Hulp gevraagd!!

Dit onderwerp bevat 26 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 6 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #193026
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Graag willen we je hulp inroepen bij onze zoektocht. Wellicht dat je iemand kent die iets te koop heeft staan, of dat je een familielid of vriend in Frankrijk hebt wonen die net toevallig weet dat er een afgelegen huis te koop staat. We staan natuurlijk ook open voor suggesties waar we misschien nog niet aan hebben gedacht.

    Wat zoeken we precies? Zie: http://www.bossa.nl/weblog/entry/hulp-gevraagd.html
    v1me8-Help.jpg

    #193039
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Tessa
    Je vraag is wel erg algemeen. Overal in Frankrijk staan afgelegen huizen en om nu bijvoorbeeld 100.000 huizen bij je te melden lost ook niets. Als je kunt aangeven waar je wat zoekt (bijvoorbeeld in een straal van 30 km. rond Brive, zomaar een voorbeeld) dan heb je veel meer kans op reacties. Veel succes, William

    #193040
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Van een advertentie op nederlanders.fr : http://www.lesblaches.nl/nl/home.htm
    nog 99.999
    wimb

    #193041
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste William,
    Dank voor je reactie!
    Misschien wel erg algemeen, maar we krijgen al zo vaak te horen dat wat we zoeken moeilijk genoeg is dat we ons zoekgebied (Auvergne, Limousin en Midi-Pyrenées) ruim willen houden. Het blijkt dat minimaal 500 meter tot de dichtstbijzijnde buurman – ook in Frankrijk – al moeilijk genoeg is…
    Groeten, Tessa

    #193042
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Helder Tessa, wij wonen in een natuurpark (de Lot) en hebben veel Franse vrienden. In deze regio is het nog erg rustig. Bijvoorbeeld in ons dorp bezitten de bewoners gemiddeld 15 hectare per persoon. Wij hebben maar een kleine 3 hectare. Verwacht niets maar ik zal hen eens vragen want er zijn veel meer huizen te koop dan de makelaars weten. Alleen al in de omgeving van ons dorp kennen wij er 5. Punt is wel altijd dat je eerst geïntroduceerd moet worden door iemand want de mensen die wij kennen met deze huizen willen het alleen verkopen als ze je de woning waard vinden. Horen wij iets dan krijg je een mailtje. Veel succes, William

    #193043
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Tessa,
    als ik de criteria van jullie weblog hanteer dan lijkt dit misschien iets voor jullie. Kwamen wij tegen toen wij kennissen hielpen een trainingsoord te vinden. Zij haakten af omdat zij het terrein te groot vonden (!).
    Er zijn weliswaar nog geen 4 of 5 gastenkamers of appartementen, maar de bijgebouwen lenen zich zeker ervoor.

    Overigens:
    1) welkom op dit forum
    2) ik heb van de geïnspireerde foto’s op jullie website genoten.

    #193044
     Noë
    Sleutelbeheerder

    William, alvast hartelijk dank voor je moeite! En het lijkt ons sowieso logisch dat je kennis maakt met de eigenaren. Bij Fransen ligt dit allemaal wat gevoeliger, hebben we gemerkt. Ze willen inderdaad graag weten wie het koopt. We horen het graag of er toevallig iets geschikts voor ons te koop staat. Tessa

    #193045
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Christian: dank voor de tip! Helaas gaat dit – met de nodige verbouwingen voor voldoende gastenkamers – boven ons budget uitkomen. Voor ons kan het terrein niet snel groot genoeg zijn… 🙂
    En natuurlijk hartelijk dank voor het compliment!

    #193031
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Tessa,

    Ik kwam deze toevallig tegen. Wellicht kan je er wat mee.
    http://www.bimecon.nl/1024/AANBOD/Haute-Vienne/87-P3915.htm
    vr gr

    #193032
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @kleine |Boom:
    Veelbelovend project, maar ik vraag me af of Tessa snapt hoeveel werk het is om zo’n project te realiseren. En of ze voldoende tecbhnische kennis in huis heeft.

    #193048
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @HansPiet (en Tessa)
    Iemand die een verbouwing voor de boeg heeft kan steeds op dit forum en de stukken op de website terugvallen. Ik meen voor een aantal forumsleden te kunnen spreken als ik zeg, dat men gerust vragen mag stellen, iedereen die de nodige kennis en ervaring heeft zal dan zeker helpen. En iedere verbouwing bevat toch een soort leercurve. Men begint met de simpele dingen en gebruikt de daarbij opgedane ervaring voor meer geavanceerde taken. Zo langzamerhand denk ik dat het goed is de ervaring, die ik een leven lang opgebouwd heb, aan de jongere generatie door te geven. Een soort geheugendump!

    #193046
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Christian
    In de Morvan hebben vrienden van mij een dergelijk project gerealiseerd voor geklede wandelaars. Grote groepen van mensen hebben in de beginfase gekampeerd daar om alles op orde te krijgen.
    Als ik wel eens ion het jaar ‘Ik vertrek’ zie, dan verbaas ik mij hoe luchthartig mensen eraan beginnen en hoe weinig kritisch ze zijn met het te behalen resultaat. Tessa, heeft kennelijk niet al te veel geld voor het project, dus zullen ze wel veel zelf moeten doen. Dat vraagt veel. Hebben ze de tijd, om d.m.v. error and trial alles uit te zoeken. Bij de meeste mensen op deze site was er geen tijdsdruk aanwezig, omdat het alleen een woonhuis betrof en een (grote)tuin, maar wat zij zoeken is andere koek. Maar goed, het is fantastisch, dat jij en anderen zich beschikbaar stellen voor raad en daad.

    #193047
     Noë
    Sleutelbeheerder

    HansPiet,
    laten wij dit soort beslissingen over aan Tessa.
    Ik ken ook mensen die in het begin in een camper gelogeerd hebben en van daaruit hun aanwezen opgeknapt hebben.

    #193052
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Christian:
    Heeft iemand hier gesuggereerd, dat Tessa die besluiten niet zelf zou mogen nemen?
    Zo niet, dan is het maar een rare (misplaatste/dubieuze) opmerking van jou

    #193029
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste HansPiet, in het algemeen is het aardiger om niet ‘over’, maar ‘met’ mensen te spreken of te posten op het forum. Daar kwam die opmerking van Christian waarschijnlijk vandaan.
    Vriendelijke groet, Marietta

    #193030
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Eens met Marietta. Bedankt.

    #193049
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik vind dit volledig onzinnige reacties. Als we op deze site naar de commentaren kijken, dan sta ik soms versteld van de botheid van mensen.
    Ik vind het vaak minder bot om niet direct mensen aan te spreken, maar om punten ter overdenking te noemen en juist niet om andere mensen aan te zetten zich te verdedigen. Tessa hoeft helemaal niet op mijn opmerking te reageren, maar ze kan het voor kennisgeving aannemen. Ik wilde Tessa helemaal niet sturen of haar een spiegel voorhouden, alleen maar een mogelijkheid bieden te reageren als zij daar behoefte voelde.Als ik mij daartoe geroepen voelde, ben ik mans genoeg om Tessa direct aan te spreken. Voor mij zijn dat twee verschillende methodes.
    Maar mensen verschillen, dus laten we erover ophouden.

    #193050
     bosbess
    Deelnemer

    Deze website en dit forum zijn nog steeds van Wim Bavelaar. Iemand die zijn levenswerk voorlopig wil voortzetten, zoals Marietta heeft aangekondigd, verdient alle lof en waardering. Maar die voortzetting dient wel te gebeuren met respect voor en in de geest van Wim, waarvan wij hopelijk tijdelijk afscheid hebben moeten nemen en die wij als forumleden nog dagelijks missen.

    Wat de website betreft kwijt Marietta zich uitstekend van haar moeilijke taak. Iemand die niet op de hoogte is merkt niet dat er in de redactie iets is veranderd. De informatie is geheel in de stijl van Wim, interessant en up-to-date. Maar de wijze waarop Marietta nu twee keer heeft gemeend zich in een discussie te moeten mengen druist geheel in tegen Wim’s rotsvaste overtuiging dat de vrijheid van meningsuiting het hoogste goed is en dat iedereen in zijn forum alles kan zeggen wat en hoe hij wil. Hoe bot en onfatsoenlijk sommige reacties ook waren, Wim greep nooit in. Dat liet hij over aan de zelfreinigende werking van het forum. Ieder vogeltje zong zoals het was gebekt en al stonden je tenen soms krom in je schoenen, het mocht allemaal. Wim greep alleen in als een discussie dreigde te verzanden in een eindeloos welles-nietes zonder nieuwe argumenten. Dan probeerde hij er een punt achter te zetten, wat hem niet altijd lukte. Dit alles leverde 13 jaar lang een algemene sfeer op van onderling respect, ondanks de soms grote meningsverschillen en het enorme verschil tussen de forumleden onderling, waarvan de meesten elkaar niet kennen. Veel onderlinge contacten en vriendschappen zijn er uit voortgekomen.

    Ik wil Marietta dringend verzoeken om in deze geest verder te gaan. Wij zijn volwassen mensen en niet een kleuterklas die fatsoen en goede manieren moeten worden bijgebracht. Ook ik vond dat HansPiet hierboven vervelend lag te zeuren. Als Christian het nodig had gevonden, had hij er zelf wel op gereageerd. Daar heeft niemand in ons forum een plaatsvervangende webmaster voor nodig.

    #193051
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Onzin @Bosbess. Marietta doet ook in dit geval precies wat Wim ook altijd deed. Ingrijpen als er teksten verschenen, die niet in de geest van dit forum waren.

    En we hopen allen, dat hij dat weer heel gauw mag doen.

    Jouw reactie geldt hooguit voor de Entre Bavard rubriek, die hij precies daarvoor in het leven heeft geroepen om het bavard gehalte elders te vermijden.

    #193027
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bovendien was de laatste reactie van Marietta geen correctie, maar een duiding die mij ook uit het hart was gegrepen.
    Ik vind de oproep van Bosbess overbodig en bovendien een onjuiste voorstelling van zaken geven. Wim greep wel degelijk in als de teksten door hem als onfatsoenlijk of onheus werden gekwalificeerd. Ik zie graag dat dit wordt voortgezet.
    Frans

    #193028
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik kan me prima vinden in de manier waarop Mariëtta invulling geeft aan het werk van Wim. Dat ze af en toe een opmerking maakt, daar heb ik geen enkele moeite mee, ik zie niet in waarom ze dat niet zou mogen doen.
    Waar het principe “vrijheid van meningsuiting” geldt, geldt dit m.i. ook voor de webmaster. Het wordt pas anders als Mariëtta echt zou censureren, maar daar is geen sprake van.
    En overigens … ook Wim mengde zich af en toe in de discussie.

    Wilm

    #193033
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wilde Bosbess hier de moderator modereren?
    In haar huidige reactie in deze draad slaat zij een heel andere toon aan. Gelukkig maar.

    #193034
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Oh Bosbess, alsjeblieft.. doe weer de oude foto. Nu moet ik steeds aan Eucalypta denken!

    #193035
     bosbess
    Deelnemer

    Christian, het gaat om twee héél verschillende zaken. Dat ik iemand waardeer wil niet zeggen dat ik geen kritiek mag leveren op iets wat die persoon doet en dat mij niet aanstaat. Integendeel zelfs, op mensen die ik niet waardeer zal ik geen kritiek leveren, want ze laten me koud. Al zal ik wel altijd opkomen voor mensen die onterecht onheus worden bejegend.

    Bovendien waren we toen ik het bovenstaande schreef nog niet op de hoogte van het feit dat onze “voorlopige” webmaster (zoals Marietta het zelf had genoemd) per 1 januari definitief eigenaar van de website was geworden. Als ik dat wel had geweten had ik dezelfde kritiek geleverd, maar in een andere vorm. Ik waardeer HansPiet, met wie ik het vaak oneens ben, als gespreks- en discussiepartner. En we zeuren allemaal wel eens. Dat moet kunnen.

    Rata, hoe ouder ik word hoe meer ik op Eucalypta ga lijken. Ik vond haar altijd het zout in de pap met die schitterende stem, die ik heel goed kan imiteren! Ik ken trouwens iemand (een Française van NL afkomst) die zo heet. Gelukkig noemt iedereen haar Clyp. Ik denk bij jouw beeltenis toch ook niet aan een rat?

    Ik zal het niet snel zeggen, maar misschien kunnen we dit onderwerp nu beter afsluiten of naar een andere rubriek verplaatsen.

    #193037
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wat een reacties! We waren weer een weekje naar Frankrijk, dus kan nu pas weer reageren.

    @au petit l’arbre: ik geloof dat dit pand het meest naar voren is gekomen n.a.v. onze oproep. Zeker een hele mooie plek, maar nog een flinke klus om hier voldoende ruimte te creëren voor enkele verhuurbare kamers en gîtes. We komen hiermee meteen bij de volgende reactie.

    @Boze Wolf: we zijn ons zeker bewust van hoeveel werk dit is. We zijn redelijk handig maar voor het verbouwen van een schuur hebben we echt deskundige hulp nodig.

    #193038
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Boze Wolf (deel 2)
    Wie zegt dat we te weinig geld hebben voor zo’n project? We houden juist met onze plannen rekening met een grote verbouwing, die we deel zullen moeten uitbesteden. En daarnaast houden we rekening om voldoende geld te hebben om zeker een jaar zonder inkomsten goed rond te kunnen komen. Wat dat betreft hebben we geen grote haast, en zijn we zeker van plan zoveel mogelijk zelf te doen. En alle hulp en advies hierbij is natuurlijk van harte welkom. 🙂

    #193036
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De discussie heeft inmiddels een andere wending genomen, zie ik.

    @Christian von Klösterlein: we staan altijd open voor tips. Zodra we een pand hebben gekocht zullen we vast wel eens (of vaker..) om advies vragen.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?