Dieudonné en recht op vrije meningsuiting

Dit onderwerp bevat 45 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 8 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #195232
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit yves op 12/01/2014 21:46
    Het is jammer dat de vrije meningsuiting beperkt wordt.

    Ja, maar, die vrijheid is niet onbeperkt, en wordt ook niet ingeperkt, zolang je andere mensen niet te veel dwars zit, tenminste. En hoe veel “te veel” is maakt de rechter uit.

    Wikipedia heeft wel een overzichtelijk verhaal:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijheid_van_meningsuiting

    #195233
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @JSWaal:
    Nee ik ben non-selectief boos op de kaste van de politici. Maar ook op de mafia en de religieuze en commerciele pressiegroepen. Zolang die er nog zijn, kan het niet beter gaan in deze wereld. Edn hoop van de sh^t in de EU wordt veroorzaakt door Frankrijk als lobbygroep.
    Er zijn geen uitzonderingen. Ik ga binnenkort stemmen in Nederland, maar er is geen enkele partij die ik mijn stem wil geven. Tot nu toe heb ik VVD gestemd, maar ik denk toch dat n bijna alle partijen afvallen, wellicht blijft alleen de PVV over.
    Overigens moet de definitie van begrippen zo duidelijk zijn, dat je geen rechter nodig hebt. Vrijheid van meningsuiting is duidelijk, haatzaaien is een monsterlijk begrip, uitgevonden door advocaten om de omzet te vergroten. Denkt men nu werkelijk, dat een paar opmerkingen van bijv. onze Blonde Adonis een volkshaat ontketent? Het gedrag van bontkraagjes, evenals scooterrijders op het fietspad doen dat zeker wel.


    @Bosbess

    Ik geloof er niets van. Vrijheid van meningsuiting is min of meer absoluut. Het roepen van ‘Bom’ of ‘Brand’ in een bioscoop is nauwelijks een mening te noemen. Waarom dan toch gevat onder de noemer mening? En praat mij niet over ‘haatzaaien’. De politiek en het Reformisch Dagblad doen niets anders.

    Ik had vroeger vaak een verschil van mening met Cees. Hij was razend op weigerambtenaren en hij moest en zou een homohuwelijk hebben. Van mij mag iedereen weigeren een homo te trouwen en van mij hoeft een homohuwelijk ook niet.
    Aan de andere kant weigert een weigerambtenaar wel werk en daarop staat ontslag (of beter hij moet zelf ontslag nemen).

    #195215
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste forumleden, ik verzoek u vriendelijk geen schuttingtaal te gebruiken op het forum.
    In een land van vrije meningsuiting mogen we elkaar naar hartelust beledigen (mogen, maar hoeven niet), maar ik hecht eraan u te verzoeken op dit forum de nodige hoffelijkheid in acht te nemen. Met vriendelijke groet, uw moderator.

    #195216
     bosbess
    Deelnemer

    Sorry Marietta, maar waar staat hier schuttingtaal? Ik kan niets ontdekken. En in een vrij land mogen we elkaar weliswaar juridisch naar hartelust beledigen, maar (bewust) beledigen en hoffelijkheid gaan niet samen. Dat heeft niets te maken met het al dan niet gebruiken van zogenaamde “schuttingwoorden”, een woord uit een vorig tijdperk. Ik moet toch gewoon kunnen zeggen wanneer ik iets kut of klote vind of erg lullig. Daar beledig ik niemand mee en ik schrijf gewoon zoals in het dagelijks spraakgebruik. In dit forum zijn die woorden wel vaker voorgekomen, zij het dat ze dan werden geschreven als k.t of kluite. Daarentegen kan ik een ander forumlid heel “netjes” uitmaken voor domme oen, hersenloze nul, driedubbel overgehaalde eikel en noem maar op en dat zou dan wel mogen? Kom nou! Het gaat niet om een woord, het gaat om de bedoeling, om respect voor anderen en hun mening en om de goede sfeer in het forum. Dit alles wordt in deze discussie naar mijn mening tot nu toe volledig in acht genomen. Hopelijk kunnen we nu weer verder met de discussie.

    #195225
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit HansPiet op 13/01/2014 11:35
    @JSWaal:
    Nee ik ben non-selectief boos op de kaste van de politici. Maar ook op de mafia en de religieuze en commerciele pressiegroepen. Zolang die er nog zijn, kan het niet beter gaan in deze wereld. Edn hoop van de **** [m3rd3] in de EU wordt veroorzaakt door Frankrijk als lobbygroep.
    Er zijn geen uitzonderingen. Ik ga binnenkort stemmen in Nederland, maar er is geen enkele partij die ik mijn stem wil geven. Tot nu toe heb ik VVD gestemd, maar ik denk toch dat n bijna alle partijen afvallen, wellicht blijft alleen de PVV over.

    Ik beschouw dit als een “ja” 🙂

    Quote:
    Denkt men nu werkelijk, dat een paar opmerkingen van bijv. onze Blonde Adonis een volkshaat ontketent?

    Hij’s al een jaar of 15 bezig, en gezien de peilingen lijkt zijn “gedachtengoed” aan te slaan.

    Quote:
    Ik had vroeger vaak een verschil van mening met Cees.

    Ja, waar zijn de oude tantes gebleven?

    #195226
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit boosbess op 13/01/2014 13:20

    Daarentegen kan ik..

    Past u uw avatar altijd aan aan uw humeur? 😉

    #195213
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Bosbess, ik maakte 2 opmerkingen: een over de schuttingtaal mbt de ‘kxtmarokkanen’ (2 k’s trouwens). De andere over hoffelijkheid, die inderdaad niet samengaat met bewust beledigen – van bijvoorbeeld bovengenoemde bevolkingsgroep.
    Het is inderdaad mogelijk ook zonder schuttingtaal iemand tot op het bot te beledigen. Net zoals het mogelijk is zich te uiten zonder schuttingtaal te gebruiken.
    Gaat u rustig verder met de discussie.

    #195214
     bosbess
    Deelnemer

    Eerlijk gezegd Marietta, is het woord kutmarokkaan inmiddels zó in geburgerd dat ik het niet eens had opgemerkt, ook al omdat ik zulke regels maar half lees. Ik kan ze inmiddels namelijk dromen. Iedere doorsnee onwetende (je ziet ik houd het netjes) strooit ze te pas en te onpas als een soort gebed over je uit. Het woord kutmarokkanen stoort me dus niet méér dan kuthollander of kutwiedanook. Het is inmiddels zelfs bijna een geuzennaam geworden voor een maatschappelijk kansloze groep jongeren van de tweede generatie, wier ouders wij uit Marokko hebben gehaald toen we zelf te beroerd waren om het vuile werk op te knappen. Verder vind ik dat we in dit forum vrij onze mening moeten kunnen geven over iedere publieke figuur, groepering of regering, zonder rekening te hoeven houden met hun persoonlijke gevoelens of de lengte van hun tenen. Maar onderling behoren we bepaalde normen van respect in acht te nemen.

    Verder weet ik me in het algemeen goed genoeg uit te drukken zonder vleeswaren in de mond te nemen en ik voel alleen behoefte om “KUT!” te roepen als ik met de hamer op m’n duim sla. Enfin, we zijn het dus eens en dat doet me plezier.

    JSWaal, ik heb vrijwel altijd een goed humeur. Maar die domme grijnskop begon me al gauw tegen te staan. Dit is een (houtskool)zelfportret. Mijn “gewone gezicht” schijnt nogal een sjacherijnige uitdrukking te hebben, zoals ik vaak heb gehoord toen ik beroepshalve achter de bar stond.

    #195224
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Marrietta,
    In deze heeft Bosbess gelijk. K**marokkanen is inderdaad een groepsnaam, zoals zij die omschrijft, niets meer en niets minder. Net als relnichten, raam en weigerambtenaren.Een ‘geuzennaam’ is mij een brug te ver.


    @Bosbess
    ,
    Van harte mee eens. Chappeau. Aan de andere kant is daarmee de weerzin te begrijpen tegen de komst van Bulgaren en Roemenen. Ik ben niet tegen de komst van buitenlanders in het algemeen, alleen maar tegen het tekortschieten van de handhaving (in het geval van de bekende groep marokkanen) en de verstorende werking van de komst per 1/1/2014 van bulgaren en roemenen. Het is vanuit jouw mijnschacht allemaal makkelijk op te lossen. Bovendien geeft het crimelen de kans, zoals overal, om die mensen uit te buiten. Nederland is niet absoluut te vol, maar mist de infrastructuur voor huisvesting enz.

    #195231
     bosbess
    Deelnemer

    Dd heeft gisteravond in Parijs voor een uitverkochte zaal zijn “nouveau spectacle” Asu Zoa gepresenteerd. Het bleek vrijwel een kopie van “Le Mur”, maar zonder de passages “contraires à la dignité de la personne humaine”. Zie bericht in Le Monde.

    #195211
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dat nieuwe programma: dat was te verwachten, een “Mur déshabillé”.
    Nou maar weer wachten op de volgende dérapage.
    Een affaire zonder winnaars.
    Overschaduwd door de hormonale erupties van de Président waarin 82% van de Fransen zegt niet geïnteresseerd te zijn maar iedereen praat erover…….

    Steven

    #195212
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Taciturne op 14/01/2014 07:28

    Overschaduwd door de hormonale erupties van de Président waarin 82% van de Fransen zegt niet geïnteresseerd te zijn maar iedereen praat erover…….

    Mr. le Président is dus ook nog eens een luilak: 200 meter naar z’n maîtresse… op de scooter!

    #195222
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dit onderwerp naar Entre Bavards verplaatsen webmaster?

    #195223
     bosbess
    Deelnemer

    In mijn omgeving praat gelukkig niemand erover. Met deze veronderstelde relatie (op basis van niets bewijzende foto’s van een derderangs rioolblaadje) zou Hollande alleen maar aantonen dat hij de “président normal” is die hij bij zijn aantreden heeft beloofd te zullen zijn. De geruchten gaan al veel langer en de actrice heeft de relatie eerder ontkend. Ik zou ze dan ook wel oerdom vinden als ze hun eventuele contacten desondanks hadden voortgezet. Hollande kan als geen ander weten dat politieke tegenstanders én de pers dag en nacht op de loer liggen, zeker na zulke geruchten. Hollande ontkent niet, waaruit allerlei belast(er)ende conclusies worden getrokken. Maar de man heeft gelijk dat hij niet in discussie gaat met een roddelblad. Wel dreigt hij met juridische stappen. Dat laatste is hetzelfde als ontkennen, dat hoop ik tenminste voor hem, want als het verhaal uiteindelijk waar zou blijken maakt hij geen schijn van kans. Ondertussen zou het wel plezierig zijn als de president weer de gelegenheid kreeg om zich bezig te houden met datgene waarvoor hij is gekozen, namelijk het puin ruimen van de vorige regering en van de crisis.

    #195210
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zullen we de al of niet bewezen hormonale erupties van de Président Normal verder voortzetten in Les Bavards?
    We dwalen nu wel van het oorspronkelijke onderwerp af. Daarover is alles wel zo’n beetje gezegd.

    Steven

    #195221
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste forumgebruikers, gezien de ontwikkeling van deze draad is hij beter op zijn plaats op deze plek ‘entre bavards’. Met vriendelijke groet, Marietta Kenkel

16 berichten aan het bekijken - 31 tot 46 (van in totaal 46)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?