Extra lenen voor verbouwing

Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 1 maand geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #196097
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Sinds 4 jaar in het bezit van een Franse woning. Al heel veel geklust en vervangen zoals ramen, keuken, badkamer echter willen we nu het dak gaan doen. En dat kunnen we nog niet uit eigen financieele middelen bekostigen.

    Zijn er misschien tips om extra te kunnen lenen binnen een bestaande hypotheek van BNP paribas voor het vervangen dak. Of zijn er misschien andere mogelijkheden?

    Dank voor het meedenken!

    #196098
     Noë
    Sleutelbeheerder

    BNP Paribas zou ik mijden, wat ’n boevenbende. En doe vooral geen moeite te investeren in ’n goede relatie met uw “klantbehandelaar”, voor u ’t weet is-t-ie overgeplaatst.

    Sparen en dan pas uitgeven, ’t lijkt ouderwets maar beter kan ik u niet raden.

    Peter.

    #196099
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Kijk eens naar de mogelijkheden die de Franse overheid creëerde voor een Éco-prêt à taux zéro (éco-PTZ). Je moet dan ten minste twee werkzaamheden op het oog hebben die besparing van energiekosten opleveren. Je moet goede offertes van bedrijven overleggen. Je verving al ramen en deuren, maar misschien wil je nog een houtkachel of wil je nog muren isoleren of nog meer ramen, dan wel luiken vervangen, of je verwarmingssysteem aanpassen, dan wel vloeren isoleren. Zonnepanelen, wellicht? Praat er met je bank over. Wil je je septic tank « en norme » brengen, dan kun je die kosten als derde onderdeel van een boeket voor de éco-PTZ inbrengen. Zo kun je over 20 jaar of langer zonder rente en een laag verzekeringsbedrag i.v.m. overlijden een fors bedrag lenen. Eerder aflossen dan binnen 20 jaar kan ook. Je moet het werk wel uitbesteden aan een erkend bedrijf, begreep ik. Ik heb veel enthousiaste ervaringen over deze specifieke lening gehoord. Kijk eens op: http://www.economie.gouv.fr/cedef/eco-pret-a-taux-zero en andere sites over dit onderwerp. Ik vernam dat je afhankelijk van de hoogte van je inkomen naast deze lening zelfs nog al deze kosten in mindering kunt brengen op je inkomstenbelasting in Frankrijk over het jaar waarin je alles laat uitvoeren. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar ik tolkte wel bij gesprekken met bank en belastingdienst over dit onderwerp voor deze en gene. Mij bekroop toen het gevoel, dat ik zo stom was geweest hiervan nooit gebruik te hebben gemaakt en dus dief van eigen portemonnee ben. Leningen van 20.000 euro over 20 jaar en dan maandelijks nog geen 200 euro afbetalen … een gemiste kans voor mij, maar misschien niet voor jou!
    Wellicht kunnen andere forumbezoekers die deze lening wel afsloten je er meer over vertellen?

    #196100
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Laten we ons niet in de maling laten nemen door marktverstorende overheidssubsidies op allerlei energiebesparende en milieubeschermende investeringen.

    Ten eerste stijgen de prijzen van die aan te schaffen produkten navenant, ten tweede moet er inderdaad worden gewerkt met erkende installateurs.
    Kortom : de klant betaalt de hoofdprijs.

    Wil iemand zonnepanelen ? Koop deze elders voor ’n derde van de prijs in F. “Ja maar”, zult u zeggen, “ik moet toch ’n contract met de EDF aangaan ?”
    Daar bent u helemaal niet toe verplicht, er is tegenwoordig ’n opslagsysteem van Siemens (meen ik) waarmee u geheel autonoom zonneënergie kunt gebruiken en opslaan. Ik ben ervoor aan ’t sparen.

    Peter.

    #196101
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Tesla. http://www.teslamotors.com/powerwall

    Ziet er veelbelovend uit. Ik zou wel even de praktijkervaringen afwachten.

    JS

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?