Franse auto met Nederlandse aanhanger

Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 3 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #191462
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zowel in FR als in NL hebben aanhangers > 750kg een eigen kenteken.
    Mag je met een auto met Frans kenteken een aanhanger/caravan met Nederlands kenteken trekken?
    Bij vrachtwagens zie je dit regelmatig…
    Renso

    #191463
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Uw eigen tekst is het antwoord. Ja dus.

    #191464
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zo simpel is het niet. Met een auto op Frans kenteken is de aanhanger niet WA verzekerd als deze aangekoppeld is. En ik kan nergens een aanhanger WA verzekering vinden in NL

    #191465
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Renso,

    Ik zit in dezelfde situatie. Inwoner van FR, auto op FR kenteken, oude aanhanger op NL kenteken omdat die niet in FR ingevoerd kan worden.
    Mijn FR verzekering (Groupama) had er geen probleem mee de aanhanger met NL kenteken en al te verzekeren. Ik heb dus een keurige FR groene kaart voor de aanhanger met het NL kenteken erop. De aanhanger staat nog op mijn naam in de RDW database. De gendarmerie had er bij controle geen problemen mee.

    Disclaimer: ja ik weet dat het niet 100% volgens de regels en waterdicht is, ja ik weet dat als je echt serieus brokken krijgt er een kans is dat de verzekering gaat jeremiëren, ja ik weet dat ik eigenlijk als inwoner van FR een echte FR aanhanger moet kopen en die in FR verzekeren, ja ik gedraag mij niet zoals het hoort. Zo, hebben we dat ook weer gehad.

    Doe met deze informatie wat u wilt.

    Salutations, Jos

    #191466
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Precies hetzelfde als Jos….leve Groupama wellicht?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?