geef het een titel, ik weet het niet meer.

Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 3 maanden geleden door Anoniem.

  • Auteur
    Berichten
  • #194131
     Anoniem
    Inactief

    De robot van het zwembad stopte ermee, twee jaar oud (plus twee maanden dus net geen garantie meer)
    De winkel vertelde me dat dat normaal was, waarop ik me verbaasd afvroeg of hij wel normaal was, duizend euro voor twee jaar? Man, dan ben ik goedkoper uit als ik een mooie poolboy inhuur!
    Ik heb het ding dus zelf maar uit elkaar gehaald, alles doorgemeten, de printkaart is stuk.
    Bellen, printkaart kopen.
    Kan niet, was het antwoord, zijn niet te koop.
    Hij kon me wel een nieuwe motor leveren, 800 euro.
    dahaag
    Googelen, en ik vind een adres, Saintes.
    Kaart kost 180 euro.
    ’t Mot moar hé.
    Ik wil elektronisch betalen want ik wil die kaart gisteren in huis.
    Kan niet.
    Ok, paypal, whatever.
    Nee, cheque opsturen van een derde deel, dan bestellen we.
    Je gelooft het niet!
    Maar goed, nu een week later krijg ik een telefoontje, de kaart is binnen.
    Stuurt U hem op?
    Kan niet, U moet hem komen halen.
    In Saintes? da’s anderhalf uur rijden, drie uur heen en trug!
    Jammer voor U.
    Stuur hem op, post weet U wel, van die gele busjes.
    Nee!
    Ik stuur een cheque, gelijk.
    Nee, ophalen en hier afrekenen.
    Ik ga dus zo maar op weg, wil ik nog genieten van de fete de la musique vanavond, maar ‘t feesie is er af.

    Zouden fransen wel eens hebben gedacht hoe het toch komt dat er zoveel gekken rondlopen?

    #194134
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het wordt pas erg als die kaart vervangen niets oplost… 😀

    #194135
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik ben lang niet aanwezig geweest op dit forum. Had, en heb wellicht, andere zorgen van geheel andere aard. Maar vraag me af of Cees helemaal lekker in zijn vel zit….
    a: koop nooit een electronische robot: water, chloor en of zout en electronica: geen goed huwelijk
    b: na de ervaring mbt electrisch bealen toch doorgaan: onbegrijpelijk
    c: maak er een leuk uitstapje van om het ding op te halen !
    d: ben je nog steeds van plan te gaan trouwen ? dit geheel terzijde -)))

    #194136
     Anoniem
    Inactief

    JP, ik houd je op de hoogte, en ja we gaan nog steeds trouwen 😉
    Het uitstapje was een verademing.
    Ik reed de afslag Saintes voorbij op de autoroute, dat was even minder leuk want dan moet je helemaal door tot Pons en daar omdraaien, maar goed, ik reed net voor zeven uur de parkeerplaats op, gegidst door de winkelbediende (kon het niet vinden)
    Op de terugweg heb ik de toeristische route genomen, Port d’envaux, wat een geweldig mooi stadje is aan de oever van de Charente, waar ik op een terrasje een lekker apperootje (kleintje maar) heb genuttigd met de plaatselijke cognacboer die me er van overtuigde dat hij toch verrekt lekkere cognac maakt, en toen naar zijn hangar om de fles voor thuis te vullen, weliswaar zonder dat onze president de la republique ervan afweet, anders zou het edele vocht me een beetje te prijzig worden. Door naar Saint-Savinien, de rivier volgen naar Rochefort en dan naar La Rochelle.
    Om tien uur kwam ik aan in La Rochelle waar mijn partner net met de tgv uit brussel ariveerde, en hebben we genoten van een echte Italiaanse pizza met blaadjes van de paardenbloem besprenkeld met een vinaigre balsamico die je bijna als wijn kunt drinken zo heerlijk is ze.
    Met de fête de la musique eindigde deze dag, met een nieuwe printplaat voor onze robot.
    En nu aan het werk!

    #194133
     Anoniem
    Inactief

    Hij doet het!!!
    Weer zeshonderd in de zak 😉

    #194132
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Proficiat 😉

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?