Driefasen terugbrengen naar enkelevoudig

Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 3 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #186562
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wij hebben een, door de vorige eigenaar aangebrachte, driefasen aansluiting met op een vermogen van 12kVa. Tarief Bleu(heures Creuse en heures Pleine)
    Wij gebruiken:

    * Inductiekookplaat
    * Magnetron
    * Boiler op nachtstroom
    * Wasmachine vaak op nachtstroom
    * Droogtrommel op nachtstroom
    * Electrische radiatoren (economique)

    Uiteraard gebruiken wij niet alle apparaten tegelijk en zelfs ook niet de radiatoren.
    Echter, Doordat wij een probleem hadden met de installatie als de kookplaat en een ander apparaat tegelijk inschakelden, hebben wij de installatie laten opwaarderen van 9kVa naar 12kVa.

    Wat maakt het verschil als wij de driefasen terugbrengen naar eenvoudige wisselspanning? (ik hoop dat ik het goed duidelijk heb gemaakt).

    Kunnen wij dan ook terug naar 9kVa?

    Hartelijk dank voor de beantwoording
    Met vriendelijke groet
    Paul

    #186563
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Volgens mij is bij 1 fase, bij gelijk vermogen de kans dat je tegen de grenzen van de aansluiting aanloopt kleiner.

    Vergelijk een 1 fase, 3kVA aansluiting met een 3 fasen (3x) 1kVA aansluiting.
    Op die 3 fasen aansluiting kun je 3 keer 600 Watt aansluiten (1 per fase), op een vergelijkbare 1 fase aansluiting 5 x 600 Watt.
    De kans dat je tegen de grenzen aanloopt is dus bij een 1 fase aansluiting kleiner, het dus best kunnen dat jullie naar een lager kVA terug kunnen..

    (1kVA = 1000 Watt)

    #186564
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb de drie fasen gesplitst in twee delen. Hierbij heb ik zoveel mogelijk alle gebruikers gelijkelijk verdeeld onder de twee delen.
    Dat is wellicht ook een mogelijkheid?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?