Geld storten op bankrekening

Dit onderwerp bevat 20 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 3 maanden geleden door bosbess.

  • Auteur
    Berichten
  • #196143
     bosbess
    Deelnemer

    Een NL kennis van mij moet aan een Fransman een bedrag betalen. Dat moet uiterlijk maandag op diens rekening bij de Crédit Agricole staan. De Fransman beweert dat dat niet meer gaat lukken, omdat je bij de CA alleen geld op een rekening kunt storten door er een klaarliggend formulier in te vullen, dat samen met het bedrag of een cheque in een envelop te doen en die in een klaarstaande bus te deponeren. De inhoud van de bus wordt pas ’s avonds of de volgende dag in behandeling genomen.

    De betaler en ikzelf zijn bij een andere bank. Mijn vraag: is het waar wat de Fransman beweert of kan je bij de CA ook gewoon aan het loket geld op iemands rekening storten? Als het verhaal wél klopt, is er dan een andere mogelijkheid? Bv een internet-overboeking in het weekend?

    #196144
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In het weekend gebeurt er niks. Maandag een spoedboeking tegen extra kosten.

    Maar als ik op maandagochtend vroeg een internetboeking doe vanuit Nederland, dan staat het maandagmiddag al op m’n Franse rekening… Echter, geen garantie.

    #196145
     bosbess
    Deelnemer

    Dankjewel, Jako. Als mijn kennis dus in het weekend een spoedboeking zou doen via internet vanaf zijn NL bank (ING), dan zou het er zeker op maandag op moeten staan. Want dat wordt volgens mij in de nacht van zondag op maandag behandeld. De “spoedboeking tegen extra kosten” waar je het over hebt, is dat vanaf een NL bank? Of bedoel je dat mijn kennis via het loket van zijn franse bank een spoedboeking kan doen? Vanaf mijn eigen franse bank bv kan ikzelf namelijk via internet wel gewone maar geen spoedboekingen doen.

    #196146
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Volgens mij geven alleen binnenlandse spoedboekingen de garantie dat het geld nog dezelfde dag bij de ontvanger staat. Maar alleen de bank kan uitsluitsel geven. CA blijft een apart geval omdat elke vestiging een aparte bank is (net als de Rabo in NL) met eigen directeur en eigen regeltjes.

    #196147
     bosbess
    Deelnemer

    Dat is duidelijk. Nogmaals bedankt.

    #196148
     Anoniem
    Inactief

    Internationale betalingen duren over het algemeen drie dagen, ook al doe je ze per internet.

    #196149
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Sinds vorig jaar merk ik (en velen met mij) dat bij overboeken van NL naar Fr ‘s-morgens het bedrag nog dezelfde dag op mijn Franse rekening staat en bij ‘s-middags overboeken de volgende dag. Langer nooit, tenzij er een weekend of feestdag (naar banknormen…) tussen zit.

    Of elke Franse bank ook genegen is om geen extra rentedagen te pakken te brengen is natuurlijk de vraag. Een SEPA overboeking naar Frankrijk is formeel ook geen internationale boeking meer, maar ‘gewoon’ EU.

    #196150
     Anoniem
    Inactief

    Jako, ik heb deze “slechte” ervaringen met CA, en dan vanuit en naar Duitsland.
    Ik heb ooit ook al eens eerder geschreven dat bij CA internationaal internetbankieren volstrekt onmogelijk is, maar dat lag volgens de andere forumleden hier per regio verschillend.
    We zijn nu meer dan een jaar verder en internetbankieren is nog steeds onmogelijk en nog steeds moet ik persoonlijk naar het kantoor en nog steeds krijg ik te horen of men in Duitsland ook de euro heeft.
    Laat voortaan internationale betalingen die aan een datum hangen niet te lang wachten, Frankrijk is Frankrijk nou eenmaal, onbetrouwbaar als wat.

    #196151
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik denk eerder dat dit uw specifieke bank betreft, die stelen dus 2 rentedagen van uw geld. Zoals gezegd is elke CA vestiging een eigen bank met een eigen directie die soms niet verder kijkt dan de lokale boeren. Er zijn zelfs verhalen over CA vestigingen die wissel- en administratiekosten in rekening brengen wanneer ‘ buitenlandse’ Euro’s op de rekening worden gestort. Anderen melden juist gratis internetbankieren bij hun CA kantoor, ook naar het buitenland.

    #196152
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Alhier in de Haute Vienne (CA Centre-Atlantique) is een SEPA overboeking uit NL binnen 24 uur zonder kosten geboekt op de Franse rekening. Prima en geheel zoals “Brussel” het altijd heeft gewild. Je moet natuurlijk wel een NL bank hebben die een echte SEPA boeking doet, anders kan die Franse bank er ook niks aan doen.

    #196153
     Anoniem
    Inactief

    Nou ik ben bij La Banque Postale en heb nooit enig probleem ondervonden. Als ik vandaag een overboeking doe via internet is hij morgen overgeschreven naar elk willekeurig land in Europa en natuurlijk gratis.

    #196154
     Noë
    Sleutelbeheerder

    ‘Via het loket..’ Veel banken zijn op maandag gesloten.

    #196155
     bosbess
    Deelnemer

    De afloop: dankzij Jako heeft mijn kennis in het weekend niets ondernomen. Vanmorgen vroeg is hij naar het betreffende filiaal van CA gegaan. Daar kon hij gewoon aan het loket het geld contant storten. Kennelijk dienen de klaarliggende enveloppen en de speciale bus om de klanten de soms lange wachtrijen te besparen. Alle meedenkers bedankt. En over lange wachtrijen gesproken, deze frans-antilliaanse oplossing verdient navolging (in onze contreien wel pantoffels meenemen):

    La queue antillaise
    13732608fr.jpg

    #196156
     Anoniem
    Inactief

    Foutje bosbess, dit is niet op de Antillen maar in Thailand.
    Iemand heeft de foto op facebook gezet met een link naar de caraiben maar dat is niet waar.

    #196157
     bosbess
    Deelnemer

    Bedankt, maar een kniesoor die daar op let. Ik moest er in ieder geval ontzettend om lachen, toen ik het als “La queue antillaise” kreeg toegestuurd.

    #196158
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mooi, een kantoor van CA wat op maandagochtend open is. Op de Antilles wellicht?

    #196159
     Anoniem
    Inactief

    Mensen zijn niet anders dan domme schapen; rennen klakkeloos achter elkaar aan.
    Ze zien een paar donkere mensen op een foto, en hun verbeelding gaat naar waar ze op dat moment aan denken en gelijk wordt het voor waar gepubliceerd.
    Ik heb A nog nooit op de Caraïben zoiets meegemaakt (de Fransen en alle andere bezetters van de Caraïben zeiken de mensen daar graag af) en B op de foto zie je niets wat op een Frans postkantoor lijkt en zelfs andere zaken die verre van Frans zijn.
    En ja, kom niet aan de Caraïben, want dan kom je aan mij, ben gek op die lui en hun cultuur 😉

    #196160
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Waar gaat dit over????????????????

    #196161
     Anoniem
    Inactief

    Nergens, ik zit vast in Brussel, geen trein ;-(
    Het is ijzig koud, sneeuw en wind, en ik ben jarig verdorie, iedereen zit op me te wachten K!

    #196162
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Oh jee Cees, toch van harte gefeliciteerd hoor. En vergeet je sloffen niet bij het loket.
    Sterkte.

    #196163
     bosbess
    Deelnemer

    Cees, van harte proficiat met je 50e verjaardag! En sterkte!

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?