Emigratie katten – rabies enting

Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 9 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #202378
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wij hebben 3 katers (7, 8 en 9 jaar) die mee verhuizen naar Frankrijk. Ik had gelezen dat het verplicht is minimaal 6 weken voor de verhuizing (naar andere landen 3 weken) een rabies enting.

    Die verhuizing staat gepland begin januari.

    Gisteren zijn de oudste 2 ingeënt, echter nummer 3 is ziek dus die kan momenteel geen enting krijgen.

    Kunnen jullie inschatten wat de problemen worden als de enting voor Luca niet op tijd gegeven kan worden? We gaan altijd binnendoor en zijn nog nooit bij een grens aangehouden in 10 jaar. Maar het risico nemen dat hij er niet in komt 😕

    Bacio
    31kx5-Baciodewijzeuilvoor.jpg

    Mika
    n3ij7-IMAG0155.jpg

    Luca
    9d3ub-lucaadministratie.jpg

    #202379
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zolang je die niet ingeente kat een maand binnenhoudt, dan kan het geen kwaad. M.b.t. de douane of de politie, denk ik niet dat je veel te vrezen hebt. Niet te hard rijden, dan wordt je welllichtr aangehouden en wie weet of die katten al dan niet uit Fr komen. Ik ben in 20 jaar nog nooit aangehouden met mijn hondje. Vaak wel in het zuiden, i.v.m. de jacht op drank en sigaretten,

    #202380
     Noë
    Sleutelbeheerder

    We zijn inderdaad van plan ze minstens 4 weken binnen te houden, maar dat is voor de gewenning.

    De zolder zit vol met vleermuizen en er zijn vossen in het bos.

    Daarom willen we wel dat hij ingeënt wordt, maar hij zal de vleermuizen/vossen dan inderdaad 4 weken niet zien.

    #202381
     bosbess
    Deelnemer

    Voor de gewenning is twee dagen binnen meer dan voldoende. Heb franse aanloopkat jarenlang op en neer gesleept van FR naar NL en andersom. De eerste keer (naar NL dus) ging ze vanaf dag 2 altijd mee wandelen in het bos waar ik woonde, samen met m’n hond. Enkele dagen later, ver weg van waar ik woonde, kwamen er twee grote honden aan. Poes weg. Ik kon roepen wat ik wilde, geen poes. Terug naar huis, geen poes. Eind van de middag op de fiets het hele bos door en roepen, poes bleef weg. ’s Avonds, ik had in vage hoop de deur op een kier laten staan, kwam ze plotseling doodgemoedereerd binnenlopen. Ik kon m’n ogen niet geloven.

    Wat de inentingen betreft: vroeger was het ook voor Frankrijk drie weken. Ik was het een keer vergeten en kwam veel te laat bij de dierenarts. Die heeft toen alsnog geënt en op het formulier een drie weken eerdere datum ingevuld. In de praktijk maakt het toch allemaal niet veel uit. Zeker niet voor oudere katten zoals de jouwe. Die wagen zich echt niet zomaar in een wildvreemd gebied. Dieren zijn veel slimmer dan wij mensen vaak denken. Ze verkennen heel langzaam hun omgeving in steeds wijdere cirkels, maar de actieradius wordt met het stijgen van de leeftijd steeds kleiner. Maak je dus niet nodeloos zorgen. Wat zijn ze trouwens mooi!

    #202382
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank je, ze zijn inderdaad prachtig. Ze hebben alleen een naar verleden, van ondervoed/300 vlooien, klitten, vereenzaamd, sociaal niet helemaal handig, bang voor vreemden, etc. Ik ken ze en hun gedrag door en door, als we ze 2 dagen binnen houden weten ze nog niet welke deur van dat enorme nieuwe huis ze binnen moeten etc. Bovendien moeten ze wennen aan 2 nieuwe katers die daar al wonen, dit zal vooral voor Bacio niet makkelijk zijn. Dus we doen alles rustig aan. Ze hebben hier 100 m2 tuin en daar 7,5 hectare, het hoeft niet allemaal meteen ontdekt te worden 🙂

    Maar bedankt voor het meedenken. Luca is aan de beterende hand dus hopelijk zijn we gewoon nog op tijd.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?