Frikandel erkend in Frankrijk!

Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 2 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #193566
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Amaai! Een overwinning!
    De frikandel maakt deel uit van het officiële woordenboek de “Robert”. Endelijk gerechtigheid.

    Zie http://dailynord.fr/2013/05/le-robert-fait-entrer-la-fricadelle-dans-le-dictionnaire-leffet-petit-dico-decale/

    Nu de “croquette” nog.

    En ga me niet vertellen dat het onsmakelijk is ofzo…ik vind het gewoon lekker!

    Steven
    7504h-image.jpg

    #193567
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Steven,

    als ik op de door jou geciteerde website lees:
    composée de déchets de viandes de toutes sortes, poulet, bœuf, cheval, … produits-chimiqué
    dan vind ik dat niet erg vleiend.
    Een goed frikandel is toch van iets anders gemaakt, of ben ik te sterk beïnvloed door de Duitse Frikadelle? Daar hadden wij het toch in het oude forum eens over.

    #193568
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Christian,

    Wel eens nagegaan wat er in een andouilette zit? Of in de gemiddelde ssaucisses?

    Het maakt mij allemaal niet uit. Wellicht kan Spanghero zich aan het fabrieken van frikandellen zetten. En inderdaad, zeker in België zat/zit(?) er nogal wat paardevlees in.

    Steven

    #193569
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De legendarische verkaring van de frikadelle was er tijdens Bienvenue chez les Ch’tis: ‘Tout le monde sait ce qu’il y a dedans, mais personne ne le dit’. http://www.youtube.com/watch?v=xWp3EdFJpa4

    Ik betwijfel wel of de gemiddelde Fransoos het kent. Ik vermoed dat het enkel in de Nord voorkomt. En zelfs daar weet tout le monde waarschijnlijk niet dat het hier eigenlijk gaat om separatorvlees, dat door middel van sterke kruiding en andere additieven op smaak gebracht wordt.

    #193570
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Oud Brabants mopje: wat is het verschil tussen een condoom en een frikandel? Antwoord: bij een condoom weet je zeker dat er vlees in gaat.

    Steven

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?