Frankrijk op zn best.

Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 4 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #193469
     Anoniem
    Inactief

    Ik stoot (of is het stuitte?) vandaag op de volgende twee berichten.
    De een bewaarheid een tragedie waar de fransen maar niets aan lijken te kunnen doen, de ander bewaarheid een nog ernstiger tragedie waar de fransen ook niets aan lijken te kunnen doen.
    Lees en huiver;
    Gers : un projet de voiture volante qui prendra son envol… aux Etats-Unis
    Gary Chorostecki veut construire des aéronefs à décollage et atterrissage vertical. Les lourdeurs administratives l’ont poussé à aller outre-atlantique

    En hier deel twee.[http://www.sudouest.fr/2013/05/08/les-francais-faches-avec-les-maths-1047322-4585.php]

    #193470
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik vraag me af waar hun informatie op gebaseerd is, want zo slecht scoort Frankrijk nu ook weer niet op de internationale rankings.
    Anderzijds, als je weet dat men in het schoolsysteem meer belang hecht aan het heilige vak filosofie dan aan wetenschappen, dan weet je het wel.

    #193471
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Misschien is ’t lezen – of de redactie van de opgaven – ’n groter probleem dan ’t rekenen.

    Wat ik wel eens doe met nieuwe kinderen :
    “De bus stopt bij de eerste halte en er stappen twee kinderen in.
    Bij de volgende halte stapt er één meisje uit en stappen er drie mensen in.
    Bij de volgende halte stappen er twee mensen in en twee mensen uit.
    Bij de voorlaatste halte stapt er één meneer in.
    De bus arriveert op de bestemming.
    Nu dan de vraag : hoeveel keer heeft de bus gestopt ?”

    ’t Geestige is dat tijdens ’t verhaaltje allerlei vingers bewegen, ze denken te weten wat er gaat komen. Nadat de vraag is gesteld probeert de één zich krampachtig te herinneren wat er allemaal is gezegd om maar ’t goede antwoord te geven, de ander is wat bozig.

    Goed onderwijs staat of valt met de kwaliteiten van de juf en de meester. We hebben ’t hier niet al te beroerd getroffen, behalve dan wat Engels betreft.

    Peter.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?