt staan wordt je uitgelogd als het goed is.
    Dat je ben ingelogd wordt namelijk in een cookie bijgehouden.

    Groeten Timo

    #213906
     bosbess
    Deelnemer

    Stom van mij! Ik had vergeten dat ik in Chrome een uitzondering had gemaakt voor InfoFrankrijk.com. Maar toen ik vanaf een email met nieuw bericht doorlinkte naar de forumpagina was ik niet ingelogd. Wanneer ik direct naar de Startpagina ga, ben ik ingelogd. Wanneer ik dan de link in de email volg ben ik ook ingelogd. Dus dat wordt nu mijn volgende traject: als ik een email van InfoFrankrijk krijg, eerst naar de Startpagina (ingelogd) en vervolgens de link in de email aanklikken.

    Ik heb Anton via info.nederlanders.fr een email gestuurd, maar hij antwoordde dat hij het momenteel veel te druk heeft met privé aangelegenheden om zich met problemen met de websites bezig te houden. Later zal hij ernaar kijken. Maar voor het moment Timo, ben ik door je tip goed geholpen, waarvoor nogmaals dank.

    #213913
     bosbess
    Deelnemer

    Inmiddels is bij mij alles weer in orde. Zelfs nadat ik mijn PC heb afgesloten, kan ik direct van een email naar het onderwerp gaan zonder eerst de Startpagina te openen. Ik ben dan toch ingelogd! Kennelijk heeft iemand op de achtergrond ingegrepen. Prima.

    #213915

    Het merkwaardige is dat ik vanaf mijn smartphone (Android) niet kan inloggen en bij  de “Recente activiteiten” die van de laatste paar dagen ontbreken, niet omdat het beeldschermpje zo klein is. Sinds de stekker een paar maanden geleden half uit het forumstopcontact is getrokken is het een wankel evenwicht geworden.

    #213916
     bosbess
    Deelnemer

    Ik heb het meteen uitgeprobeerd op m’n Wiko Ulead, maar inloggen lukt prima, ook als ik  Chrome op mijn laptop heb afgesloten. Maar op de Startpagina mist bij mij de hele rechterkolom, zelfs als ik de telefoon een kwartslag draai. Voor mij geen probleem: ik gebruik het ding vrijwel alleen voor bellen en sms met m’n kinderen, hoogst zelden voor internet.

    #213920
     bosbess
    Deelnemer

    Ik heb dan maar gegoogeld voor m’n Chrome-probleem. Helaas kan dat alleen worden opgelost wanneer de cookies niet worden gewist wanneer je Chrome afsluit. Ik heb ook nog geprobeerd om die instellingen bij de uitzonderingen te zetten, maar dat lukt niet: geen geldig webadres!

    Dus af en toe opnieuw inloggen bij Chrome om de synchronisatie toe te passen. Maar InfoFrankrijk werkt als een zonnetje! Ik blijf ingelogd.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?