Dakbeschot aftimmeren

Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 10 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #201680
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Na plaatsing van 2 dakramen ben ik momenteel bezig met de 1e laag isolatie van de onbeschoten kap met dunne tempexplaten tegen de tengels (zodat de wind nog onder de pannen door kan en de boel droog kan houden). Evt. lekwater komt dan op de tempexplaten en kan worden afgevoerd. De binnenzijde wil ik verder isoleren met steenwol en daarna voorzien van dampdichte folie.
    Dan komt echter de afwerking van de binnen bekleding.
    De spanten zijn erg ongelijk (krom, scheef, schel). Dat wordt dus een frame van latwerk. Maar wat ik daar tegen moet aanbrengen, ben ik nog niet uit.
    Liever geen gips, schrootjes, board, OSB, MDF of spaanplaat. Maar wat dan wel? Mijn fantasie laat mij momenteel wat in de steek. Op dit moment kom ik alleen nog uit op underlayment. Wat hebben jullie toegepast?

    Wim3

    #201681
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb OSB gebruikt en volgens de methode van ‘Christian le bricoleur’ uitgezaagd om grofweg de kromme balken te volgen. Zie hier. Gaten zijn afgesmeerd en de hele boel heb ik wit gekalkt. De balken uiteraard niet.
    Frans

    #201682
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Wim3,

    U zou eens kunnen denken aan dunne voliges zoals deze in de dikte van 15mm. Die zijn gemakkelijk te buigen en kunnen dus een onregelmatige dakvorm volgen. Ze hebben geen groef en mes en gaan dus kieren, maar dat is fraai op te vangen door boven de voliges een zwarte of zilverkleurige dampkerende folie aan te brengen.
    Zie hier een voorbeeld van een bricoleur die iets dergelijks heeft gedaan.

    Salutations, Jos

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?