Declaration sttestant l achevement et la conformite des travaux

Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 1 maand geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #191708
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Raar verhaal Wim, maar het toont aan dat het per departement enorm kan verschillen.
    Toen ik begon met mijn verbouwing de Tarn et Garonne (82) kreeg ik de mededeling dat werd aangenomen dat het werk 365 dagen na toestemming voltooid zou zijn. Indien dat niet het geval was, moest ik aantonen waarom niet. Slim hè?

    groeten/peter

    #191709
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Het is bij de Fransen de gewoonte om het inleveren van die verklaring zo lang mogelijk uit te stellen teneinde de heffing van de lokale belastingen nog wat uit te stellen. Dat is meestal aan de orde bij verbouwingen e.d. In de brief van DDT staat inderdaad dat het nog geen zin heeft om de verklaring van voltooiing in te leveren als de bouw nog niet daadwerkelijk is afgerond. Maar als jullie van plan zijn een deel van het werk waarvoor een bouwvergunning is verleend pas over enkele jaren willen voltooien is het wel handig om dat even te melden. Vervolgens gewoon afwachten.

    Wim

    #191710
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Raar verhaal Wim, maar het toont aan dat het per departement enorm kan verschillen.
    Toen ik begon met mijn verbouwing de Tarn et Garonne (82) kreeg ik de mededeling dat werd aangenomen dat het werk 365 dagen na toestemming voltooid zou zijn. Indien dat niet het geval was, moest ik aantonen waarom niet. Slim hè?

    groeten/peter

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?