ervaringen met thuisonderwijs in Frankrijk

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 2 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #191114
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dag allemaal,

    Sinds 1,5 jaar wonen wij met onze 3 kindjes van 7, 6 en 4 jaar in midden-Frankrijk. Onze kindjes gaan hier naar het plaatselijke schooltje, maar dat valt dus absoluut niet mee. Het schooltje is te klein en heeft geen middelen, er zitten 40 kinderen per klas (graadklassen), de leerkrachten zijn zo opgejaagd als de pest en doen niets dan schreeuwen op de kinderen, er is geen ruimte voor ook maar iets leuk op school. Een private school is er niet in de omgeving. De kinderen zijn doodongelukkig op school.

    Nu overwegen wij al een tijdje om thuisonderwijs te geven. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Zowel in het Franse systeem als via de wereldschool?

    Alvast bedankt!

    #191116
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Misschien kunt u hierover meer informatie krijgen bij De Gouden Klomp

    Met vriendelijke groet
    Paul Subelack

    #191117
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb dit voor je gevonden.
    http://l-ecole-a-la-maison.com/

    Wat ik niet begrijp, en ik ben daar nieuwsgierig naar:
    U woont in hartje campagne, en de school is te klein en er zijn te veel leerlingen en bovendien ongelukkig.
    Frankrijk is toch niet zo enorm afgelegen dat de volgende school op 100 km afstand ligt?
    We hebben miljoenen chômeurs, is er geen auto-dienst mogelijk om de kinderen naar een goede school te brengen?
    Ik neem aan dat zo’n ecole domicile U een vermogen gaat kosten.

    Daarnaast; een school moet volgens mij voldoen aan eisen.
    Als die school echt zo belabberd is kun je toch de onderwijsinspectie vragen er naar te kijken.

    Kinderen moeten goed onderwijs hebben, en naar school gaan moet “leuk” zijn.
    Als dat zoals in Uw geval niet is, dan geef ik U groot gelijk het zelf te doen.

    Cees.

    #191115
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Arte uitzending gemist

    Op 31-03-2017

    ” L’Ecole à la maison je m’instruis en famille et sans prof ”

    L’Allemagne n’autorise pas l’instruction a domicile ;
    les parents qui y ont recours s’exposent a des
    sanctions ;
    reportage des deux cotes du Rhin.
    (France, , 2017)

    http://www.arte.tv/guide/fr/071437-004-A/arte-regards

    janv

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?