Herbouw verplichting

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 2 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #214012
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Weet iemand of er in Frankrijk een herbouw verplichting bestaat of kan dit per gemeente/regio verschillen? Wij hebben de mogelijkheid om het terrein van de buren, met daarop hun totaal afgebrande huis, te kopen. Huis is 10 jaar terug gebouwd en door de buurman na ruzie 3 jaar terug in de brand gestoken. Idee voor ons is om ruimte bij te kopen en het terrein als tuin te gebruiken, restanten weg te slopen en betonplaat te laten liggen om mogelijk in de toekomst een schuur te bouwen.

    Eric Gerth

    #214013
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Enkele jaren geleden kon ik ook een aantal percelen kopen van een buurman, met op een daarvan een ,vijftig jaar geleden, afgebrand huis. Bij de gemeente hebben ze me toen verteld dat in het natuurgebied waar het huis staat herbouw gewoon verboden is. Conclusie – vraag het bij de mairie.
    Een beetje inlezen via Google is ook nuttig, bv met “obligation de reconstruction maison apres sinistre“.
    Bij een notaris kun je eventueel nog informeren of een “sloopvergunning” in de ontbindende voorwaarden kan.

    wimb

    #214014
     bosbess
    Deelnemer

    Ongetwijfeld geldt ook in jullie gemeente een bestemmingsplan (PLU = Plan Local d’Urbanisme). Of je zomaar een tuin mag maken van de grond van je buurman en of je er een schuur mag neerzetten, zal er van afhangen of de grond een woonbestemming heeft.

    Ik zou jullie plannen voorleggen aan een bevoegde persoon in het gemeentehuis, bijvoorbeeld aan de burgemeester. Als hij het zelf niet weet, heeft hij zijn ambtenaren om het uit te zoeken. Dit soort zaken kun je het beste ter plaatse overleggen met de burgemeester.

    #214601
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Vrienden van ons hadden een enorm stuk grond met een ruïne huis. Ze kampeerden er alleen de eerste jaren totdat er een washok en toilet werd gemaakt . De burgemeester kwam langs om te melden dat er nu herbouwd moest worden, wat dan ook maar gedaan werd.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?