Dakpannen vervangen

Dit onderwerp bevat 11 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 2 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #199440
     Noë
    Sleutelbeheerder

    🙁 Ons dak lekt rond diverse schoorstenen. Ook zien de pannen er niet echt geweldig uit en is een en ander niet geïsoleerd. Weet iemand wat de m² prijs is om dit te herstellen?

    Salutations
    Johan

    #199441
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nog een bijkomend iets. Een lekkage midden in de woonkamer. Geen idee waar het water vandaan komt. Plafond zijn schoon muren niets te zien alleen de voet van de schouw van de grote open haard toont vochtvlekken. Heeft iemand enig idee.

    Cordialement
    Johan

    #199442
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb net een offerte binnen om het zink te laten vervangen rondom een van onze schoorstenen en bij ons gaat dat ongeveer €500 kosten.

    #199443
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Johan,

    Ten eerste hartelijk welkom op dit forum!

    En nu je probleem:
    Het is werkelijk eenvoudig (te eenvoudig?) de prijzen voor het vervangen van dakpannen en panlatten op te geven (tussen 6 en 9 €/m²)* of die van een garniture de cheminée (kostte bij ons iets van € 250 per schoorsteen).
    Maar, en nu komt de aap uit de mouw, is dat alles? Moeten niet ook de sporen (les chevrons) recht gelegd of (gedeeltelijk) vervangen worden, is er een onderdakfolie gewenst, of moet bij deze gelegenheid ook iets aan isolatie gedaan worden? Zonder kennis van de situatie ter plaatse is het niet mogelijk hierover een bindende uitspraak te doen. Ik zou van diverse aannemers in de omgeving offertes aanvragen. Hoe zo’n offerte er uit ziet en hoe die te interpreteren is staat hier.

    Wat alles bij een dakrenovatie te kijken komt is op deze website ook beschreven. Onder de rubriek wonen\klussen is een schat aan informatie over alle mogelijke bouwkundige problemen te vinden.

    Succes met het project, en het wordt op dit forum erg gewaardeerd als ook iets over de vooruitgang van het project of eventuele positieve/negatieve ervaringen te lezen is!

    En dan nog het probleem van de lekkage in de woonkamer. De oorzaak van insijpelend vocht is moeilijk te traceren omdat water steeds naar het laagste punt vloeit. De lekkage hoeft dus niet noodzakelijk daar te zijn waar het vochtprobleem is. Het statement ‘aan de voet van de schouw’ doet bij mij het vermoeden rijzen dat het hier om optrekkend vocht uit de grond gaat. Ook hierover is op deze website reeds iets geschreven onder vochtproblemen.

    Ik denk dus: leesvoer genoeg!

    edit 05-07-2013:
    bij * moet het heten: tussen € 60 en 90!

    #199444
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Johan, voor de dakbedekking van een nieuwe uitbouw betaalde ik ca € 80/m2 (gecorrigeerd voor inflatie) voor aanbrengen van panlatten + leggen van (door dakdekker geleverde) gebruikte dakpannen (tuiles méchanique van een niet meer gemaakt type). Misschien heb je iets aan deze orde van grootte.
    Maxandr

    #199445
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    vervangen van dakpannen en panlatten … tussen 6 en 9 €/m²

    Oef, Christian, dat lijkt me optimistisch. Is dit niet de prijs voor het “nalopen” van een kap waarbij ca 1-1,5 pannen/m2 pannen moet worden vervangen?
    Of lees ik het verkeerd?

    Verder weer een prima bijdrage, maar we zijn niet anders gewend van je!

    Wilm

    #199446
     Noë
    Sleutelbeheerder

    vervangen van dakpannen en panlatten … tussen 6 en 9 €/m²

    Ik hoop niet dat ik 10 x teveel betaald heb?

    Maar Christian wil de door hem genoemde prijs vast nog wel even toelichten.

    Maxandr

    #199448
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Met een edit gecorrigeerd. Er ontbrak een 0. Echt de factor 10 van Maxandr.
    Stomme fout.

    15083088uz.jpg

    #199447
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Allen hartelijk dank. Dit geeft de burger moed. We gaan hier en daar een offerte aanvragen.
    Salut
    Johan

    #210347
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo,

    Heeft iemand een idee van de prijs van nieuwe dakpannen in Frankrijk? Ik heb in dit forum gelezen dat de kostprijs ongeveer 10€ per m2 is ( bericht van 2013).

    Groeten,

    Wilfried Vanermen

    #210348
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Gewoon even goegelen op pointp.
    Ligt er helemaal aan wat voor pannen je zoekt.

    Cees.

    #210350
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Cees,

    Bedankt, zal dit doen.

    Mvg

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?