Cu voor voormalige woning

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 9 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #192165
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Op ons terrein staat een voormalige woning, thans in gebruik voor opslag. Status van het gebouw is nu schuur. Moet nog navraag doen bij De Mairie maar enige kennis vooraf is wellicht handig. Zijn er rechten te ontlenen aan het feit dst het ooit een huis was? Kenmerken daarvan zijn er, deur, raam, schouw en zowaar inbouwkasten.

    #192166
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zonder (voormalige en/of nog werkende) EDF aansluiting lijkt het een moeizaam verhaal te worden.

    #192167
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Furpie,

    Het sleutelbegrip in dit verhaal is, of de bestemming van het gebouw officieel gewijzigd moet worden, wat in FR bekend staat als changement de destination. Dat hangt af van hoe het gebouw nu kadastraal “in de boeken” staat. Het doet er niet toe waar het nu voor gebruikt wordt. Toen ik mijn oude boerderij kocht was deze in zijn geheel in gebruik als (bijna instortende) opslagruimte en al 30 jaar niet meer bewoond. Maar kadastraal was het geheel nog bekend als woning met omliggende landerijen, en daar ging het om.

    U kunt naar de mairie stappen om te melden dat U “het huis wilt renoveren” en dan kijken hoe ze daar op reageren.

    U kunt ook een compleet dossier “declaration de travaux” (als U niets aan de buitenkant verandert) of “permis de construire” (als U dat wel doet) maken en domweg indienen. Net doen alsof U gek bent, het gaat immers om een huis. En dan maar afwachten hoe daarop wordt gereageerd.

    In een klein dorpje waar U de maire persoonlijk ontmoet en ze waarschijnlijk uw situatie kennen zou ik even gaan vragen. In een grotere, anonieme gemeente zou ik persoonlijk de tweede optie proberen. Slapende honden, weet U wel 🙂

    Salutations, Jos

    #192168
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Furpie,

    Bij ‘changement de destination’ moet er altijd een bouwvergunning aangevraagd worden, ongeacht of er wel of geen wijzigingen aan de buitenkant worden aangebracht. Wellicht staat in de koopakte vermeld hoe het gebouw te boek staat.

    Vriendelijke groet, Brigitte

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?