CanalDigitaal vanaf heden te registreren in buitenland

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 1 maand geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #188226
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Vermoedelijk naar aanleiding van het Europese onderzoek naar vermeende illegale filmcontracten die exclusieve rechten per land eisen (bron) is er nu het bericht dat CanalDigitaal dealers het volgende schrijven hebben ontvangen:

    ——————-
    CanalDigitaal registeren vanuit het buitenland

    Sinds deze maand is mogelijk om met een buitenlands adres een CanalDigitaal abonnement af te sluiten. Klanten die permanent in het buitenland wonen of een vakantiehuis in het buitenland hebben kunt u nu ook op een buitenlands adres registeren. De functie is inmiddels toegevoegd aan de dealerportal.
    Daarnaast is het voor uw klanten nu ook mogelijk om hun adres te wijzigen naar een buitenlands adres via Mijn CanalDigitaal.
    ——————

    Ik verneem graag de ervaringen als iemand een abonnement wil afsluiten op een Frans adres.

    Aangezien de oorspronkelijke uitspraak van het EHJ spreekt over ‘passieve abonnementen’ is het niet te verwachten dat CanalDigitaal actief reclame gaat maken om klanten te werven in het buitenland, maar het lijkt er op dat een buitenlandse klant die zelf het initiatief neemt, nu wel wordt geholpen.

    #188229
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Goed nieuws; Kan ik eindelijk mijn NL bankrekening opzeggen. Scheelt toch weer administratiekosten en hoef ik familie niet meer te belasten. Merci beacoup voor het bericht ….

    #188228
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Satellitemagazine heeft het bericht ook opgepikt:

    “CanalDigitaal abonnement nu in heel Europa te registreren
    Sinds deze maand is mogelijk om met een buitenlands adres een CanalDigitaal abonnement af te sluiten. Dat betekent in veel opzichten een grote doorbraak, want tot nu toe was altijd een Nederlands adres met bankrekeningnummer nodig.

    Via de gecertificeerde dealers kan nu ook een abonnement op een buitenlands adres geregistreerd worden en bovendien kan dit ook via een bankrekeningnummer in het buitenland worden betaald. CanalDigitaal geeft zelf nog amper tot geen ruchtbaarheid over deze mogelijkheid die sinds kort bestaat. TV Vlaanderen zou later dit jaar een vergelijkbare optie krijgen. De gecertificeerde dealers zijn echter wel geïnformeerd over de nieuwe mogelijkheid en brengen dit ook actief bij hun klanten onder de aandacht.”

    Zie verder de website van satellitemagazine

    #188227
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ook op de site van CanalDigitaal (klik) is inmiddels wat informatie beschikbaar.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?