Gemeenteraadsverkiezingen 2014

Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 10 maanden geleden door Noë.

• Auteur
     Noë
    Sleutelbeheerder

Als ik het goed begrepen heb in berichten op deze site (leven-> overheidsinstellingen-> gemeente) zijn er in 2014 Gemeenteraadsverkiezingen.
    Het is mij niet geheel duidelijk of mijn vrouw en ik dan als eigenaar van een maison secundaire ook kunnen gaan stemmen? Zo ja, moet ik mij dan inschrijven hiervoor in de Mairie en per wanneer kan dat dan?
    Jean

Noë
    Sleutelbeheerder

Je moet voor 31 december 2013 de aanvraag doen voor inschrijving op de kiezerslijst (voor européanen is dat een zg “liste complémentaire”. Aangetoond moet worden dat je langer dan 6 maanden per jaar je residentie hebt in Frankrijk. Alles over de formaliteiten: http://www.interieur.gouv.fr/Elections/Comment-voter/L-inscription-sur-les-listes-complementaires-des-ressortissants-de-l-Union-europeenne

Noë
    Sleutelbeheerder

Vele tweede huizenbezitters, die dus niet resident zijn, mogen ook stemmen:
    “Les personnes qui peuvent justifier d’une inscription pour la cinquième année consécutive au rôle des contributions directes locales : taxes foncières, taxe d’habitation, taxe professionnelle.”
    Dus op naar de mairie om je in te schrijven!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?