Elektra Lasklemmen

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 10 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #199339
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Heeft iemand ervaringen met dit type LeGrand lasklemmen?
    http://www.legrand.fr/ecat_france/034323-borne-connexion-sans-vis-nylbloc.html
    Ik ben een beetje allergisch voor de lasklemmen die in de gemiddelde bouwmarkt hangen, maar deze zijn dan weer erg luxe, met de ondersteuning voor een lasdoos met lasklem-klemmen en nummering.
    Andere alternatieven?
    Ik zag ook van Capri.. maar die ken ik helemaal niet..
    Goed en eenvoudig zoek ik 🙂

    #199340
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik pak altijd gewoon wat er te koop is met het door mij gewenste aantal aansluitingen en kabeldiameter, inclusief deze. Tot op heden geen enkel probleem ondervonden, en dat mag ook niet aangezien ze allemaal goedgekeurd zijn conform ‘Norme Française’

    #199341
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Timo,

    Ik heb geen ervaring met deze specifieke lasklemmen. Maar Legrand maakt steeds meer spulletjes met vergelijkbare snel-klemkoppelingen, zoals stopcontacten, schakelaars en zekeringautomaten. Tot op heden heb ik daar alleen maar positieve ervaringen mee. Dus die lasklemmen zou ik ook wel vertrouwen.

    Het enige puntje bij Legrand blijft de prijs. Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat.

    Overigens heb ik zelf een hele verzameling lasklemmen van Wago uit NL meegenomen. Hét oorspronkelijke merk, in FR noemen ze lasklemmen inmiddels ook “Wago’s”. Ik meen dat ik ze destijds bij Hornbach heb gekocht. En die zijn kwalitatief prima, ik kan me niet voorstellen dat die van Legrand beter zijn.

    Maar met dubieuze “no name” klemmen uit de Brico zou ik inderdaad oppassen.

    Salutations, Jos

    #199342
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank voor jullie reactie.
    @Jos Ik had zelf ook nog een hoeveelheid Wago lasklemmen maar die zijn nu op..
    Ik dacht “laat ik nu maar Franse kopen” 🙂
    Maar ik kwam net ook wago klemmen tegen op een Franse voor rond de ¢12 per 100, dat klinkt al beter..

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?