Dit onderwerp bevat 4 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 11 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187657
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik ben ingegaan op een aanbod van CanalDigitaal om mijn verouderde ontvanger te vervangen voor een nieuw exemplaar (HD, hdmi). Daarbij heb ik ook een duo lnb ontvangen. Installatie van de nieuwe kop moet even wachten op hulp, i.v.m. mijn hoogtevrees.
    Mijn vraag is: kan ik nu (voorlopig) de nieuwe ontvanger aansluiten op de schotel en het sd-aanbod bekijken? Moet ik dan sd of hd kanalen importeren?Of gebeurt er automatisch iets waar ik last van kan krijgen?
    De reden voor deze voorlopige oplossing is dat ik zo snel mogelijk mijn krakende scarts wil vervangen door hdmi. (Canaldigitaal-box is doorgelust met TNTSAT-box.)

    #187658
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mits je ook in bezit bent van een oranje smartcard is dit geen probleem. Kies bij het inlezen voor de SD lijst zodat de SD zenders vooraan in de zaplijst staan. Je krijgt uiteraard geen ontvangst op alle zenders van Astra23.

    De duo lnb past alleen op een Triax of Inverto schotel, bij de andere merken schotels past de hals van de LNB meestal niet in de houder.

    Wellicht moet je daarom ook de schotel vervangen, overweeg dan een lagere positie waar je gemakkelijk bij kunt voor service.

    #187659
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank je jako.
    Ik heb een oranje kaart. Ik ga het, volgens jouw advies, doen.
    Over de makelij van de schotel tast ik in het duister, maar het ding is aan het roesten, zodat vervanging voor de hand ligt.
    Als ik dat doe: is het dan verstandig om 2x coax te trekken, i.p.v één, die ik nu vanaf de Thomson TNTSAT box doorlus op de box van Canaldigitaal?

    #187660
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het is zeker verstandig om meer kabels te trekken. Wellicht wil je in de toekomst een ontvanger met opnamemogelijkheid o.i.d. Daarnaast werkt doorlussen tegenwoordig slecht omdat satellietontvangers in standby op zoek gaan naar updates voor zenderlijsten en firmware in plaats van direct echt op standby te gaan zodat het doorgeluste toestel niet de controle over de LNB krijgt.

    CanalSat heeft aan hun abonnees bekendgemaakt dat alle zenders vanaf 1 juli 2015 alleen nog in mpeg4 te zien zullen zijn. Ik neem niet aan dat ze alleen voor TNTSAT wel mpeg2 zenders in de lucht houden, maar daarover is officieel nog niets bekendgemaakt, dus ook voor ontvangst van TNTSAT heb je waarschijnlijk binnenkort een HD ontvanger nodig.

    #187661
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nogmaals dank jako!
    Voor TNTSAT heb ik al een HD box. Ik zal je advies opvolgen en een tweede kabel trekken als de schotel wordt vervangen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?