De huidige situatie in Frankrijk

Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 11 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #211693
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Gisteren een artikel in Trouw. Zie https://tinyurl.com/y7vnozx4

    #211694
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonsoir Krelis,

    Interessant artikel, waarvoor mijn dank.

    Hollande verhoogde de lasten om het geld aan de laagste klassen te geven. Macron verhoogt de lasten om het geld aan de hoogste klassen te geven. Voor de gemiddelde werkende Fransmens blijft alles hetzelfde, de toestand gaat nog steeds in hetzelfde tempo achteruit.

    Ik heb het hier al eerder geschreven, Macron doet me sterk aan Obama denken. Aansprekende charismatische persoonlijkheid, fraaie vergezichten in prachtige toespraken, en verder dronken we een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was.

    Wellicht was het ook wat naief om van een ex Rothschild topbankier ingrijpende verbeteringen voor de gewone man te verwachten. Dat lag ook niet in de bedoeling van de elites achter de schermen die hem in de presidentsfunctie geparachuteerd hebben.

    Salutations, Jos

    #211702
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Misschien dat dejournalist eens beter z’n best moet doen met goegelen?
    De cijfers van INSEE laten me een ander verhaal zien.

    Cees.

    #211834
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Fransen zijn „Galliërs, wars van verandering”, terwijl „lutherse” Denen openstaan voor vernieuwing. Met die provocatie, woensdag bij een staatsbezoek aan Denemarken, heeft de Franse president Emmanuel Macron zich de woede van de politieke oppositie op de hals gehaald. Lees meer …

    Bron NRC, Peter Vermaas, 30 augustus 2018

    #211835
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Daar zegt die man nou precies wat ik al 15 jaar roep.

    Hij zal zijn populariteit er niet mee opkrikken, maar als hij standvastig blijft zal het hem uiteindelijk wel lukken dat starre eigenwijze volk te veranderen.
    De jongere generatie wil veranderen, en dat weet hij donders goed.
    Oude mensen verander je niet meer.

    Cees.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?