Geestig : "Akelig vroeg"

Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 4 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #195496
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Geplukt van http://www.nrc.nl/ik/2015/05/29/akelig-vroeg/, in de rubriek “Ik” van vandaag :

    *** quote

    Akelig vroeg

    Ik woon in Frankrijk. In een ziekenhuis in Toulouse heb ik gisteren een heupprothese gekregen. Bij de opname, de middag voor de operatie, vertelde de mij ontvangende verpleegster dat ik de volgende ochtend al om 07.30 uur op de operatietafel zou liggen. Daartoe zou ik tussen 05.00 en 05.30 gewekt worden.

    Toen ik zei dat ik dat wel heel akelig vroeg vond, zei de verpleegster: „Wees blij. U bent de eerste morgen, dan is de chirurg nog fris.”

    Kees van Dongen

    ***unquote

    Peter.

    #195498
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Toch nog leuk en positief nieuws, ze weten er ook een lieve draai aan te geven, die verpleegsters.

    #195497
     Anoniem
    Inactief

    Tja, maar als je er over nadenkt … een heel kort verhaal met meerdere “lagen”, dat maakt het alleen maar knapper 😉

    1. De verpleegpersoon zegt daarmee ook, dat de patient niet de derde (vierde … vijfde …) wil zijn.
    2. Of: heeft die chirurg misschien nachtdienst gehad en een “verkeersongeluk” in mekaar geschroeft? Weet de verpleegster dat? Ben ik dan nog steeds zo blij?
    3. Positief: de schrijver heeft gisteren een prothese gekregen. Hij kan het navertellen!!

    Het is ook overal het zelfde: echte professionals zitten nooit om een opmerking (lees: “smoes”) verlegen 😉

    Groet

    Peter

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?