Dit onderwerp bevat 23 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 9 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #190043
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Forumleden,

    Als jullie het niet erg vinden dan ga ik onder een wat kortere titel verder met het “Netwerk Regionale Hulpdiensten”.

    Een aantal mensen vindt het een leuk idee als we elkaar kunnen helpen.
    De hulp is dan met name gericht op de nieuwkomers.
    Het gaat niet alleen om de taal maar ook om de aanpak. (C’est le ton qui fait la musique)
    Een klein groepje wil zich daar wel voor inspannen.

    De vraag is nu of je gewoon moet beginnen met dat kleine groepje en dan hopen op een sneeuwbaleffect, of dat je het idee moet afblazen omdat een soort van drempel niet wordt gehaald.

    Het leuke van dit plannetje is dat het in feite niet kan mislukken als we gewoon beginnen. De investeringen zijn nul, er zijn geen financiële doelstellingen, geen marktaandelen te behalen, alleen maar goodwill voor de ons zo dierbare site. Als het niet lukt, dan bloedt het vanzelf dood.
    Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat we heel veel mensen gelukkig kunnen maken.

    Waar staan we nu?
    Een stuk of 8 personen zijn òf positief òf hebben zich reeds aangemeld.
    Het gaat dus nu alleen even over de personen want ik kan nog geen complete lijst maken voor wat betreft de departementen en/of regio’s.

    1. Christian von Klösterlein (Le Bricoleur)
    2. Paul Subelac (Paul GJ)
    3. Steven (Taciturne) Verbeek, Loiret
    4. Jan Joost de Vries(De Mereltjes) Drome 26
    5. Theodora ( Bosbess) Besse, Gard
    6. Willem France?
    7. Han Kok (Coq-au-Vin), Vaucluse 84 en Drome 26
    8. Peter Dek (Cabagnous), Tarn et Garonne 82 en de rest van Midi Pyrenées

    Aangezien ik de discussie graag plenair wil houden vraag ik aan Wim Bavelaar of we een basis hebben, en wat ik verder zou moeten uitwerken.

    Met vriendelijke groeten/Peter.

    #190044
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik maak een voorbehoud w.b. mijn deelname. Anders dan de meerderheid van de permanente Frankrijkwoners werk ik (meer dan) fulltime en dat nog wel even.
    Ik zal dus niet mee kunnen gaan naar instanties of anderszins substantieel tijd investeren.
    Natuurlijk kan ik bewoners van de Loiret e.o. de weg wijzen in praktische zaken. En vanwege mijn (arbeids) medische achtergrond antwoorden op vragen op dat gebied. Maar de tijd is beperkt.

    Steven

    #190045
     Noë
    Sleutelbeheerder

    We zullen doorgaan!

    #190046
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Peter,
    Gewoon beginnen!
    Het lijkt mij, dat een eenvoudig bericht op de homepage zou kunnen verwijzen naar dit initiatief.

    Personen die hulp wensen, kunnen dit aan de hulpbiedende zélf vragen.
    De hulpvrager kan dit doen via een persoonlijk bericht aan de hulpbiedende.

    Het zou nuttig kunnen zijn om achter je gebruikersnaam het départementnummer te zetten. Voor mijn gebruikersnaam is dat PaulGJ (19).

    Met vriendelijke groet
    Paul

    #190047
     bosbess
    Deelnemer

    Goeiemorgen Peter, zo ken ik je weer! Ook ik ben van mening dat gewoon beginnen de beste optie is. Niet geschoten is altijd mis. En je hebt een enthousiast team starters. Wat Steven’s opmerking betreft: iedereen heeft zijn eigen beperkingen, maar zoals ik al eerder schreef trekt een ieder ook zijn eigen grenzen.

    Het idee van Paul lijkt me prima: mijn departement is de Gard (30).

    Hoewel het niet echt belangrijk is, blijf ik “Hulpclub” toch wat onbeholpen vinden. Het klinkt goedbedoeld maar amateuristisch, niet echt aantrekkelijk voor mensen die advies nodig hebben en ook niet voor nieuwe leden. We moeten ook aan de PR denken. Eerder heb ik al Raad en Daad voorgesteld, maar uiteraard is ieder beter voorstel welkom. Tenzij ik de enige ben die me wat ongemakkelijk voel bij het woord Hulpclub. Dan leg ik me er natuurlijk gewoon bij neer.

    Ben benieuwd naar de volgende stap. En aan alle lezers: meld je aan, we kunnen iedereen gebruiken voor dit goede initiatief!

    #190048
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja, Raad en Daad is inderdaad veel beter. ik heb er geen enkele moeite mee om de naam te veranderen als we met het plan online gaan.

    groet/peter.

    #190049
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja,
    Bosbess en Peter: Raad en Daad!

    #190050
     Noë
    Sleutelbeheerder

    OPROEP

    Beste Forumleden,

    Allereerst wil ik de 7 andere vrijwilligers vragen om hun aanmelding compleet te maken.
    Dus graag de eigen naam, de naam van je departement met nummer en eventueel de streek
    Voor mijzelf krijg je dan:
    Peter Dek, “Cabagnous”, peterdek@orange.fr, Tarn et Garonne 82, Midi Pyrenées.
    Ik verzoek dus ieder dit op te geven.

    Verder roep ik andere vrijwilligers op om mee te doen.Ik wil hierbij aantekenen dat een ieder voor zichzelf bepaalt hoeveel tijd zij of hij erin wil steken.

    Groeten/Peter.

    #190051
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik denk dat iedereen wel zo’n beetje weet dat ik Steven Verbeek heet en in de Loiret (45) région Centre woon. Dat staat ook in mijn profiel.

    Bereikbaar onder taciturne@aliceadsl.fr. Dat stond, meen ik, in de vorige versie wel in het profiel, niet in de huidige.

    Steven

    #190052
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Raad en Daad is goed gevonden.
    Mijn gegevens zijn:
    Paul GJ Subelack 19700 Saint Salvadour Corrèze. email

    Met vriendelijke groet,
    Paul

    #190053
     bosbess
    Deelnemer

    Dag Peter, mijn gegevens:

    Theodora Besse, “bosbess”, email: bosbess@free.fr,
    adres: L’Affenadou, 30530 Portes, Gard, Languedoc-Roussillon.

    #190054
     Noë
    Sleutelbeheerder

    William Emsbroek (bij de verhuizing hebben we de namen aangepast want de dorpsbewoners konden de naam van mijn vrouw Margriet met geen mogelijkheid uitspreken)
    Lafargue
    46330 Orniac
    Tel. 0565-238699
    Mail: emsbroek@alsatis.net

    Regio: Lot

    #190055
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Kleine aanvulling
    De Lot is 46.

    Willem in het mooie gehucht Orniac.

    #190056
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dag Peter,

    Hierbij mijn gegevens:
    Jan Joost de Vries, “de Mereltjes”
    Les Merlets, 26340 St. Sauveur-en-Diois, dit is in het Noorden van het dept. Drôme vlakbij de rivier de Drôme in de Pré-Alpes
    T (NL) 0545-481701
    E j.j.devries@dvim.nl, op dit adres ben ik zowel in F als in NL te bereiken.

    #190057
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Christian von Klösterlein
    forumnamen:
    christian-le-bricoleur, le bricoleur, chris-le-bricoleur
    email: vonkl004@gmail.com
    website: klussen-in-frankrijk
    Woonachtig op het drie-departementen-punt 21-52-70 (Côte-d’Or, Haute Marne, Haute Saône)

    #190058
     bosbess
    Deelnemer

    Nu beginnen onderwerpen door elkaar te lopen. Onder Netwerk Regionale Hulpdiensten heeft zich Wilm aangemeld en misschien ook Tommie, maar dat is niet helemaal duidelijk. Ik stel voor dat we het bij het onderwerp “Hulpclub” houden. Overzichtelijker, zowel voor Peter als voor ons.

    #190059
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Gelijk heb je, Bosbess.
    Maar deze oproep zou je ook in die andere draad moeten plaatsen!

    #190060
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hoe de hulpclub ook gaat heten, als ik iemand zou kunnen helpen wil ik ook wel op die lijst. Sinds 1999 een huis in de Alpes de Haute Provence (04). Net als Steven werk ook ik een volledige baan, dus er zit een limiet aan de tijd.
    In eerste instantie bereikbaar via email: rimke@4tune.net

    #190061
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zoals eerder gemeld:
    Han Kok (Coq-au-vin), permanent wonend in Sablet in de Vaucluse (84) in de streek: Pays des Dentelles de Montmirail. e-mail: han.kok@orange.fr
    Ik ben beschikbaar voor de Vaucluse (84) en het zuidelijke deel van de Drôme (26).

    #190062
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Indien nodig stel ik graag tijd ter beschikking voor nieuwkomers: Paul Lanfermeijer, 89630 Chastellux sur Cure. paul.lanfermeijer@orange.fr ( op dit forum Paulsax)
    Ik zit op de grens van de Yonne (89) en de Niévre (58) in de Morvan.

    #190063
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Kijk, dat schiet mooi op zo!!

    #190064
     bosbess
    Deelnemer

    Inderdaad, volgens mij zitten we nu al in de dubbele cijfers.

    #190065
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Forumleden,

    Ik heb het voorstel gedaan om dit onderwerp te vervolgen onder RAAD EN DAAD,

    Willen jullie daar verder reageren? Dank/Peter.

    #190066
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Raad en Daad Hier dus.

    janv

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?