heeft coax netwerk zin bij satelliet?

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 6 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #186726
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Geheel volgens de huidige norm leg ik in huis nieuwe elektra aan en dus ook een coax netwerk en een communicatie netwerk.

    Overal in elke kamer zit dus een coax aansluiting en een aansluiting RJ45 netwerk. Omdat het moet, gebruiken doe ik het niet. (ik heb mobiel telefoon en ook draadloos internet via een modem/router).

    Maar nu heb ik om tv te kijken een schotel met duo kop en een Philips decoder met kaartje voor Canaldigitaal, en die decoder moet ik rechtstreeks aansluiten op de tv. Is er nu nog een mogelijkheid om met die decoder ook gebruik te maken van mijn grade 1 netwerk(en) ? Of is dat netwerk ook hier zinloos?

    Ik moet de coffret de communcation nog kopen.

    #186727
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als je een Philips decoder met harddisk hebt en dus wilt kunnen opnemen, heb je twee coax nodig. Wil je alleen kijken dan is één aansluiting genoeg en kun je die via je coax-netwerk laten lopen, denk ik.
    Het RJ-45 netwerk kan wel handig zijn als je bijvoorbeeld met een NAS werkt of een media-speler wilt aansluiten.
    In de Computer!Totaal van januari 2013 staat een goed artikel over het aanleggen van een thuisnetwerk, aan te raden.

    Steven

    #186728
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bedankt voor de poging. Ik begrijp dat elke tv een eigen decoder moet hebben, en dat die vanuit de duo kop op de satelliet moet worden aangestuurd. Dus zowel het nieuwe coax TV netwerk, het CAT5 internet netwerk als ook de coffret de communication zijn geheel nutteloos.

    Investeren in kwaliteit heeft dus geen zin, gewoon voldoen aan de minimale eisen is voldoende voor mijn situatie. Ze moeten eerst de infrastructuur maar verbeteren. Meer dan telefoon via een roestig draadje wordt niet aangeboden in mijn dorp.

    #186729
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Je kunt de TNT erop zetten. Heb je in elk geval de Franse kanalen in elke kamer. Zo heb ik het bij mij gedaan, wel met een versterkte “répartiteur” die signaalverlies voorkomt bij splitsing.

    Steven

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?