Goede voornemens

Tags: 

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 6 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #208590

    Goede voornemens lijden nog wel eens schipbreuk. Het idee is er, maar hoe zet je concrete stappen. Hoewel SystèmeD niet pretendeert op een stoel te gaan zitten die afkomstig is uit de Berggasse 19 te Wenen, zit er tussen hun 277 praktische tips misschien toch iets dat zonder psychoanalyse barrières helpt overwinnen.

    #208596
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mijn laatste goede voornemen was twee jaar geleden, een abonnement op SystèmeD. De papieren versie dus. Toch wel aardig om te lezen. Is het niet voor de techniek dan is het wel voor het Frans.
    Zo af en toe erger ik me wel een beetje ; ze hebben het nog heel vaak over 220 volt terwijl het al zo’n veertig jaar 230 volt is.
    In het januari nummer dat vandaag in de brievenbus lag stond een stukje over tegelen zonder lijm. Het gaat met “Support adhésif mural Cristalgrip” Dat is wel interessant.

    De site van instructables is ook wel interessant.

    wimb

    #208603

    Wimb, inderdaad wat slordig voor een bouwvakblad om maar over 220 volt te blijven praten. Dubbel zo slordig is het wanneer een blad genaamd “Electronique” op de cover van de herfsteditie 2017 spreekt over een Compteur d’énergie 220 V. Of calculeren ze het spanningsverlies over een verouderend ENEDIS stroomnet er meteen bij in? Een toch zeker twintig jaar jongere buurman van ons heeft het nog vaak over anciens francs om een beetje grip te krijgen op prijzen van het een of ander. Dus helemaal verbazen doet het me niet.

    #208648
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Net nog een aantal timmermanstrucs op SystèmeD ontdekt.
    SystD heeft blijkbaar nieuwe IT-mensen in dienst genomen die het archief beter toegankelijk maken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?