Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 11 maanden geleden door .
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 11 maanden geleden door Anoniem.
Goedendag,
Ik gebruik mijn Nederlandse SIM-kaart in mijn dual-SIM mobiele telefoon om in Nederland mee te bellen en SMSsen (wanneer ik daar ben), maar ook om (gratis) SMSjes uit Nederland te kunnen ontvangen (bijv. de TAN-codes van ING).
Nu wil ik van mijn (dure) KPN abonnement af en zoek een (goedkoper) SIM-only contract bij één van de andere andere aanbieders.
Heeft iemand goede/slechte ervaringen met ontvangst/bereik in Frankrijk van andere Nederlandse providers (via hun Franse collega’s)? Ik lees namelijk berichten van sommigen met een contract bij een ‘goedkope’ provider dat ze in het buitenland geen of slecht bereik hebben.
Bij voorbaat vriendelijk dank voor jullie reacties!
groet, Peter
Strawbale,
Ik heb een perfect sim-only bij Telfort, iets van 150 minuten 4 euro per maand en als je veel belt ben je in het ergste geval 8 of 9 euro kwijt, en ik bel dan alleen hier in frankrijk.
Ze zijn van de zomer zelfs goedkoper geworden met de buitenland tarieven.
Ach ja bereik hier over het algemeen goed maar in sommige delen waar veel hoogte verschil is het wat minder.
Albert 87
Albert,
Merci voor je snelle reactie. Ik had ook mijn oog al op zo’n Telfort Sim-only bundel laten vallen: 7€50 voor 300 min + 100 SMS (die minuten maak ik soms wel op in een NL-bezoek, hier in FR nooit/niet).
Trouwens net eens geprobeerd mijn netwerk handmatig in te stellen en heb nu met F-contact (voor zônes blanches) continu 5 bars (ook daar waar ik in sommige delen van ons huis vaak geen/slecht bereik heb) – de moeite van het uitproberen waard!
Ik ben zeer tevreden over togglemobile.nl. Als je een eigen nl mobielnummer hebt kun je dat houden, prepaid, een paar centen per minuut, gratis roaming in europa, en ook de mogelijkheid om er een frans mobielnummer bij te nemen (1 maand gratis, daarna 5€ per jaar) Tot 9 verschillende europese nummers op één simkaart !
Joost,
Bedankt! Dat ga ik eens goed bekijken.
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.